MuscleMeat

Groot gewichtsverschil?!

Bezoekers in dit topic

PieterKonijn

Novice
Waardering
3
Lengte
1m86
Massa
116kg
Beste Forum Leden,

Ik ben een man van 29 1.86 116kg ik train 3x per week full body (30 min cardio, 5x5 full body, 30 min cardio) + daar nog boven op elke dag wandelen zo'n 3-4km Gewicht ging prima omlaag van 116 naar 114 op 2500 cal per dag ik weeg elke dag en neem daar van het week gemiddelde alleen ik merk dat ik steeds een gewichtverschil heb van 3kg of meer zo woog ik eergisteren 114 en vandaag al 119 wel heb ik het idee dat ik vocht vasthoud omdat ik gister echt wel 10x naar het toilet moest echt veel te plassen. Als ik in die spiegel kijk zie ik vind ik zelf er niet dikker uit wel zie ik dat ik er wat gespierder uitzie ik ben nu na 3-4 maanden niet veel te hebben gedaan weer gaan fitnessen ivm gezondheidsproblemen van wifey ziekenhuizen in en ziekenhuizen uit niet echt veel kunnen trainen. Verder qua eten doe ik eigenlijk iedere dag autistische genoeg het zelfde alleen warme maaltijd varieert want eet gewoon mee wat mijn vrouw kookt maar ook geen bergen gewoon 1 klein bordje. Dus ik weet gewoon niet meer waar ik het moet zoeken wat kan deze gewichts verschil toch verklaren? want kan best wezen als ik dus morgen of overmorgen weer weeg ik weer 116 of 114 ben. Alleen ik schrik er toch van tijdens cut.

Klopt het dat je na wél trainen en 2500 kcal per dag eten afgevallen bent en nu na niet trainen en 2500 kcal per dag aangekomen bent?

Als je binnen 2 dagen 5 kg aankomt, is dat vocht.

Over langere tijd kan het niet trainen maar wèl nog steeds hetzelfde aantal kcal aanhouden, zorgen voor een minder diepe deficit.

Je zou wellicht kunnen kijken om kcal te verlagen.

Hoeveel ben je afgevallen in hoeveel tijd voordat je aankwam?

Klopt het dat je na wél trainen en 2500 kcal per dag eten afgevallen bent en nu na niet trainen en 2500 kcal per dag aangekomen bent?

Als je binnen 2 dagen 5 kg aankomt, is dat vocht.

Over langere tijd kan het niet trainen maar wèl nog steeds hetzelfde aantal kcal aanhouden, zorgen voor een minder diepe deficit.

Je zou wellicht kunnen kijken om kcal te verlagen.

Hoeveel ben je afgevallen in hoeveel tijd voordat je aankwam?
Tijdens de ziekte van mijn vrouw heb ik niet getrained en toen probeerde ik elke dag rond de 2000 cal te zitten soms zat dat er iets onder soms iets boven als ik bijvoorbeeld onderweg was van ziekenhuis naar huis was mac of broodje van tankstation vaak gemakkelijker dan zelf nog koken dus ja dat ik toen wat ben aangekomen was te verwachten ook al vind ik zelf dat het gewicht aardig stabiel is gebleven. Ik woog eerst 147 ben toen afgevallen naar 112 (Wel paar jaar over gedaan) Toen werd mijn vrouw ziek toen ben ik van 112 beetje terug aangekomen naar 116 en nu sinds een maandje weer begonnen met trainen eerst 4x8 met de 2x cardio voor en na en afgelopen week ben ik 5x5 gaan doen omdat ik dan wat zwaarder kon gaan trainen en eigenlijk na dat ik 5x5 ben begonnen te doen begon ik vocht vast te houden en ging ook mijn gewicht omhoog zo als ik heb beschreven. Alleen ik ik dacht dat vocht misschien 1-2kg kon zijn maar een verschil van 5kg in vocht leek mij toch erg veel waarom ik hier maar even heb gevraagd om advies.

Edit: Heb kcal verhoogd naar 2500 van 2000 omdat ik na trainingen toch wel erg veel trek kreeg en zo kon ik ook wat meer eiwit nemen nog.

Laatst bewerkt:
Nog even wat meer info.

Eten per dag:

Ontbijt:

Supps:
1x Maca capsule
1x Ashwaghanda capsule
1x Vitamine D kauwtablet (Van de apotheek)
1x Magnesium Tablet
1x Visolie Tablet
1x L-Carnitine (Krijg ik overigens enorme koppijn van dus kan dat ik deze er later uit gooi)

Eten:
1 pistolet door de helft met beide kanten belegd met kipfilet of casselerrib 2 plakjes per kant max. Geen boter.
2 glazen halfvolle melk (400 ML) (Zou ik eventueel kunnen vervangen door magere melk)

of

Brinta 300ml melk op ongeveer 45-75 gram Brinta hangt er net van af hoe dik ik het wil. Geen suiker of andere rommel er aan toegevoegd verder.

Lunch (Pre workout):
1x banaan

Post Workout: 500ml halfvolle melk met 2 scoops whey delicious proteine.

Avond Eten:
Wat er gekookt word door mijn vrouw. + Proteine mouse/pudding chocolade van de aldi.

Mocht ik later nog trek krijgen op de avond. Magere franse kwark van de Plus of nog een eiwit shake met 250ml melk en 1 scoop whey delicious.

Voor het slapen gaan. neem ik dan nog de volgende supps.

1x Maca capsule
1x Ashwaghanda capsule
1x Magnesium Tablet
1x Visolie Tablet
1x L-Carnitine (Krijg ik overigens enorme koppijn van dus kan dat ik deze er later uit gooi)

al met al zit ik dan rond de 2500 kcal. De macro's zullen vast niet erg goed zijn maar ik ben van mening dat zo lang ik maar voldoende eiwit/vet binnen krijg en niet over mijn kcal zit dat dit moet kunnen in de cut.

Heb je al jaren getraind of ben je net begonnen met krachttraining ? Hoe hoog schat je jouw vetpercentage in ?
Stel je hebt nooit getraind, kan het zijn dat je eigenlijk maar 85 a 90 kg hoort te wegen.
Dan zou ik van de macro's die bij dat gewicht horen uitgaan. En dan zul je nu dus ook niet gaan afvallen op2500kcal en moet je waarschijnlijk omlaag.

Ten eerste hartstikke vervelend van je vrouw, klinkt alsof er een hele hoop aan de hand is geweest en ik hoop dat dit beter is (hoef je niet te zeggen als je niet wilt).

Ten tweede, super knap al dat je al zoveel bent afgevallen! Is niet niks, je bent niet zomaar op je oude gewicht gekomen dus ik kan me voorstellen dat het dan moeilijk is af te vallen.

Ten derde, het kan best dat het vocht is, vooral als je weer terug op 2500 kcal zit vanaf 2000 kcal. Ik vraag me wel af of +500 kcal verstandig was, maar daar zul je achter moeten komen. Kijk het 2-3 weken aan met 2500 kcal en als je niet voldoende afvalt, wellicht 250 kcal eraf halen.

Edit; ik had dit eerder al opgeschreven alvorens de andere posts, dus had die nog niet gelezen toen ik dit stuurde.

Heb je al jaren getraind of ben je net begonnen met krachttraining ? Hoe hoog schat je jouw vetpercentage in ?
Stel je hebt nooit getraind, kan het zijn dat je eigenlijk maar 85 a 90 kg hoort te wegen.
Dan zou ik van de macro's die bij dat gewicht horen uitgaan. En dan zul je nu dus ook niet gaan afvallen op2500kcal en moet je waarschijnlijk omlaag.
Ik train al vanaf me 20e op en aan steeds gebeurd er iets waar door ik tijdelijk of wel niet helemaal moet stoppen voor een bepaalde tijd maar neem aan dat er altijd wel wat muscle memory overblijft ofzo toch? Voor nu lijkt alles qua gezondheid goed te zitten met mijn vrouw dus is het ook belnagrijk dat ik zelf fitaal blijf. Dus daarom weer begonnen en ben ook gemotiveerd om te blijven bewegen ik heb sport en beweging namelijk nog nooit als naar ervaren ik heb altijd zo iets van verstand op 0 en gewoon gaan. Dus hoe veel zou ik er af moeten halen? Ik had even naar tdee calculators gekeken en aan de hand daar van zag ik dat 500 kcal er bij nog wel zou kunnen om voor als nog een tekort te hebben maar ik kan het natuurlijk ook helemaal verkeerd hebben vandaar ook dat ik hier vraag jullie zullen er meer van af weten dan mij

Edit: vet % weet ik zo niet heb nog wel klein buikje en paar rolletjes maar dat is ook niet gek op 116kg maar gelukkig niet meer een grote zappelin als eerst. Had ooit wel zo'n plastic huidplooi meter maar ja als je bijna 150kg weegt dat heb je vrij weinig aan zo iets dat past niet eens.

Aan de hand van die foto met allerlij vet % denk ik dat ik zo rond de 25%-30% zit zit er liever iets boven dan dat ik doe als of ik helemaal ripped ben want dat ben ik niet (nog niet althans is wel mijn uiteindelijke doel ;))

Laatst bewerkt:
Ten eerste hartstikke vervelend van je vrouw, klinkt alsof er een hele hoop aan de hand is geweest en ik hoop dat dit beter is (hoef je niet te zeggen als je niet wilt).

Ten tweede, super knap al dat je al zoveel bent afgevallen! Is niet niks, je bent niet zomaar op je oude gewicht gekomen dus ik kan me voorstellen dat het dan moeilijk is af te vallen.

Ten derde, het kan best dat het vocht is, vooral als je weer terug op 2500 kcal zit vanaf 2000 kcal. Ik vraag me wel af of +500 kcal verstandig was, maar daar zul je achter moeten komen. Kijk het 2-3 weken aan met 2500 kcal en als je niet voldoende afvalt, wellicht 250 kcal eraf halen.

Edit; ik had dit eerder al opgeschreven alvorens de andere posts, dus had die nog niet gelezen toen ik dit stuurde.
Dankje! Ja was inderdaad niet niets heb ik hard voor moeten trainen en veel voor moeten laten maar ja dat is het wel waard hoor.

Verder is het momenteel stabiel met mijn vrouw wat er dus ook voor heeft gezorgd dat ik weer de sportschool in ben gedoken.

Ik houd het zeker in de gaten ik weeg elke dag dus als ik zie dat het helemaal de verkeerde kant op gaat dan gelijk kcal er af.

Wat Hell eigenlijk ook al zegt, hou dit twee weken vol en kijk wat je gewicht doet. Echt twee weken, en niet reageren op de weegschaal.

Ik denk dat je voldoende hebt aan 90 gram vet en 180 eiwitten, de rest koolhydraten. Blijft gewicht gelijk, koolhydraten omlaag.
Rustig doortrainen en kijken of je elke dag een half uurtje kunt wandelen.
Succes :thumb:

Wat Hell eigenlijk ook al zegt, hou dit twee weken vol en kijk wat je gewicht doet. Echt twee weken, en niet reageren op de weegschaal.

Ik denk dat je voldoende hebt aan 90 gram vet en 180 eiwitten, de rest koolhydraten. Blijft gewicht gelijk, koolhydraten omlaag.
Rustig doortrainen en kijken of je elke dag een half uurtje kunt wandelen.
Succes :thumb:
Dankje! Auto staat bij de garage dus dat gaat wel lukken haha doe alles lopend daarom loop ik nu ook ongeveer 4-5km per dag. Houd jullie wel even op de hoogte

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven