AndroidHealthClinic

Groot probleem, hulp van de techneuten gewenst

Bezoekers in dit topic

Jordees

Competitive Bodybuilder
20 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
1.531
Waardering
12
Lengte
1m78
Massa
102kg
Vetpercentage
18%
Heren,

Ben nu 3 jaar bezig met krachttraining en al een goede progressie gemaakt.

maxes zijn:
squat: 170
bench: 110
deadlift: 120

Over SQ en BP ben ik tevreden, maar mijn deadlift loopt hopeloos achter. Heb afgelopen week nog een max geprobeerd van 130, maar het werd weer niets. Ik weet zeker dat mijn rug het aankan, want eerder heb ik 150 van de grond gekregen (ongeveer tot net onder mijn knieeen), maar dan geven mijn handen het gewoonweg op. Zo was het met de 130 van laatst ook.

Wie o wie kan me helpen om mijn grip te verbeteren. Ik krijg er echt de balen van.
 
Towel Hangs :D Of bij mij waren het Static holds die hielpen
 
Om en om grip. Weet niet of je al op die manier je deadlift uitvoert, dat maakt een groot verschil in grip. Dus ene handpalm naar voren en de andere gedraaid.

Je stats staan trouwens op 140 Kg in je sig, aanpassen ;)
 
Ik zou je grip er bij gaan trainen. Bij het deadliften alleen de allerzwaarste setjes met mixed grip doen. Verder 2 keer per week je supporting grip appart trainen (farmer walks, static holds, chinbar holds). Voor een "complete grip" zou ik er ook wat pinch/crush grip oefeningen bij doen.
 
EricR zei:
Je stats staan trouwens op 140 Kg in je sig, aanpassen ;)

oeps, gewijzigd bedankt.
 
eq_909 zei:
Ik zou je grip er bij gaan trainen. Bij het deadliften alleen de allerzwaarste setjes met mixed grip doen. Verder 2 keer per week je supporting grip appart trainen (farmer walks, static holds, chinbar holds). Voor een "complete grip" zou ik er ook wat pinch/crush grip oefeningen bij doen.

farmer walks, static holds en chinbar holds begrijp ik, maar kan je me uitleggen wat een pinch/crush grip oefening inhoudt?
 
Pinch grip:
Bij deze grip pak je een voorwerp tussen duim aan de ene kant en de rest van de vingers aan de andere kant. Je kan de dikte van het voorwerp variëren voor optimaal resultaat. Met deze oefeningen train je vooral de sterkte van de duim, en die word door veel mensen vergeten. Hier zie je een plate pinch grip:

par15e.jpg



Crush grip:
De grip die je gebruikt als je iemand een hand geeft bijvoorbeeld. Deze kan je trainen met de bekende griptrainers als de Captain of Crush of de Ivanko Super Gripper.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Oke, dan ter aanvulling van mijn standaard training op maandag en donderdag:

Plate Pinch Grip --> maximaal kg's 5 x zo lang mogelijk
Static hold met Barbell --> maximaal kg's 5 x zo lang mogelijk
Static hold met zwaarste dumbbells --> maximaal kg's 5 x zo lang mogelijk

Thnx voor de info!!
 
Je kan het ook progressief doen, dus proberen iedere training het gewicht iets langer vast te houden bijvoorbeeld.

maandag: 5 x 20 sec (niet tot falen)
donderdag: 5 x 22 sec

maandag: 5 x 24 sec
donderdag: 5 x 26 sec

...etc. En dan als je bijvoorbeeld de 30 seconde haalt verzwaren.
 
Mijn greep was wel genoeg voor de deadlift maar op sterk zijn staan geen grenzen.

Ik oefen de laatste tijd met Static Hold Dumbbells en dat gaat fantastisch, spijtig dat de de zwaarste dumbbells ter beschikking maar een goeie 30 KG wegen. Wel al behoorlijk om een minuut vast te houden.
 
eq_909 zei:
Je kan het ook progressief doen, dus proberen iedere training het gewicht iets langer vast te houden bijvoorbeeld.

maandag: 5 x 20 sec (niet tot falen)
donderdag: 5 x 22 sec

maandag: 5 x 24 sec
donderdag: 5 x 26 sec

...etc. En dan als je bijvoorbeeld de 30 seconde haalt verzwaren.

Heeft het een negatief effect als ik tot falen zou gaan?

Op zich zeer sterk idee. Denk dat ik het zo ga doen. Elke training +2 sec. als uitgangspositie. Pas wanneer 5 X aantal sec. wordt gehaald verzwaren en weer van 20 sec. uitgaan en opbouwen.
 
ikheb het vroeger nog simpeler aangepakt: gewoon aan de chin-bar gaan hangen tot je valt. 2x per training (toen 4x per week). Ik begon met 20 seconden met 2 handen :rolleyes: (woog toen 130-140) en deed 4-5 maanden later 45 seconden met 1 hand. Dan kan je opeens alles vasthouden! :) Vooral omdat die stang helemaal glad was, dus knurling maakt het dan super simpel.
 
Oja, mocht je de mogelijkheid hebben om met dikkere barbbels te trainen (diameter 4-6 cm ofzo) dan gaat dat ook heel veel extra grip opleveren. In de meeste gyms gaat je dat niet lukken, maar als je thuis traint kan je wel vanalles verzinnen.
 
Zou het helpen als ik elke training (4x p/w) oefeningen doe? Of loop ik de kans het herstel te belemmeren waardoor het averechts zou werken?
 
Ik zou beginnen met 2 keer per week en dan kijken hoe de rest van je training gaat. Heb je geen "last" van de griptraining, dan ga je over op 3 keer per week. Wel zou ik de oefeningen variëren. Als je de mogelijkheid hebt, kan je je grip op je off-days trainen. En dan het liefts na je rug/armen.
 
eq_909 zei:
Ik zou beginnen met 2 keer per week en dan kijken hoe de rest van je training gaat. Heb je geen "last" van de griptraining, dan ga je over op 3 keer per week. Wel zou ik de oefeningen variëren. Als je de mogelijkheid hebt, kan je je grip op je off-days trainen. En dan het liefts na je rug/armen.

Thnx! :thumbup:

Ik ga er morgen direct mee beginnen!
 
eq_909 zei:
Oja, mocht je de mogelijkheid hebben om met dikkere barbbels te trainen (diameter 4-6 cm ofzo) dan gaat dat ook heel veel extra grip opleveren. In de meeste gyms gaat je dat niet lukken, maar als je thuis traint kan je wel vanalles verzinnen.

Ga naar een doe-het-zelf zaak en haal een buis met een binnenomtrek van +/1 55mm, over de barbell schuiven en heffen maar ;)
 
MonsterStrength zei:
Ga naar een doe-het-zelf zaak en haal een buis met een binnenomtrek van +/1 55mm, over de barbell schuiven en heffen maar ;)

Er zijn ook mensen die na iedere training hun barbell dikker maken door er een stukje tape om te rollen. Het effect is bijna onmerkbaar per training, maar na een tijdje zit je zo op +10 mm.
 
Jup is wel goeie methode ja, gewoon lineair toevoegen :)
 
eq_909 zei:
Er zijn ook mensen die na iedere training hun barbell dikker maken door er een stukje tape om te rollen. Het effect is bijna onmerkbaar per training, maar na een tijdje zit je zo op +10 mm.

Da's een goeie tip.
 
Back
Naar boven