XXL Nutrition

groeihormonen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Romanticus

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
15 mei 2003
Berichten
44
Waardering
0
Wie heeft er ervaring met betrekking tot het gebruik van groeihormonen?
(Wie kan mij hier iets meer over vertellen/duidelijk mkn mbt werkin etc.)
 
alleen ervaren of onwetende bodybuilders gebruiken het, het is erg duur hierdoor is er veel namaak (hcg), je hebt genoeg nodig want een iets te korte dosis heeft niet genoeg effect en de bijwerkingen zijn blijvend.

op bodypage.nl is genoeg info te vinden onder de omschrijvingen en steroide pagina
 
s

alleen ervaren of onwetende bodybuilders gebruiken het (dus groeihormonen en steroiden)

En welke bodybuilders gebruiken het niet?????

je kunt ze toch in twee delen in delen in ervaren en onervaren (beginnelingen)
 
Mijn inziens zouden allen podiumathleten het moeten gebruiken en dan nog alleen wanneer gewonen steroiden te hoog gedoseerd moeten gaan worden.
 
wat ik gelezen heb zou groei hormoon alleen erg duur zijn maar verder helemaal geen slechte bijwerkingen hebben zoals die horror verhalen wat je hoort dat alles gaat groeien. dit is alleen als je aanleg hebt voor de ziekte ook bekend als reuzen groei.

het zou zelfs veel positieve effecten en veel mensen in america zouden het gewoon zo gebruiken omdat je er jonger van gaat uitzien. (hersteld veel cellen in het lichaam)

eff bij de weg staat vrijwel allemaal op bodypage
 
Ja ikke.. iedereen kan wel commentaar geven, maar doe dat dan als je het gebruitk heb, want daar vraagt hij naar :p hehehe
 
Originally posted by seeker
alleen ervaren of onwetende bodybuilders gebruiken het, het is erg duur hierdoor is er veel namaak (hcg), je hebt genoeg nodig want een iets te korte dosis heeft niet genoeg effect en de bijwerkingen zijn blijvend.

HCG is geen HGH he.

HCG wordt in nakuur etc gebruikt om te zorgen dat je eigen systeem weer gaat werken doordat het in feite zelfde werkt als LH meen ik.

HGH is Human Growth Hormone, wat dus wel duidelijk is wat het is.

Toch is dat in mijn ogen ook iets voor zeer ervaren gebruikers die met 'gewone' AS niet veel meer bereiken. Die kunnen zich dan vermaken met slin en ghg etc en dus toch nog goede resultaten boeken.

Wordt overigens ook gestackt met behoorlijke dosissen AS geloof ik..
 
Op n andere site las ik dat ook veel sporters groeihormonen gebruiken (American Football players, sprinters etc). Maar word je er ook veel zwaarder van?
En waarom zou iemand die snel massa wilt winnen,hier niet gelijk mee beginnen??
Lijkt me een stuk makkeljker toch, (except for the price then).
 
Kan me maar 1 voordeel bedenken tov van 'gewone' AS bij andere sporten, en dat is dat het niet te detecteren is. Iig niet via een normale urine test.

Maar topsporters in die sporten doen ook aan krachttraining he.
 
Originally posted by matthieu


HCG is geen HGH he.

HCG wordt in nakuur etc gebruikt om te zorgen dat je eigen systeem weer gaat werken doordat het in feite zelfde werkt als LH meen ik.

HGH is Human Growth Hormone, wat dus wel duidelijk is wat het is.

Toch is dat in mijn ogen ook iets voor zeer ervaren gebruikers die met 'gewone' AS niet veel meer bereiken. Die kunnen zich dan vermaken met slin en ghg etc en dus toch nog goede resultaten boeken.

Wordt overigens ook gestackt met behoorlijke dosissen AS geloof ik..


Ik zat ook al raar te kijken met zijn post over HCG. Als je niet weet waar je het over hebt post dan zeker geen onzin.

HGH is leuk om goed te groeien alloeen je moet een grote zak geld hebben want de kosten liggen een stuk hoger dan bij as.
 
Ik heb eens geinformeerd bij mijn dealer naar die groeihormonen. Ik was toen net bezig met trainen hoor...:p

En dat zou me 2100 GULDEN per week gaan kosten.

en dat voor 8 weken....tja dat had ik toen nog niet :D
 
GH op zich werkt niet fantastisch goed, en het duurd enkele maanden om wat te merken.
Het is duur op zich, maar het feit dat het pas echt goed werkt icm AS en SLIn maakt het allemaal nog wat duurder, en eigenlijk meer geschikt voor de ervaren gebruiker.
 
Originally posted by matthieu


HCG is geen HGH he.

HCG wordt in nakuur etc gebruikt om te zorgen dat je eigen systeem weer gaat werken doordat het in feite zelfde werkt als LH meen ik.

HGH is Human Growth Hormone, wat dus wel duidelijk is wat het is.

Toch is dat in mijn ogen ook iets voor zeer ervaren gebruikers die met 'gewone' AS niet veel meer bereiken. Die kunnen zich dan vermaken met slin en ghg etc en dus toch nog goede resultaten boeken.

Wordt overigens ook gestackt met behoorlijke dosissen AS geloof ik..



Het wordt wel is als hgh verkocht staat ook op bodypage
 
Originally posted by Diver2000



Ik zat ook al raar te kijken met zijn post over HCG. Als je niet weet waar je het over hebt post dan zeker geen onzin.

HGH is leuk om goed te groeien alloeen je moet een grote zak geld hebben want de kosten liggen een stuk hoger dan bij as.

Kijk maar op bodypage, dan zie je dat daar staat geschreven dat hcg wel als hgh wordt verkocht aan mensen die geen verstand van het spul hebben (nep dus!!!). Als je nou eerst effe op de site kijkt en dan pas commentaar geeft. Dan zie je dat ik geen onzin post, :study:
 
Originally posted by Diver2000



Ik zat ook al raar te kijken met zijn post over HCG. Als je niet weet waar je het over hebt post dan zeker geen onzin.

HGH is leuk om goed te groeien alloeen je moet een grote zak geld hebben want de kosten liggen een stuk hoger dan bij as.

Zal ik het je nog effe makkelijk maken ook. Hier is het stuk



Groeihormonen of STH
Werkende stof: Somatropine (STH)





“Wow, dit is werkelijk een reuzenstof Het is het beste middel voor een duurzame spiertoename. Dit is het enige medicament waarbij je zelfs een slechte aanleg vergeet, omdat het iedereen tot groei brengt... Groeihormonen zijn het grootste risico, dat een atleet kan nemen, omdat de bijwerkingen niet weer terug te draaien zijn. Niettemin, we HOUDEN VAN deze stof" (Daniel Duchaine, Underground Steroid Handbook, 1982).

Zoals bij geen ander dopingmiddel wordt het gebruik van groeihormonen nog steeds door een aura van geheimzinnigheid.omgeven. De één noemt het een wondermiddel, dat gigantische kracht- en spiertoenamen in de kortste tijd bewerkstelligt. De ander houdt het voor een volledig nutteloze prestatieverhoging in de sport en argumenteert, dat het alleen bij kinderen, die als een dwerg opgroeien, het groeiproces zou bevorderen. Sommigen zijn van mening, dat groeihormonen bij volwassenen de ergste botvervormingen in de vorm van onderkaak- en extremiteitengroei zou veroorzaken. En tenslotte, welke groeihormonen moet men eigenlijk in welke dosering innemen: de menselijke vorm, de synthetisch samengestelde, gerecombineerde of genetisch-technisch geproduceerde? Deze hele controverse betreffende groeihormonen is zo complex, dat de lezer over een zekere basisinformatie moet beschikken, teneinde ze te begrijpen. Het groeihormoon is een polypeptidehormoon, dat uit 191 aminozuren bestaat. Het wordt bij de mens in de hypofyse geproduceerd en bij voldoende prikkelingen (b.v. training, slaap, stress, lage bloedsuikerspiegel) uitgestort. Nu is het belangrijk te begrijpen, dat het vrijgekomen HGH (menselijk groeihormoon) zelf geen directe werking heeft, maar alleen de lever tot productie en uitstorting van op insuline_gelijkende groeifactoren en somatomedinen stimuleert. Pas deze brengen dan de verschillende werkingen in het lichaam teweeg. Het probleem hierbij is, dat de lever slechts een beperkte hoeveelheid van deze substanties produceren kan, zodat ook de werking begrensd is. Worden nu groeihormonen geïnjecteerd, dat zetten ze alleen de lever tot productie en uitstorting van deze substanties aan en hebben dus, zoals gezegd, geen direct effect.



Tot het midden van de 80er jaren was er alleen de menselijke, biologisch actieve vorm als exogene bron van inname Ze werd uit de hypofyse van lijken gewonnen, hetgeen een uiterst kostbare en omslachtige aangelegenheid was. Toen in het jaar 1985 het innemen van menselijke groeihormonen met de uiterst zelden optredende Jacob-Creutzfeldt-ziekte , een hersenziekte, die zwakzinnigheid en dood ten gevolge heeft, in verband werd gebracht, namen de samenstellers deze versie langzamerhand uit de handel. Nu is er geen menselijk groeihormoon voor injectiedoeleinden meer verkrijgbaar. Gelukkig heeft de wetenschap niet geslapen en het synthetische groeihormoon ontwikkeld, dat genetisch technisch of uit escherichia Coli (E Coli ) of uit de omgevormde muizencellen wordt samengesteld. Het is sinds enkele jaren in talrijke landen in de handel.



Het gebruik van deze STH-preparaten biedt de atleet drie prestatiebevorderende werkingen. STH (Somatotropes hormoon) heeft een sterk anabool effect en bewerkstelligt een verhoogde proteïnesynthese, die zich in een spierhypertrofie (vergroting van de spiercellen) en in een spierhyperplasie (vermeerdering van de spiercellen) uit. Het laatste punt is heel interessant, omdat dit door een inname van steroïden niet bereikt kan worden. Waarschijnlijk is dat ook de reden, waarom STH als het sterkste anabole hormoon wordt aangeduid. De 2e werking van STR is zijn uitgesproken invloed op de vetverbranding. Het zet versterkt lichaamsvet om in energie, wat tot een drastische vetafbraak leidt, resp. de atleet de mogelijkheid geeft, een hoger aantal calorieën tot zich te nemen. Het derde punt, waarop het minst aandacht wordt geslagen, is, dat STH het bindweefsel, de pezen, de botten en het kraakbeen versterkt, wat een van de hoofdredenen voor de deels enorme krachttoename, die veel atleten ondervinden, zou kunnen zijn. Enige bodybuilders en powerlifters melden , dat STH daardoor de atleet tegen verwondingen beschermt, als door de gelijktijdige inname van steroïden de kracht zeer vlug groeit. Allemaal goed en wel, zult u zeggen. Waar zit dan het probleem? Tenslotte beweren er toch nog steeds enigen, dat STH niets voor atleten zou zijn? Er zijn beslist talrijke sporters, die STH uitgeprobeerd hebben en door de werking ervan aansluitend bitter teleurgesteld zijn geweest. Maar, zoals bij veel dingen in het leven, is ook hiervoor een logische verklaring, d.w.z. in deze context zijn er daarvoor zelfs meerdere:



1. De atleet heeft heel eenvoudig niet voldoende hoeveelheid regelmatig en gedurende een voldoende lange tijd ingenomen. Want STH is een zeer duur preparaat en voor de meesten in een effectieve dosering niet te betalen.



2. Door het gebruik van STH stijgt de behoefte van het lichaam aan schildklierhormonen, insuline, corticosteroïden, gonadotropinen, oestrogenen en, hoor en verbaas u, aan androgenen en anabolica. Dat is ook de reden, waarom STH als een alleen ingenomen preparaat duidelijk minder effectief is en pas door de toegevoegde inname van in het bijzonder steroïden, schildklierhormonen en insuline zijn optimale werking ontplooien kan. Maar ook hier moet men differentiëren, want we weten, dat STH een voornamelijk anabole werking heeft. Er zijn 3 hormonen, die tegelijkertijd nodig zijn om een maximaal anabool effect mogelijk te maken. Dat zijn STH, insuline en een L-T3 schildklierhormoon, b.v. cytomel. Pas dan kan de lever de optimale hoeveelheid aan somatomedinen en op insuline lijkende groeifactoren produceren en vrijmaken. Deze anabole werking kan nog verder versterkt worden, als een substantie met een anti-katabole werking tegelijkertijd wordt ingenomen. Wat dat voor substanties zijn, zal intussen wel aan iedereen duidelijk zijn: anabole/androgene steroïden of ook clenbuterol. Pas dan komt het tot een synergistisch effect. Verwondert u zich er nog steeds over, dat bodybuildingprofs zo ongelofelijk zwaar, tegelijkertijd echter knalhard zijn, terwijl dat bij u niet het geval is? "Polypharmacy at its finest", zoals W. Nathaniel Phillips in zijn boek "Anabolic Reference Guide, 5th issue, 1990", eens zeer treffend schreef. Maar nog eens terug naar de "anabole formule": STH, insuline en L-T3. De meeste atleten hebben STH gedurende de wedstrijdvoorbereiding uitgeprobeerd, dus in een fase, waarin men op een dieet met minder calorieën is. Het lichaam reageert daar gewoonlijk op, door de insuline- en T3 schildklierhormoonuitstorting te beperken. En, zoals onder punt 2 zojuist beschreven is, is dit geen voordelige toestand, als STH goed werken moet. Och ja, bijna waren we het vergeten. Wie clenbuterol met STH combineert, moet weten, dat clenbuterol (zoals ook ephedrine) de lichaamseigen uitstorting van insuline en L-T3 reduceert. Toegegeven, dit alles klinkt een beetje gecompliceerd en bij het eerste doorlezen kan dit aan iemand een beetje verwarrend overkomen, maar het is werkelijk zo: STH heeft een belangrijke invloed op talrijke hormonen van het menselijk lichaam, hetgeen daarom geen eenvoudig innameschema mogelijk maakt. Zoals gezegd, is STH niet echt goedkoop, en wie van plan is, het te gebruiken, moet er een beetje verstand van hebben. Als men met groeihormonen alleen vet wil verbranden, hoeft men alleen maar de zaak met de L-T3 schildklierhormoon te onthouden, zoals ook de gebruiksinformatie van Kabi Pharmacia GmbH, over hun preparaat genotropine weet te melden: "De behoefte aan schildklierhormonen stijgt vaak bij een behandeling met groeihormonen."



3. Omdat de meeste atleten, die STH zouden willen gebruiken, dit slechts zeer onwaarschijnlijk door een arts krijgen voorgeschreven, blijft alleen nog maar de zwarte markt als aanschaffingsmogelijkheid over. En dat is met zekerheid nog een reden, waarom de een of ander met de werking van zijn verworven preparaat niet zo erg gelukkig geworden is. Hoe zou hij ook, als hem goedkoop HCG als duur STH aangesmeerd werd. Omdat beide werkende stoffen als droge substantie voorhanden zijn, is het voldoende, een nagedrukt etiket van Serono's Saizen of Lilly's humatrope op de HCG-ampul te plakken. Als iemand 200 DM voor 5000 i.e. HCG betaalt, dat eigenlijk slechts 20-25 DM waard is, en aanneemt, dat hij zojuist 4 i.e. STH gekocht heeft, dan is het uit met de pret. En als u meent, dat dat alleen beginners en onwetenden overkomt, dan moet u het toch Ben Johnson eens vragen. "Big Ben", die bij 3 controles binnen 5 dagen één keer een te hoge testosteronwaarde te zien gaf, was niet het slachtoffer van zijn eigen domheid, maar van bedriegers geworden. "Volgens de statistieken van de autoriteiten op het gebied van de medicijnen bevatten 42 procent van de op de Noordamerikaanse zwarte markt in beslag genomen HGH-flesjes, vervalsingen." (Spiegel, nr. 11, 1993). Arme Ben, kan men slechts zeggen. Zelfs de "Deutschen Apotheker Zeitung" is zich van deze problematiek bewust. Zij schrijft in hun uitgave nr.26 van 1 -7-' 93 in het artikel "Groeihormoonpreparaten: geneesmiddelvervalsingen bij het bodybuilden": "De tot nu toe bekend geworden gevallen worden met Hollandse of Russische opschriften verhandeld... Naast de opmaak in Hollands of Russisch schrift onderscheiden de bij het ministerie bekende vervalsingen zich van het originele product daardoor, dat de droge substantie geen lyophilisaat is, maar gewoon poeder. De tot nu toe vastgestelde vervalsingen gebruiken de medicijnaanduidingen "humatrope 16" onder de naam van de firma Lilly (met een Nederlands kenteken), resp. "somatogen" (in het Russisch)." Nergens kan men zoveel geld verdienen, dan met vervalst STH. Wie heeft al eens ooit originele groeihormonen in de hand gehad en weet dientengevolge, hoe deze er zouden moeten uitzien?
 
Kijk, daar hebben we wat aan!
 
Originally posted by patser928
maar verder helemaal geen slechte bijwerkingen hebben zoals die horror verhalen wat je hoort dat alles gaat groeien.

dikke BS. Het word toch ook gebruikt bij groeistornissen bij kinderen?? dan moet organen zeker niet meegroeien???

en wat denk je van die bolbuiken bij profs???
 
bolbuiken bij pros komen van de IGF-1
 
jongens zowel van IGF-1 als van HGH is het niet bewezen dat je er een roidgut van kan krijgen.

ennuh als profs voor IGF-1 gaan, nemen ze IGF-1 long R3. aangezien IGF-1 nutteloos is.
 
Originally posted by patrick
jongens zowel van IGF-1 als van HGH is het niet bewezen dat je er een roidgut van kan krijgen.

ennuh als profs voor IGF-1 gaan, nemen ze IGF-1 long R3. aangezien IGF-1 nutteloos is.

Kijkend naar ronnie en markus is er in elk geval een goedje wat dat wel veroorzaakt.
 
Back
Naar boven