AndroidHealthClinic

Groot boek en literatuur topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

boogie

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
10 jan 2003
Berichten
7.249
Waardering
6
In navolging van de grote film topic, hier het jongere zusje.

Waarschijnlijk niet zoveel respons als de film thread, maar goed.

------------

Om zelf maar de daad bij het woord te voegen heb ik in 2 dagen 'De Dichter' van Michael Connelly gelezen. Had em een paar jaar terug al gelezen, maar het blijft een topwerk! Superspannende en razendsnel geschreven Amerikaanse thriller over (je raad het al) een seriemoordenaar. Vanaf bladzijde 1 zit je eigenlijk er meteen helemaal in (iets wat toch niet al te vaak bij boeken het geval is). Een echte aanrader dus: 8,5

Nu ga ik 'Ik, Jan Cremer' lezen, omdat huckfinn die roemde in een andere thread. Hoop dat ie bevalt, anders zwaait er wat.
 
Boogie, daar zul je geen spijt van krijgen (en anders ben je gewoon een duffe lul :D).
Alhoewel ik voorspel dat dit topic spoedig zal stranden, post ik toch maar even mijn top 5...


1) J.D. Salinger - Catcher in the Rye
2) Bret E. Ellis - American Psycho
3) Jan Crrrremer - Ik, Jan Cremer
4) Mark Twain - The adventures of Huckleberry Finn (nostalgie)
5) Jack Kerouac - On the Road
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben nu bezig in Puk van de Petteflet, maar de eerste paar bladzijden zijn nogal moeilijk. Volgens mij zitten er verborgen neo-nazistische boodschappen in het verhaal. Dat vind ik helemaal niet zo leuk.
 
Goed om te zien dat er nog meer literatuurliefhebbers zijn op dit forum, dat bevalt me wel!
 
playboy januari 1986
penthouse maart 1992

:thumbs:
 
rad van fortuin, thea beckman yeeeeehaaaaa
 
Ik heb toevallig laatst weer een boek uit de bibliotheek gehaald.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Geen literatuur, maar wel lachen.
 
Nou boogie, dit topic is een schot in de roos kun je wel stellen.
 
loopt als een trein idd!

zie je, wat dbc kan, kan ik ook !
 
Whahahahaaa ik lach me rot om dit topic. Vooral deze is droog:
playboy januari 1986
penthouse maart 1992
Erg flauw... maar wel leuk.

Maar effe serieus. Mijn favoriete boeken zijn:

Het Parfum van Patrick Suskind, over een afgestoten jongen die een overontwikkeld reukorgaan heeft tijdens de smerige, ranzige 18e eeuw.

Misddaad en Straf van Dostojewski, over een Russische student die zijn hospita om geld vermoord.

Madame Bovary van Gustave Flaubert, over een getrouwde vrouw die zich te pletter verveelt en zo haar man ten gronde richt.

Ik ben nu van plan om de Engelse Harry Potter te gaan lezen.

Daarnaast lees ik heel veel strips. Zullen we daar anders een nieuw topic voor openen?
 
laten we dat nou maar niet doen.
 
ik lees eigenlijk helemaal niet graag.......







Ben ik nu een onderontwikkelde boer? :(
 
Lees eigenlijk alleen wetenschappelijke literatuur, als een boek geen feitelijke informatie bevat boeit het me al niet. Heb wel een aantal klassiekers gelezen voor mijn boekenlijst op de middelbare school, maar dat is al weer 17 jaar terug.

Kast vol met boeken staan, maar geen enkel literair hoogstandje.
 
EricR zei:
Lees eigenlijk alleen wetenschappelijke literatuur, als een boek geen feitelijke informatie bevat boeit het me al niet. Heb wel een aantal klassiekers gelezen voor mijn boekenlijst op de middelbare school, maar dat is al weer 17 jaar terug.

Kast vol met boeken staan, maar geen enkel literair hoogstandje.

Precies, ik lees ook alleen maar boeken met feitenlijke informatie en autobiografieën. Dan kijk ik liever een film dan dat ik een fictie boek lees. :p
 
EricR zei:
Kast vol met boeken staan, maar geen enkel literair hoogstandje.

Da's vele malen beter dan mensen die hun boekenkast vol hebben staan met 'interessante' boeken maar er geen enkele van hebben gelezen.
 
ik ga nu beginnen met een boek van Adriaan van Dis; Indische Duinen. Daarna ga ik De eeuw van mijn vader van Geert Mak lezen, ik laat wel weer weten wat ik er van vond.
 
Lul, je zou Jan Cremer gaan lezen. Geert Mak.....in een bos stro zit nog meer pit.
 
Back
Naar boven