Fitness Seller

Grondvechten bij judo? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ja. bij Judo leer je dat ook zeker..
welkom :)
 
Houdgrepen, verwurgingen, beenklemmen, armklemmen, kanteltechnieken noem maar op.
Ga er anders eens langs en vraag wat ze aanbieden :)

Heb het zelf ook jaren gedaan alleen bij ons werden verwurgingen etc alleen vanaf een latere leeftijd gegeven..
 
Weet je toevallig ook wanneer (bij welke band) dat wordt gegeven? Of ligt dat aan de sportschool?

Ik heb een aantal jaren geleden ook aan judo gedaan en ik kreeg armklemmen al vrij snel, denk gele of oranje ban (2e en 3e dus). Verwurgingen kreeg ik ook al wel toen, maar dat was niet iets wat ik toen al "moest" kunnen dacht ik.
 
"Ban" is het dan dat je NIET ,meer mag Judoën ?! :o




het is voor mij een lange tijd geleden dat ik judode en ben tot de bruine band gekomen,
wanneer ik verwurgingen kreeg, was dacht ik bij de blauwe band..

maar pin me er zeker niet op af ;)
 
ga worstelen daar leer je pas goed grondvechten zeker bij vrije stijl

nadeel van het huidige judo is dat er al na 10-15 seconde gevloten word en staande verder moet bij worstelen vrije stijl draait het om grond gevecht en zijn er ontzettend veel mogelijkheden qua beenkemmen hefbomen etc etc

opa
 
Laatst bewerkt:
ga worstelen daar leer je pas goed grondvechten zeker bij vrije stijl nadeel van het huidige judo is dat er al na 10-15 seconde gevloten word en staande verder moet bij worstelen vrije stijl draait het om grond gevecht en zijn er ontzettend veel mogelijkheden qua beenkemmen hefbomen etc etc opa
dit is ook een groot voordeel, doordat je relatief snel op moet staan moeten je bewegingen snel zijn en moet je actief op de grond zijn. leuk om te kijken en zorgt voor een verrassingseffect bij veel BJJ vechters! kijk maar naar Ronda Rousey tegen Cat Zingano!
 
Back
Naar boven