AndroidHealthClinic

Sticky Boeken Kritiek & Review Topic

Bezoekers in dit topic

De Boerenoorlog, ja prachtig. Mooie opzet ook waarbij de zaak van alle kanten belicht wordt door te schrijven vanuit verschillende perspectieven. Vooral de stukken die vanuit het perspectief van Churchill zijn geschreven zijn erg sterk imo.

Nu bezig in de autobiografie van Springsteen, verrassend goed eigenlijk. Zit meestal niet echt te wachten op weer een rockster die denkt te kunnen schrijven, maar The Boss kan het wel en heeft ook daadwerkelijk wat te melden.
 
Ik krijg geen seintje meer als je mij tagt The D. Instellingen staan wel goed.
 
9200000049736249.jpg


Wel aardig boek als je je wilt opwinden over hoe de Linkse Kerk hem kapot heeft gemaakt. Voor de rest niet zo bijzonders..
 
Deze aan het lezen nu

pre-suasion-9781501109799_hr.jpg


Erg tof
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Boeiende familiegeschiedenis. Fascinerend hoe de schrijver wrede gebeurtenissen heeft beschreven en tegelijkertijd iets menselijks wilt meegeven met betrekking tot personages.
 
Mussert & Co is wel een aanrader, imo één van de betere 'nsb-boeken'.

Evans' boek heb ik ook maar nog nooit gelezen.

De stroom aan boeken over het Derde Rijk houdt ook maar niet op. Er is alweer een nieuwe Hitler-biografie uit las ik laatst, terwijl Ullrich zijn deel twee van zijn Hitler-biografie nog aan het schrijven is. Nog geen één heeft kunnen tippen aan Kershaws biografie imo.

Deze (zie bijlage) laatst gekregen maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin om 'm te gaan lezen. Wel interessant verder denk ik. De stapel boeken die ik nog moet en wil lezen is inmiddels vrij groot.

image.jpeg
 
Probleem met de goelag archipel is toch wel het taalgebruik en de manier van schrijven imo. Ziet er ook uit als een oude versie die je daar hebt. Ik vond het persoonlijk om niet doorheen te komen. Natuurlijk, als je in de jaren zeventig dit las, was het schokkend en baanbrekend.

Goelag van Ann Applebaum is echt een topboek als standaardwerk.
 
Probleem met de goelag archipel is toch wel het taalgebruik en de manier van schrijven imo. Ziet er ook uit als een oude versie die je daar hebt. Ik vond het persoonlijk om niet doorheen te komen. Natuurlijk, als je in de jaren zeventig dit las, was het schokkend en baanbrekend.

Goelag van Ann Applebaum is echt een topboek als standaardwerk.
Dit is zeker een oude versie, niet van mij overigens (ging mij even om het plaatje). Ik heb 'm zojuist gereserveerd in de bibliotheek. Thanks voor de tip.

Edit: Goelag - Ann Applebaum ook gereserveerd :)
zie dat ze nog eentje heeft:
"IJzeren Gordijn : de inlijving van Oost-Europa 1944-1956"
 
Nooit gelezen, maar staat ook hoog aangeschreven ja. Ze is een beetje de enige nog werkzame "dr. Clavan Oost-Europadeskundige" - achtige.

Ik ben trouwens al een tijdje op zoek naar een goede tweedehands boekenkast, wandmeubel model, liefst met een hoek er in. Wel kwaliteitsspul. Nieuw ben ik zo een paar duizend euro kwijt, das een beetje te gek. Als iemand een goede weet te vinden in de regio zuidwest Nederland houd ik mij zeker aanbevolen.

Het wordt echt te gortig hier thuis, een boekenkast is al half ingestort, boeken staan op stapels tegen de muren, krijg t allemaal niet meer kwijt.

Verkapt kijk mij veel boeken hebben
 
tymboo
Ik heb in mijn berging houten kasten van Lundia. Volgens mij oerdegelijk spul. Kan het in ieder geval flink belasten en het geeft geen krimp. Je kan het nieuw kopen of gebruikt, kan het in een kleurtje schilderen of houtkleur laten. Ik heb het van een basisschool overgenomen.

Lundia Webshop

≥ Vind Lundia op Marktplaats.nl

Nationaal Lundia centrum in Wageningen lol
Lundia alle onderdelen
 
Laatst bewerkt:
De stroom aan boeken over het Derde Rijk houdt ook maar niet op.

Meer dan 40.000 boeken over Nazi Duitsland, maar een opvallend groot gebrek aan materiaal in sommige gebieden. :(

Het vertalen van niet-engelstalige historici naar het engels doet men ook zo goed als niet. :(
 
Back
Naar boven