XXL Nutrition

Groeiprobleem door trainen

Bezoekers in dit topic

synconiax

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
28 aug 2005
Berichten
5
Waardering
0
Hoi.
Vandaag zei een trainer tegen me dat gewichtstraining jonger dan 17 jaar kan zorgen voor groeistoornis.

Ik train met gewichten sinds ik 13 was, toen nog niet zwaar, altijd zo'n 20 sets...

halverwege mijn 15de begon ik zwaarder te trainen en toen ik 16 werd begon ik te trainen met zware gewichten (zwaar voor mij dan...) 6 - 8 herhalingen.

Kan het zijn dat dit gezorgt heeft dat ik minder lang ben nu?, volgens de lengte berekening hoor ik namelijk langer te zijn ( ik ben nu 1.80m, 22 jaar ).

ik heb geen last van mijn gewrichten.
 
ben je ontevreden over je lengte?
 
Ken persoonlijk wel 2 jongens die vroeg zijn gaan trainen..met als resultaat dat hun nekspier/houding niet meer correct is

Als je het mij vraagt..fitness kan ten alle tijden maar bodybuilden pas nadat je uit gegroeid bent (rond de 20 jaar)
 
Ik zou me maar geen zorgen maken. Trouwens, een lengte berekening? Mooi weggooien dat ding. zover ik weet bestaat er helemaal geen berekening die uitrekent hoe lang je bent als je bent uitgegroeid. Niet iedereen heeft dezelfde groeispurten en alleen op basis daarvan mag je al uit gaan dat een lengte berekening gokken in de wilde weg is.
 
wees blij dat je 1.80 bent...
 
Ik denk dat je niet kunt achterhalen, hoe groot je geworden zal zijn zonder deze training. Wel is een feit, wanneer je nog niet bent uitgegroeid in bezit bent van groeischijven. Zo'n schijf kan harder slijten door grote belasting, dus resulterend in een mindere groei. Dat je geen last van je gewrichten hebt, is in dit probleem niet interessant.
 
Ik stond na m'n 16e stil en groeide niet meer (was 1.80m). Sinds ik aan het trainen ben ben ik toch 3 cm gegroeid, Ik ben nu 17 en 1.83m :)

De GGD heeft me op 1.80 geschat en daar zit ik nu overheen, ik wil 1.90m worden.
 
Is best mogelijk, maar 1,80 is een mooi lengte toch? Zeker voor BB.
 
het is inderdaad een mooie lengte, maar ik vroeg me gewoon af of het waar was dat gewichtstraining op jongere leeftijd de groei kan verstoren.

mijn vader is 2.01m en mijn moeder 1.94m...en ik dacht: misschien heeft mijn lengte ermee temaken dat ik op jonge leeftijd teveel gewicht heb getrained.

Ik vroeg me af of het waar was, want ik dacht dat anearobe training zorgde voor meer groeihormoon.
 
Back
Naar boven