Fitness Seller

Groetjes uit Leiria, Portugal (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Nou, we zijn net een week hier en nu pas kan ik eens internetten. Er was of geen tijd voor of er was geen gelegenheid. Nu zitten we in Leiria, dat is ongeveer 65 km ten zuiden van Coimbra.

Vorige week ben ik met mijn broer, die nog nooit op fietsvakantie, is geweest, sterker nog, zelfs nog nooit langer dan een week van huis weg is geweest, in Lissabon aangekomen.
Ik zou met mijn nieuwe vouwracefiets, hij met mijn afdankertje-vakantiefiets. Alleen kon die vouwfiets waarschijnlijk wegens een te breed voorwiel (naafdynamo) niet in de koffer.
Achteraf een geluk bij een ongeluk, want nu kon ik hem uit de brand helpen. Ik blijk nl. na 8 jaar vakantiefietsen aardig ontwikkelde beenspieren te hebben. Hij had al 23 jaar niet meer gefietst en daarvoor slechts 4 km per dag..
Ik vind het niet erg en bovendien is de fiets zo stabieler. Het was behalve dat hij niet zo hard rijdt , ook zo dat de bagagedrager erg gammel was en heen en weer zwabberde. De mijne is veel sterker..
Nu hang ik dus de macha uit, ik laat hem voorop rijden met slechts een rugzakje, en ik rijd erachter aan met 4 zware fietstassen, een rugzakje en een stuurtas. Dan kan ik nl. in de gaten houden wat hij uitspookt.. als beginnende fietser rijdt hij te veel rechts en omdat het verkeer hier nogal druk is, rijd ik liever wat agressiever links en dan is het beter dat ik de boel van achter afscherm, dan dat er iemand te dicht langs hem rijdt en mij dan plat rijdt.. dat is het enige nadeel van het fietsen in de streek die we hebben uitgekozen:veel wegen zijn erg druk. Vandaar dat ik de route wat heb omgegooid en we bijv. morgen met de trein of bus naar Fatima en Coimbra gaan.. en op de terugweg waarschijnlijk een iets saaiere maar wel rustiger route kiezen..

Het ketodieet gaat nog steeds goed op een paar zondetjes na. Maar ik neem geen carbup dagen meer, dus dat valt wel mee, alleen maak ik 's ochtends een weidrankje met geconcentreerd sap aan.
O ja, en dan ook kastanjes.. vandaag is de traditionele kastanjedag en er werden kilos tegelijk van verkocht voor slechts 70 cent per kilo. Ik eet er niet zo heel veel omdat ik ze rauw eet en dat afpellen is geen sinecure: mijn nagels gaan er zo wel aan... het is veel moeilijker dan pistachenoten en die zijn al de pest voor mijn nagels.. en kapotbijten vinden mijn kiezen ook geen pretje.
Bij het ontbijt drink ik een zeer vreemde maar wel smakelijke combi van weipoeder, hete melk, koffie en evt een klein potje yoghurt erbij.. alles door elkaar geroerd Kwark kan ik hier alleen niet of nauwelijks vinden. Dan lijkt het te veel op jonge kaas..onze kwark is yoghurtachtiger. En verder kijken ze bij de jeugdherberg wel erg vreemd op als ik met 6 laat staan 12 eieren aan kom zetten en vraag of ik misschien die eieren mag koken. Die eet ik dan tussen door op.. heb vandaag pas aan mayo gedacht.. dus was de verhouding eiwit tov vet ietwat scheef.

Al met al ben ik dus best tevreden over het dieet.. en wat me vooral zo opvalt is dat ik nu door de routine van om de 2 tot 3 uur eten er goed in te houden ik veel meer ' macht in mijn poten' heb zoals wielrenners dat zo onelegant maar treffend weten te zeggen.. of misschien omdat het gezelliger is met iemand erbij (meestal rijd ik alleen)

Okidoki... dat was ie weer:wave2:

Esperantist(in)o
 
Veel plezier daar bro..
 
Have fun daarzo... :thumb:
 
veel plezier ..izzet n beetje warrum daaro?
 
Hoi Esperantisto,
Afkicken daar dus van het internet.......Kijk maar uit , vergeet je vingers niet af en toe te trainen. Kan staks nog wel tegenvallen als je terug komt:

:D Krijg je spierpijn van het typen ;)

Fijne vakantie nog!
 
Ben daar ooit geweest. Uitwisselingsprogramma van school.
Have a lot of fun!
 
Originally posted by richard
Ben daar ooit geweest. Uitwisselingsprogramma van school.
Have a lot of fun!
Bedoel je Leiria of Portugal.

Het beviel in het algemeen prima. Van KT is natuurlijk ??? niets gekomen afgezien van benentraining heuvelop.
Itt andere vakanties veel minder gefietst om broerlief aan het zadel te laten wennen. In de tweede week deed hij het verrassend genoeg ??? veel beter. Ik had last van een koutje of at misschien toch niet goed genoeg (een paar keer de laatste maaltijden van de dag nagelaten o.a. omadat ik te veel gegeten had bij het avondeten). Maar hij had al praats voor 2 en wist het te rationaliseren dat ik heuvelop ondanks zwaardere bepakking nog sneller was. Maar bah, het is toch oneerlijk dat iemand die in 23 jaar niet gefietst heeft op het vlakke al harder weet te rijden (nou ja, gewoon op normale fietssnelheid dan) dan iemand die al 8 jaar lang tussen 6000 en 12000 km fietst. Nu doet mijn broer wel aan een apart soort gewichtheffen: hij tilde regelmatig even een koe aan de achterpoten omhoog vertelde hij me een paar dagen geleden.. gewoon als ze het vertikten de melkruimte binnen te lopen als ze naar binnen moesten!

Ik ben trouwens inmiddels weer op mijn normale (zij het nog steeds te zware) fitte zomergewicht, ik had nooit gedacht nog eens eind november dat gewicht te bereiken!

Esperantist(in)o
 
Leiria. 14 dagen lang. Alleen we hadden het niet getroffen met het weer. Voordat we giongen en toen we terug waren was het daar geweldig weer en toen wij er waren was het kloteweer.
Waren daar eind april begin mei.
 
Back
Naar boven