Fitness Seller

Groot olietekort op komst (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Volgens mij komt het allemaal wel goed :thumbs:
 
Gelukkig wonen we in NL al relatief dicht bij ons werk, en als benzine 3 euro per liter kost zullen er denk ik wel wat mensen verhuizen of vaan baan veranderen.

We zouden eens kunnen beginnen met reiskostenvergoedingen voor iedereen gelijk maken in plaats van mensen die ver weg wonen daarvoor te belonen. Gestoord systeem natuurlijk, ook al profiteer ik er wel van.

Zolang alles vergoed wordt, zullen mensen idd weinig gemotiveerd raken om stappen te ondernemen.
 
Er zijn allang auto's die geen olie meer nodig hebben. Maar daar ligt het probleem niet als de olie straks op is. Het grootste probleem is dat veel fabrieken niet meer zullen kunnen draaien.

+ 1

Alternatieven zijn er (auto op waterstof bv). Waarom zouden deze al toegepast worden als er nog teveel geld in de wereld wordt verdiend aan de olie ? Helaas is niet iedereen milieubewust. Het draait gewoon om de knikkers.
 
+ 1

Alternatieven zijn er (auto op waterstof bv). Waarom zouden deze al toegepast worden als er nog teveel geld in de wereld wordt verdiend aan de olie ? Helaas is niet iedereen milieubewust. Het draait gewoon om de knikkers.

Hahaha, heerlijk die belachelijke complottheorieën. Aan die olie verdienen uiteindelijk vooral de landen waar het wordt opgepompt. Alsof er aan een auto die bijna niets kost om in te rijden niet ontzettend veel verdiend kan worden door de bedrijven die ze besluiten te produceren.

Volgens jullie blijven die bedrijven dus liever afhankelijk van oliesheiks in plaats van zelf het heft in handen te nemen. :rolleyes:
 
Hahaha, heerlijk die belachelijke complottheorieën. Aan die olie verdienen uiteindelijk vooral de landen waar het wordt opgepompt. Alsof er aan een auto die bijna niets kost om in te rijden niet ontzettend veel verdiend kan worden door de bedrijven die ze besluiten te produceren.

Volgens jullie blijven die bedrijven dus liever afhankelijk van oliesheiks in plaats van zelf het heft in handen te nemen. :rolleyes:

Afhankelijkheid is een groot woord.

De productie van producten met alternatieve energiebronnen zijn niet bepaald goedkoop. Evenals de productie van waterstof bijvoorbeeld. Dit maakt het voor een bedrijf waarschijnlijk een stuk minder interessant, omdat het dus niet haalbaar is om auto's op waterstof voor dezelfde prijs op de markt te brengen als auto's op benzine/diesel/etc. De gemiddelde consument denkt aan zijn portemonnee en niet bepaald aan het milieu. Mensen kiezen dus nog in grote aantallen voor de auto op benzine.
Voor bedrijven is het dus interessanter om met de oliesheiks rond te tafel te gaan zitten, omdat olie tamelijk goedkoop is tegenover deze energiebronnen.
Dus is er wel een vorm van afhankelijkheid, omdat de alternatieven niet bepaald goedkoop zijn.van dezelfde prijsklassen
Het draait uiteindelijk toch allemaal om wat de consument wil. En de consument is meer prijs dan milieubewust (over het algemeen). En als je als oliesheiks de beschikking hebt over een van de belangrijkste energiebronnen op de planeet, zit je op z'n zachtst gezegd niet slecht. Goede marktpositie -> veel macht.
 
Volgens mij is trouwens Sisevano schuld, hij verbruikt al die olie :(
 
Welnee, heb gisteren me olie nog gepijlt niks aan de hand.
 
who killed the electric car?
 
Het is ook wel logisch dat de olieprijs verder gaat stijgen. De vraag neemt alleen maar toe met de steeds welvarender wordende Chinezen en Indiërs. Ik denk dat het verstandig is te gaan kijken naar een héél zuinig autotje, en niet te ver van je werk te gaan wonen. Eigenlijk is het nog een geluk dat we hier zo'n hoge belasting op benzine hebben, daardoor is onze infrastruktuur al aangepast aan hoge prijzen, en kan er wat af als het te gek wordt. Al moet je je natuurlijk afvragen of dit kabinet weet wat het woord 'belastingverlaging' betekent.

Zit je aan de drugs?

Die belasting gaat niet omlaag, er wordt bij begrotingen al rekening gehouden met die inkomsten en verlaging zou betekenen dat ze ergens anders het geld vandaan moeten halen. Dat betekent meestal ergens anders een lastenverzwaring en dan betalen niet alleen degenen die olieproducten gebruiken de rekening.

Het is overigens belachelijk dat er in de laatste 20 jaar amper volwaardige alternatieven voor benzinemotors op de markt zijn gekomen. Er zijn wel fuel cell auto's in aantocht maar voordat die in grote getale zijn ingevoerd ben je ook weer 10 tot 15 jaar verder.

De techniek is er al jaren en elk idee wordt opgekocht en in de kluis van de oliebedrijven bewaard. Met olie is nu veel te veel geld te verdienen. Er zijn al zat oplossingen maar die worden gewoon achtergehouden, logisch toch?
 
ik voorspel dat er nog minstens 50 jaar een "olie tekort" zal zijn. Volgens mij worden er gigantische hoeveelheden achter gehouden omdat het nu eenmaal zo veel geld op brengt.

Hoe meer berichten over olie schaarste hoe minder kritiek er is op de gigantische winsten van al die oliestaten, want zeg nou zelf, het is niet hun fout, er is een schaarste, toch?

Landen als china, rusland, amerika zullen ook wel op gigantische voorraden zitten omda olie nu eenmaal ook nodig is voor oorlog. En moest een land in de toekomst zonder olie komen te zitten en geen alternatieven hebben dan valt de hele oorlog machine stil. Het is bekend dat amerika liever olie aankoopt dan het zelf op te pompen of eigen reserves aan te spreken.
 
Zit je aan de drugs?



De techniek is er al jaren en elk idee wordt opgekocht en in de kluis van de oliebedrijven bewaard. Met olie is nu veel te veel geld te verdienen. Er zijn al zat oplossingen maar die worden gewoon achtergehouden, logisch toch?

Nee, als je handig bent en je weet een oplossing dan moet daar reusachtig veel geld mee te verdienen zijn.
 
Dichter bij het werk wonen? Dus andere job is maar weer verhuizen?
Okay, als de regering dan even meebetaald:D
 
Dichter bij het werk wonen? Dus andere job is maar weer verhuizen?
Okay, als de regering dan even meebetaald:D

Heb jij geen loyaliteitsbonus dan?:D
 
Dichter bij het werk wonen? Dus andere job is maar weer verhuizen?
Okay, als de regering dan even meebetaald:D

Oplossing : Heel Nederland in de caravan, gezellig joh ;)
 
We kunnen ook weer te paard gaan net als vroeguh.
 
Een groot deel van het probleem zijn denk ik lease auto's waarmee ook prive gereden kan worden, brandstof en alle vaste lasten door de werkgever betaalt.Zoals mijn buurman die eerst elke maand zo 240 km heen en weer naar Brabant reed. Nu doet hij dat elke week en gaat hij net zo makkelijk naar Groningen als naar de supermarkt om de hoek. Als gebruik van een schaars goed geen economische stimulus meer heeft om zuinig te zijn is er alleen nog het ideële idee van het milieu sparen. Die motivatie is niet voldoende om het aantal km te beperken, de gemiddelde leasebakrijder zijn milieubewustzijn kennende. De rest van de mensen die wel gaan afrekenen met eigen pinpas, die laten het wel en gaan meer samen rijden. Dat zie ik nu bij wandeltochten ook echt veel meer als vorig jaar.
 
wie heeft nou een auto nodig, koop toch een paar rolschaatsen :rolleyes:
 
wist je dat ze laatst nog bij argentinie in de zee een groot oliereservaat hebben ontdekt groter dan heel koeweit maar een of andere organisatie heeft het verboden gemaakt om daar te ontginnen net zoals in amerika ook nog een bron is ontdekt , waar je nog eens niet naar mag gaan kijken . ( denk trouwens dat de amerikanen er iets mee te maken had dat er niet mocht geboord worden )

het draaid gewoon allemaal om geld er is nog genoeg maar ze willen gewoon meer geld voor hun waar
 
Back
Naar boven