XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Bezoekers in dit topic

  • Die film kreeg destijds toch aardig slechte reviews tov andere minder betere oorlogsfilms in die tijd vanwege het verfilmen van een groot fiasco voor de geallieerden?
    Geen idee. Heb m vroeger wel is gezien maar vond het toen niks aan. Nu niet onaardig.
    The film received generally positive reviews from critics. A "making-of" documentary included in a special edition DVD of A Bridge Too Far claims that, at the time of its release, "the film was shunned by American critics and completely ignored at Oscar time for daring to expose the fatal inadequacies of the Allied campaign."[32] Review aggregator Rotten Tomatoes reports that 65% of 20 critics have given the film a positive review, with a rating average of 6.2 out of 10.[33] Critics agreed that the film was impressively staged[34] and historically accurate, although many found it too long and too repetitive.[35] James Caan[35] and Anthony Hopkins were cited by many critics for the excellence of their performances, in a film filled with hundreds of speaking roles and cameos by many of the period's top actors.

    toch weer goed gezien
     
    Geen idee. Heb m vroeger wel is gezien maar vond het toen niks aan. Nu niet onaardig.



    toch weer goed gezien
    Was mij tijdens de golf aan oorlogsfilms kijken rondom Dunkirk als opwarmer destijds een raadsel waarom dit slechter beoordeeld stond als bijvoorbeeld The longest day of andere films uit die tijd met een veel minder aansprekende cast of minder acteer en visueel geweld.
     
    Ben je niet in de war met Bridge at Remagen? Longest day en Bridge too far hebben respectievelijk een 7.8 en een 7.4 @ imdb en Remagen een 6.7
     
    Ben je niet in de war met Bridge at Remagen? Longest day en Bridge too far hebben respectievelijk een 7.8 en een 7.4 @ imdb en Remagen een 6.7
    Nee specifiek wel Bridge too far. Keek niet naar de IMDB score maar wat de algemene kritieken destijds waren. Zijn wel wat meer films die pas later de waardering kregen die ze hadden moeten krijgen destijds. Leuk om dat te zien hoe dat kan gaan verschillen over de duur van tijd.
     
    Morgen naar You Were Never Really There, ben aardig gesiked na het zien van de trailer.

    Gisteren The Party en On Body and Soul gezien. Allebei tof, vooral de tweede was geniaal zelfs.

    Black Mirror Season 4 was ook erg tof.
     
    Naar the Room en aansluitend daarna naar de Disaster Artist geweest.

    Denk dat er al genoeg over the Room is gezegd eigenlijk en wat het niveau van deze film is die ik nu na talloze keren thuis en na het citeren van diverse scènes hierin eindelijk op een groot doek heb mogen kijken met een uitzinnige menigte met een leger aan plastic lepels en footballs voor de scènes waarin deze elementen in beeld kwamen. Hilariteit alom en goed de sfeer nagebootst van de nachtvoorstellingen van destijds waardoor deze film oa de culthit is geworden die het nu is.

    Disaster Artist.

    Na het zien van de trailers heel erg benieuwd naar hoe James Franco dit eerbetoon aan Tommy Wiseau aan de hand van het boek van Greg Sestero in beeld zou brengen en hoe hij het zelf zou gaan spelen aangezien er genoeg critics waren die Franco nu tippen voor een oscar als beste mannelijke hoofdrol.
    De film is een behoorlijk groot eerbetoon geworden aan Tommy en de onmogelijke droom om een film te maken en uit te brengen in Hollywood met een hele berg aan spraakmakende karakters die niet aangedikt hoeven te worden om goed over te komen.
    Waar hij nu precies vandaan komt en hoe hij aan al dat geld komt om the Room te financieren of hoe oud die is komen we nooit in de film te weten maar wat we weten is vanuit het boek zo helder mogelijk in beeld gebracht. James Franco als regisseur laat nog wel de nodige steken vallen maar zijn acteerwerk en de vertolking Greg door zijn broer wat de nodige chemie oplevert die wel nodig is om de bijzonder aparte vriendschap tussen Tommy en Greg in beeld brengt maakt de film zeker de moeite waard om te gaan kijken.
     
    Morgen naar You Were Never Really There, ben aardig gesiked na het zien van de trailer.

    Gisteren The Party en On Body and Soul gezien. Allebei tof, vooral de tweede was geniaal zelfs.

    Black Mirror Season 4 was ook erg tof.

    Ik wil naar de uss callister!
     
    Amerikaanse oorlogsfilms zijn doorgaans hagiografie. Eigenlijk het kijken niet waard. :emo:
     
    Kan inderdaad zeggen dat ik mezelf met een 'Idi I Smotri' een stuk meer mee heb vermaakt dan met Saving Private Ryan om maar wat op te noemen.
     
    A Ciambra (2017) - IMDb
    In A CIAMBRA, a small Romani community in Calabria, Pio Amato is desperate to grow up fast. At 14, he drinks, smokes and is one of the few to easily slide between the region's factions - the local Italians, the African refugees and his fellow Romani. Pio follows his older brother Cosimo everywhere, learning the necessary skills for life on the streets of their hometown. When Cosimo disappears and things start to go wrong, Pio sets out to prove he's ready to step into his big brother's shoes but soon finds himself faced with an impossible decision that will show if he is truly ready to become a man.
    Vermakelijke rauwe film. Er spelen 15 mensen bij van dezelfde familie, die spelen zichzelf. Gaat over een zigeneur familie, specifiek over een jongen die in zijn adolescentie zit.
    Een grote kwaliteit is dat een oordeel ontbreekt.
    Executive producer Martin Scorsese's name should help the film secure distribution, but its greatest asset by far is the fascinating specificity of this snapshot of a transitional period in life common to all cultures.
    :thumbup:
     
    Disaster Artist was beetje gemengd gevoel voor mij. Ik heb de regel dat ik niets over films lees voordat ik ze ga kijken dus ik wist helemaal niet dat deze film gebasseerd was op the Room. Ik heb the Room wel eens gezien maar dat was lang geleden zo eens op youtube wegens alle geruchten. Ik kwam er dus ook pas bij de aftiteling achter van ‘hey verrek ik ken die film’. Dat was denk ik een beetje jammer want die hele film was ik me wel wat af aan het vragen van ‘wat is dit voor vage shit’ maar ook vooral meer dat het wel okay was maar niet echt heel grappig (snapte de flauwheid niet helemaal).

    Ben pas na de film dus beetje alles er over gaan lezen en nogmaals the Room gekeken. En achteraf gezien is het dus wel veel logischer. Al met al wel vermakelijk maar niet super.
     
    A Dog's Purpose (2017) - IMDb
    A Dog's Purpose (2017)

    Net gekeken op aanraden van iemand omdat ik Hachi niet onaardig vond en deze leuker zou zijn. Zijn 4 verhaallijnen ineen gezien door de ogen van een hond die telkens gereïncarneerd wordt. Het laatste stukje had de tranentrekker moeten zijn maar deed het niet bij me.

    5/10
     
    Darkest Hour gisteren gezien.

    Prachtig, Oscarwaardig geacteerd door Gary Oldman, en ook hele sterke acteerprestaties van Kristin Scott Thomas als zijn vrouw Clementine en de acteurs die King George en Neville Chamberlain spelen. Ik was een beetje misleid door de trailer, waarin wat actie voor kwam. Dit was dan ook de enige ‘actie’ uit de film (een scène van misschien tien seconden waarin het bombardement op Calais wordt getoond en hier en daar wat overvliegende vliegtuigen). Het is echt een politieke film en misschien is het verstandig om eerst Dunkirk te kijken. De film handelt namelijk over dezelfde periode (meidagen 1940) en de evacuatie van de Britse troepen uit Duinkerken speelt indirect een grote rol.

    Enige historische voorkennis (over de appeasement-politiek onder Chamberlain, over de mislukte Dardanellencampagne van Churchill in WO1, over het Britse politieke bestel) is toch echt wel een pré. Ik keek de film met iemand die hier nauwelijks iets van wist en moest veel historische context aanleggen.

    Het was voor mij wel een eye-opener in die zin dat ik nog niet echt wist dat Chamberlain ook nadat Hitler Nederland, België en Frankrijk was binnen gevallen in het Britse Lagerhuis nog zoveel Lords achter zich had staan en dat hij met name in het begin nog zo’n belangrijke rol speelde in dat oorlogskabinet van Churchill, alhoewel hij zo’n beetje Churchills aartsvijand was.

    Oldman speelt echt een fabuleuze rol, niet alleen de fysieke transformatie is uitermate indrukwekkend maar ook het scala aan maniertjes dat hij overneemt van Churchill is van hoge kwaliteit. De alcoholist, de sigarenroker, het chagrijn, de werklust, de spreekkunst, het politieke dier, het komt allemaal heel goed naar voren. Scott Thomas is ook getransformeerd, en speelt zeer sterk. En toch had ik het idee dat ik de context soms miste, het grote plaatje, de directe strijd, zowel tussen Hitler en Churchill als tussen Duitse en Engelse troepen op land of in de lucht.

    De film had ook een langere periode mogen beslaan wat mij betreft, hij stopt nu bij de evacuatie van Duinkerken. Waarom niet bijvoorbeeld de Battle of Britain erbij betrekken als het toch een pro-Churchill / pro-GB vehikel is? Had er goed in gepast. Ook het perspectief, het verhaal wordt min of meer verteld vanuit het oogpunt van Churchills typiste - die overigens naar later blijkt een broer heeft die in Frankrijk vecht - vond ik wat goedkoop en te onnodig. Het is een makkelijk extra verhaallijntje maar het scenario had net zo goed vanuit Churchills perspectief geschreven kunnen zijn.

    Al met al een 7.5/10
     
    Ik vond het ook een mooie film.
     
    Back
    Naar boven