AndroidHealthClinic

Sticky Boeken Kritiek & Review Topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Koning Eenoog

Incognito
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2002
Berichten
28.248
Waardering
5.505
Lengte
1m80
Massa
84kg
Vetpercentage
15%
Beste DBB skanky's,

er zijn hier al veel topic te vinden over film en muziek. Allemaal erg vermakelijk. Maar volgens mij is er nog geen enkel topic over boeken. Ik heb eigenlijk pas sinds korte tijd de wondere wereld van het boeken lezen ontdekt. Natuurlijk lees ik al jaren boeken, maar dat beperkt zich enkel tot studieboeken en artikelen.

Nu ben ik dus sinds korte tijd een beetje aan het lezen geslagen, en ik moet zeggen dat het erg goed werkt. Het is eens wat anders dan een filmpje, en je kan er heerlijk van slapen. Vandaar dit topic waar we misschien wat boeken tips kunnen uitwisselen.

Zoals ik al zei; ik ben een absolute noob in de boekenwereld dus mijn 1e reviews zijn misschien niet zo betrouwbaar, aangezien ik weinig vergelijkingsmateriaal heb. Hier toch een paar boeken die ik afgelopen tijd gelezen heb, en ik hoop wat leuke tips te vinden in dit topic. Gebruik aub de spoiler tags net als in het film topic!


Titel: Het Diner
Auteur: Herman Koch
Taal: Nederlands

Ik heb er genoten van dit boek. Pagina of 300 dus niet echt rete lang, maar als je er aan begint wil je het asap uit lezen. Ik was er dan ook binnen een paar dagen doorheen. Ik ken Koch van zijn Jiskefet werk en had eigenlijk verwacht dat het boek iets lolliger geschreven was. Aantal momenten ook zeker kunnen lachen, maar over het algemeen een serieus boek. Zeker tof. 8/10


n25631.jpg


Titel: Angels & Demons
Auteur: Dan Brown
Taal: Engels

Mja, de film draait nu in de bios, en ik had net daarvoor het boek gelezen. Had the DaVinci Code jaren geleden gelezen en vond dat ook wel een cool boek. Ik moet zeggen dat ik Angels & Demons beter vond dat the DaVinci Code. Het boek is echt een beetje geschreven als een script, wat erg tof is maar tegen 2/3e van het boek kan het ook een beetje voorspelbaar gaan worden in de zin dat je echt een patroon begint te herkennen. Al met al vond ik het echt tof en was ik toch wel binnen een weekje door de 600 pagina's van dit boek heen. Toffe twist op het einde. Kan me voorstellen dat het misschien voor doorgewinterde lezers een minder goed boek is, maar ik als filmkijker heb er enorm van genoten. 8+/10


Titel: Alleen maar nette mensen
Auteur: Robert Vuijsje
Taal: Nederlands

De winnaar van de Libris Literatuurprijs, dit boek viel me eerlijk gezegt een beetje tegen. Het was zeker vermakelijk, de kijk op de multi culti samenleving in NL en de eerlijkheid waarmee sommige vooroordelen bevestigd worden. Maar toch bleef ik uiteindelijk een beetje achter met een: mmm, ok, was dat het gevoel. Eerste helft was erg tof, 2e helft kakte het een beetje in, uiteindelijk weinig bevredigend. 6,5/10
 
19689475z.jpg


Nietzsche - Der Antichrist

Zeer vermakelijk boek voor diegene die de echte waarheid willen weten over hoe het christelijk geloof in elkaar steekt. Terechte, meer spitsvondige kritiek en analyse over het christelijk geloof zal je nergens anders vinden als in dit boek. Nietzsche was bij het shrijven van dit boek in 1888 op het hoogtepunt van zijn scheppen. Een waar stijdschrift tegen het christelijk geloof.

innVx6j6zsx.jpg


Ben nu bezig met dit boek te lezen, nietzsche's eigen autobiografie. Zeker een must voor elke Nietzsche lezer omdat in dit boek al zijn theorieëen samenkomen (geschreven op het einde van z'n carriëre) en hij zelf uitleg geeft over zijn boeken.

Vooral de hoofdstukken...:
waarom schrijf ik zulke goede boeken?
waarom ben ik zo wijs?
waarom ben ik zo knap?

zijn werkelijk om je vingers van af te likken.
 

Prachtig, nog voor ik deze topic opende wist ik dat jij hierin ging posten over Nietzsche. En dan nog zo snel. :roflol:

Heb je weleens wat anders in dezelfde strekking gelezen ook?
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Deze zat gratis bij de HUMO een tijdje geleden, en ik heb het erop gewaagd.

Zéér bizar en tegelijk erg vermakelijk boek! Het gaat over de geschiedenis van de mens, van de eerste dieren tot hoe ver we nu zijn. Op het einde komt alles mooi samen enzo, zeer goed geschreven. Dit boek heeft ook een belangrijke prijs gekregen, maar die ontglipt me nu even.
 
Ik heb bijna alle boeken van Stephen King gelezen. En dat zijn dan ook de enige boeken die ik heb gelezen ;)

Stuk voor stuk beter dan de films :)
 
http://www.mobipocket.com/eBooks/cover_remote/ID264/9789025431181__9789025431181.jpg

Deze zat gratis bij de HUMO een tijdje geleden, en ik heb het erop gewaagd.

Zéér bizar en tegelijk erg vermakelijk boek! Het gaat over de geschiedenis van de mens, van de eerste dieren tot hoe ver we nu zijn. Op het einde komt alles mooi samen enzo, zeer goed geschreven. Dit boek heeft ook een belangrijke prijs gekregen, maar die ontglipt me nu even.

Librisprijs.

Wel apart dat ze dat boek overal gratis bij doen, ik kreeg hem ook al gratis haha. Opzich wel vermakelijk boek ja.
 
http://www.mobipocket.com/eBooks/cover_remote/ID264/9789025431181__9789025431181.jpg

Deze zat gratis bij de HUMO een tijdje geleden, en ik heb het erop gewaagd.

Zéér bizar en tegelijk erg vermakelijk boek! Het gaat over de geschiedenis van de mens, van de eerste dieren tot hoe ver we nu zijn. Op het einde komt alles mooi samen enzo, zeer goed geschreven. Dit boek heeft ook een belangrijke prijs gekregen, maar die ontglipt me nu even.



Echt een k*tboek! wat mensen daaraan vinden... ik geef het 2/10.
 
Ik heb bijna alle boeken van Stephen King gelezen. En dat zijn dan ook de enige boeken die ik heb gelezen ;)

Stuk voor stuk beter dan de films :)

Ik ben nu toevallig "het meisje dat hield van Tom Gorden" aan het lezen.

Echt een k*tboek! wat mensen daaraan vinden... ik geef het 2/10.

Ook goede toelichting van jou kant. Wat was er mis mee?
 
Ik ga vandaag aan deze beginnen:

the-tipping-point-by-malcolm-gladwell.jpg


Op aanraden van een huisgenoot van me, moet een cool boek zijn.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Herman de Croo - België barst. Is een miniboekje van 25 blz ongeveer.
Het geeft een gevolgen aan (ondersteund door een aantal cijfers) van wat het nu zal kosten en laat je niet afschrikken door de titel: er wordt wel degelijk voor een staatshervorming gepleit.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

O'Reilly/Rebecca M. Riordan
Het boek is een tutorial voor iedereen (ja ook diegene die nog nooit van ajax (niet de voetbalploeg of het wasmiddel :p) die wil weten hoe ajax implementeren op zijn website.
Het is geen referentieboek maar meer een tutorial die je stap voor stap gaat leiden.
Enige kennis van HTML en CSS is vereist maar met een minimumkennis van deze 2 kom je er ook wel.
 
Ik lees geen boeken.
 
Prachtig, nog voor ik deze topic opende wist ik dat jij hierin ging posten over Nietzsche. En dan nog zo snel. :roflol:

Heb je weleens wat anders in dezelfde strekking gelezen ook?

:roflol:, z'n Zarathustra heb ik grotendeels gelezen (na de uitleg ervan), maar als je andere filosofen bedoeld, niet bepaald (Nietzsche zei zelf dat alle andere filosofen hun theorieëen en gedachten een uiting waren van een gebrek die ze in zichzelf hadden (en uit dat gebrek hun filosofie ontstond), en zo dus in feite alle andere filosofen overbodig waren, buiten hem). Maar dat vind ik wel vrij kort, dus ik zou wel graag eens wat meer lezen over filosofen en hun filosofie, alleen spijtig dat hun boeken geen zo'n eenvoudige literatuur is, en ik eigenlijk ook niet zo graag lees.
 
John grisham vind ik ook goeie boeken, met als absolute uitschieter Advocaat van de duivel, en De client!!!!
 
favo's:
bernini mysterie.
delta deceptie
da vinci code
juvenalis dilemma.
De achtste man.
schaduwspel.
 
:roflol:, z'n Zarathustra heb ik grotendeels gelezen (na de uitleg ervan), maar als je andere filosofen bedoeld, niet bepaald (Nietzsche zei zelf dat alle andere filosofen hun theorieëen en gedachten een uiting waren van een gebrek die ze in zichzelf hadden (en uit dat gebrek hun filosofie ontstond), en zo dus in feite alle andere filosofen overbodig waren, buiten hem). Maar dat vind ik wel vrij kort, dus ik zou wel graag eens wat meer lezen over filosofen en hun filosofie, alleen spijtig dat hun boeken geen zo'n eenvoudige literatuur is, en ik eigenlijk ook niet zo graag lees.

alle filosofie vindt zijn grond in een gebrek, inclusief Nietzsche maar dat terzijde. Daarnaast kan je Nietzsche ook nooit vatten als je zelf de hele lijn van de Westerse wijsbegeerte niet doorworsteld. ik ga niet zeggen dat je elk detail van elke denker moet kennen, maar je moet toch al een zekere besef hebben dat elk denken een antwoord en wijziging op wat vooraf werd gedacht. en niet zomaar uit het niets ontspruit en een volledige conceptualisering is van de wereld, een illusie die Nietzsche zelf zou verwerpen. Waar te beginnen? er zijn weinig volledige encyclopedia te vinden, zeker die van Russell is barslecht, begin misschien met wat secundaire literatuur rond Aristoteles, de eerste echte systematische denker (vb Het boek van jonathan Lear), om wat feeling te krijgen met waar de menselijke drang tot filosoferen uit voortspruit.
 
Leuk idee, meteen even plakkerig gemaakt.
 
De koran is ook een van mijn favo's. Wat komische fictie op de namiddag brengt mij altijd tot rust.
 
Ik lees meestal onderstaande auteur in de categorie fictie.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ik lees meestal onderstaande auteur in de categorie fictie.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ja ik heb het mooie kotsende meisje van hem, coole schrijfsT, erg grappig!
 
Back
Naar boven