AndroidHealthClinic

Groene of blauwe naald voor glute? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

0.6x25 in glute en de rest 0.45x16
 

RESULTS:
Measurement of gluteal region subcutaneous fat thickness was performed for 298 pelvic CT scans. There were 150 male subjects and 148 female subjects. The average gluteal fat thickness for female subjects was 33.2 mm, whereas the average for male subjects was 23.1 mm. Analysis revealed a significant difference in gluteal region fat thickness between male and female subjects. A 37-mm needle, allowing for 6-mm penetration of the gluteal muscle, would not have entered the gluteal muscle fibres in 81 of 148 female subjects (54.7%), in 21 of 150 male subjects (14%), and in 102 of the 298 total sample (34.2%). Analysis revealed a significant difference between male and female subjects with regard to gluteal muscle needle penetration.
Heel interessant, thx.

Gluteal fat thickness measurements for the women ranged from 8.3 to 81.5 mm (mean 33.2, SD 17.54, median 32, and mode 26.8 mm). Gluteal fat thickness measurement for the men ranged from 1.1 to 80.4 mm (mean 23.1, SD 9.13, median 22.3, and mode 19.4 mm).
Eigenlijk zou je moeten weten hoe dik de dorsogluteale vetlaag gemiddeld is bij een normaal BMI.

Ik vond in een ander onderzoek een gemiddelde vetlaag van 19.8mm bij mannen en 30mm bij vrouwen, waarbij het BMI 1 punt stijgt per extra millimeter vet. Als dat verband klopt, krijg je al een compleet ander beeld. Pure onzin om een naald van 40mm te gebruiken bij obese personen.
 
Vroeger prikte ik in de zijkant van mijn bovenbeen, maar vind persoonlijk de billen makkelijker (boxershort iets omhoog doen en dan aan de zijkant van je bil prikken, beetje aan de onderkant). Het is ook geen rocket science, inprinciepe kan die naald overal in, hoe vaker je prikt hoe meer je van jezelf zal weten waar je zenuwen lopen. Ik duw de naald erin, i.p.v. erin gooien. Gebruik zelf ook 0.8 x 40, al vind ik 0.6 fijner. Welke naald je gebruikt maakt niks uit, zolang het maar in je spier komt.
 
Back
Naar boven