MuscleMeat

Groente (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

AnaboliC

Huge Freak
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
9.602
Waardering
3
Ik wil meer groente gaan toevoegen in mijn dieet. Welke groentes zijn ideaal voor bodybuilding en makkelijk klaar te maken?
 
vraag ik me ook af welke groenten nou echt 't voedzaamste zijn...

vind zelf broccoli wel lekker of jonge witlof (die is zoet en niet bitter).
of gekookte bloemkool in bouillon met een hele kip erin..
 
Brocolli is my number one (and two and three) .. Makkelijk, gezond (goeie fytochemicaliën), niet te duur, in redelijke porties te koop en het verveelt me nog steeds niet :)

Originally posted by NewbieNeo
of gekookte bloemkool in bouillon met een hele kip erin..

Ja, die kip doet 't 'm hè ;)
 
Ik vind tegenwoordig alle groenten lekker, maar kan uiteraard wegens KH-inhoud alleen de groene het beste eten..
Als dat geen punt is, dan ben ik gek op paprika, courgette en vooral venkel..
Niet moeilijk doen, gewoon snijden die hap en in de magnetron of wok ermee...
 
ik eet gewoon alle groentes die me moeder op tafel zet en dan zoveel mogelijk
:)

vaak is t erwtjes/boontjes/sla/komkommer etc. :)
smaakt niet zo lekker als me brinta, maar tis goed weg te werken :D
 
ik koop diepgevroren 'groentenmix'.... mengeling van brocolli, worteltjes, bloemkool en boontjes. Ik stoom die mix samen met de kipfilet en bruine rijst. Wat zongedroogde tomaatjes erbij en klaar is kees..... lekker
 
Spinazie?? Nou ja vanwege popeye natuurlijk, maar misschien is er iets van waar!
 
brocolli en spinazie no.2
verder zijn andere groentes ook ok
 
Spinazie heeft GEEN extra ijzer.. dat is die verkeerd gezette komma , potverdrie wanneer sterft dat verhaal eens uit...

Ik vond spinazie altijd :barf: maar heb het nu leren eten als salade (goedkoop!) en heb laatst voor het eerst deelblokjes gekocht maar het nog niet aangedurfd op te eten...
 
Neem altijd iets van 400 gr rauwe groenten mee naar het werk bestaande uit wortels, rode&gele paprika, bloemkool, broccoli, tomaat, komkommer en soms wat half-rauwe paksoi (jammie, veel kalk). Goed voor de darmpjes, en veel xtra vitaminen. Eet dit over de hele dag verdeeld zodat spijsvertering lekker bezig blijft.
 
groene groenten zijn ok als je aan het cutten bent, voor de rest maakt het niet veel uit.
 
Originally posted by Esperantisto
Spinazie heeft GEEN extra ijzer.. dat is die verkeerd gezette komma , potverdrie wanneer sterft dat verhaal eens uit...
Is inderdaad een typfout geweest in een wetenschappelijk artikel uit de jaren 50 (dacht ik, of misschien 60?). En wanneer het uitsterft? Wanneer de mensheid uitsterft, da's misschien al heel snel als Saddam en Bush zo doorgaan ;(
 
Originally posted by wateengedoe2
Brocolli is my number one (and two and three) .. Makkelijk, gezond (goeie fytochemicaliën), niet te duur, in redelijke porties te koop en het verveelt me nog steeds niet :)




en goed voor de potentie ;)
 
Spinazie bevat wel extra ijzer! Alleen veel minder dan men vroeger dacht. (kinderen en mensen die weinig op de hoogte zijn geloven dit nog altijd)
In 100 gram bereide spinazie zit ongeveer 3 mg ijzer, dat is evenveel als in postelein en raapsteeltjes. Sla en snijbiet bevatten 4 mg ijzer per ons, en het ijzergehalte van rundvlees en varkensvlees is gelijk aan dat van spinazie.

Onderzoek heeft trouwens uitgewezen dat vooral vrouwen een chronisch ijzertekort hebben van de pubertijd tot aan de menopauze.

Vrouwen absorberen meer ijzer dan mannen, maar een ijzertekort komt meer voor bij vrouwen dan mannen. Dit heeft te maken met het bloedverlies tijdens de menstruatie. Ook de bloedaanmaak voor de foetus, borstvoeding, en het gebruik van een spiraaltje, doen een grote aanspraak op de ijzerreserves van een vrouw. Onderzoek heeft aangetoond dat vrouwen vanaf de pubertijd tot aan de menopauze een groot risico lopen op een chronisch ijzer tekort. Zo kan er bloedarmoede optreden. Klachten van vrouwen met ijzertekorten zijn: vermoeidheid, een bleke huid, ademhalingsmoeilijkheden bij inspanning, hoofdpijn, hartkloppingen, een gebrekkige eetlust en tintelende handen en voeten.
IJzer is een spoorelement.
 
Wat keuze aangaat:

Broccoli, bloemkool, sla, tomaten, komkommer, paprika, rode bonen, etc
 
Dat van dat ijzergebrek klopt.. ik chatte vandaag met een vriendin en zij slikt ijzerpillen. Ze heeft nl. een cyclus van maar 25 dagen en is ook heel bleek.
Vroeg me trouwens naar oefeningen om haar armen te versterken en ik heb haar naar exrx.net verwezen evenals naar Krista's webstek.
Mmm... zou ik óók ijzergebrek hebben? Er bestaat ook die Karvan Cevitam siroop hè: KC Ferro .. aan mijn drankje toevoegen?

Espi
 
en spinazie is rijk aan anti-oxi's
 
Groentes rauw eten heeft geen enkele nut.

Ik heb hier laatst een reportage over gezien en het blijkt dat groentes, in rauwe toestand, een dusdanige celbouw hebben dat het menselijk lichaam hier nagenoeg niets mee kan. Het verteren duurt te lang en kost teveel moeite.

Daarentegen is te lang koken en groente uit potjes ook niet goed. De cellen zouden verpulverd worden door het te lang koken en verliest daarmee zijn voedingsstoffen (aan het water). Tis nog beter het gekookte water te drinken waar de groenten in gelegen hebben.

Er zijn natuurlijk enige verschillen in groentes. Bloemkool heeft een langere tijd nodig dan bijvoorbeeld bladgroenten.

Zo zijn koolsoorten (en andere bladgroenten) over het algemeen na 7 tot 10 minuten koken al klaar voor consumptie.

bron: discovery channel
 
lol, maar op dezelfde discovery channel heb ik ook es een keer zo'n docu gezien over 't nut van een laag-KH dieet, met zo'n gozer erin die al 30 jaar vegetarisch is en voor de presentator een zeer voedzame, maar KH-arme KOUDE & RAUWE saladeschotel maakte...

in proeven met muizen bleek dus dat de muizen op een normaal dieet in hun latere levensjaren helemaal uitgeblust waren, en de muizen op een KH-arm dieet nog net zo actief, als in hun jongere jaren.
dit kwam doordat vrije radicalen de celwanden beschadigen. een andere groep muizen die door hun normale dieet extra anti-oxidanten kregen, waren ook uitgeblust...
tis weliswaar een dierproef ja, maar 't lijkt dat een KH-arm dieet meer nut heeft dan het gebruik van extra anti-oxidanten.
 
Back
Naar boven