AndroidHealthClinic

groeistop armen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

killerbee

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
24 mrt 2006
Berichten
2.228
Waardering
22
Lengte
1m82
Massa
92kg
Mijn armen willen echt niet meer groeien sinds een paar maanden (mei-juni ongeveer).Ze blijven maar 38 cm:( (ik train ongeveer 10 maandjes)
Ik train ze nu 1 keer per week,triceps 12 sets ,ook 12 sets voor biceps.(voor de bicepstraining doe ik wel rugtraining ,op dezelfde dag)
Heeft iemand een "super"schema voor de armen?.Hiermee bedoel ik een schema waarbij je de snelste groei bekwam....(liefst ook frequentie vermelden)
 
Minder setjes biceps en je zult zien dat je gaat gainen.Minder is vaak meer in bodybuilding;)
 
is 12 sets zoveel dan????

Nou ik zelf doe maar de helft;) Ik doe er 2 oefeningen voor,barbell curls en hammer curls en soms nog cable curls.Je pakt ze al erg mee met rug dus ze krijgen meer als voldoende training bij althans;)
 
Ach, 12 setjes vind ik helemaal niet zoveel. Dat zijn 3 oefeningen en de rugtraining komt daarbij als '4e oefening'. En dat 1 keer per week.

Ik zou eerder eens naar je techniek, afwisseling, voeding etc kijken. Groeit de rest nog wel?
 
12 setjes verdeeld in 1 training is wel degelijk te veel. Ik zou ze dan liever 2 keer per week pakken, en dan 6 sets per keer. Toen ikzelf nog 1 keer in de week alles trainde, deed ik max 9 sets, en dat vond ik zelf echt veel. Vergelijk het aantal eens met het aantal sets dat je doet voor kuiten bijvoorbeeld. Allebei een kleine spiergroep, alleen denk ik dat je voor kuiten veel minder doet dan voor armen ;)
 
ik doe zelf 20 setjes ik deet het vroeger ook met rug maar sins ik ze apart traint gaat het veel beter
 
zware dips, french presses en close grip bench, als je wat serieuze dikte wil kweken, laat die pussy triceps kickbacks voor wat ze zijn.
 
Kickbacks werken voor mij altijd wel lekker hoor.
 
Zelf pak ik ze 1x per week (9 setjes voor biceps en 9 setjes voor triceps). Oefeningen voldoende blijven afwisselen en variëren in sets/reps! Succes kerel! Doorbreek dat plateau! :thumb:
 
Welke gewichten/reps deed je in Mei-Juni
En welke gewichten/reps doe je nu ?
 
Armen op een aparte dag proberen.
 
hmm, tjah, als je ze wil laten groeien kan op verschillende manieren, vooral omdat je split doet

gewoon even laten rusten is 1 optie en dan weer doorgan met wat je altijd deed

2 optie is gewoon je armen shockeren met supersets, dropsets of wat je echt pijn gaat opleveren 20 setjes biceps training.......

Workout
 
3 oef 2 sets per oef ZWAAR

it works for my
 
Aangezien je toch met een split traint zou je voor een aparte armendag kunnen kiezen :

Bb Curl ° 3 Werksets / 10 - 12 Reps
dumbbell Seated Curl (palms up) ° 3 Werksets / 10 - 12 Reps
Db Cross body hammer curl ° 2 Werksets / 5 - 8 Reps

Bb Reverse grip bench press ° 3 Werksets / 10 - 12 Reps
Bb Decline Extension ° 3 Werksets / 10 - 12 Reps
db Elbows out extension ° 2 Werksets / 10 - 12 Reps
 
Ik vraag me af of ik beter mijn rug niet meer samen met biceps doe?
Als ik ze zou scheiden,hoeveel dagen zou ik dan tussenlaten tussen biceps en rug?
 
1 dag kan, 2 is mss beter ;)
 
ik zou zeggen doe eerst wat minder inderdaad

werkt dat niet dan kun je een prioriteitsschema volgens

3 keer per week 9 sets biceps en 9 sets triceps [de rest hou je hetzelfde]
dit 3 a 4 week en daarna weer 1 keer per week.

wanneer je weer overgaat naar 1 keer per week zouden ze ineens hard moeten gaan groeien.


probeer ook POF toe te passen

basis oefening
rekoefening
concentratie oefening

biceps bv

barbell curl
incline dumbbell curl
preacher curl

triceps bv

dips/close grip bench
overhead dumbbell extention
kickback
 
concentratie oef? Je bedoelt Contracted oef ;)
 
Back
Naar boven