Fitness Seller

Breaking News Grootste antidoping aktie ooit! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

huh wat moet ik me daar bij voorstellen? kom op man, het is toch geen dammen, gooien met die gewichten moet je, lekker alpha male, YEAH BUDDY!!

Dat is toch gewoon de IPF regel? Gewicht begeleiden tot de grond.
 
Dat is toch gewoon de IPF regel? Gewicht begeleiden tot de grond.
Zolang je de bar blijft vasthouden kan je bij de IPF zo snel mogelijk laten vallen als je wilt, klinkt wat anders dan voorzichtig terugleggen :o
 
Iets laten vallen terwijl je het vasthoudt kan alleen als je zelf ook valt :dunno:
 
Dat is toch gewoon de IPF regel? Gewicht begeleiden tot de grond.
Je mag alles doen na het downsignaal zolang je maar de bar vasthoudt bij de deadlift.
 
Edit: gaan jullie de nieuwe deadliftregel van de BDFPA overnemen dat je de deadlift voorzichtig moet terugleggen na een attempt?:roflol:

Ik weet niet precies wat je gelezen hebt en waar je dat gelezen hebt? In het rulebook staat bij deadlift het volgende: "cause for disqualification...allowing the bar to return to the platform without maintaining control with both hands". Een reden tot afkeur is als iemand de halter dus niet op gecontroleerde wijze (met twee handen aan de halter) neerlegt maar bijvoorbeeld laat vallen. Een regel die ook bij andere federaties gebruikelijk is.

Maar het heeft verder niet zoveel te maken met de inhoud van dit topic. Het is opvallend dat je er een hobby van schijnt te maken om de WDFPF belachelijk te maken, want je hebt alleen maar destructieve kritiek. Ook in mijn eigen log laat je regelmatig een uiterts kritische noot horen. Over onze federatie en ook over mijn manier van trainen.
Ik heb geen moeite met constructieve kritiek maar daar is bij jou geen sprake van. Wellicht ben ik ouderwets, maar ik heb nog normen en waarden als bijvoorbeeld respectvol omgaan met anderen geleerd gekregen. En daarbij maakt ieder zijn eigen keuzes. Ik heb er geen moeite mee als iemand doping wil slikken of spuiten, zolang hij dat niet binnen onze federatie doet. En ik heb er geen moeite mee als iemand geen lid van onze federatie wil worden...leven en laten leven. Waar ik wel moeite mee heb zijn personen die zelf nauwelijks iets gepresteerd hebben en zich alleen maar kritisch en onrespectvol jegens anderen uiten.
 
Ik weet niet precies wat je gelezen hebt en waar je dat gelezen hebt? In het rulebook staat bij deadlift het volgende: "cause for disqualification...allowing the bar to return to the platform without maintaining control with both hands". Een reden tot afkeur is als iemand de halter dus niet op gecontroleerde wijze (met twee handen aan de halter) neerlegt maar bijvoorbeeld laat vallen. Een regel die ook bij andere federaties gebruikelijk is.

Maar het heeft verder niet zoveel te maken met de inhoud van dit topic. Het is opvallend dat je er een hobby van schijnt te maken om de WDFPF belachelijk te maken, want je hebt alleen maar destructieve kritiek. Ook in mijn eigen log laat je regelmatig een uiterts kritische noot horen. Over onze federatie en ook over mijn manier van trainen.
Ik heb geen moeite met constructieve kritiek maar daar is bij jou geen sprake van. Wellicht ben ik ouderwets, maar ik heb nog normen en waarden als bijvoorbeeld respectvol omgaan met anderen geleerd gekregen. En daarbij maakt ieder zijn eigen keuzes. Ik heb er geen moeite mee als iemand doping wil slikken of spuiten, zolang hij dat niet binnen onze federatie doet. En ik heb er geen moeite mee als iemand geen lid van onze federatie wil worden...leven en laten leven. Waar ik wel moeite mee heb zijn personen die zelf nauwelijks iets gepresteerd hebben en zich alleen maar kritisch en onrespectvol jegens anderen uiten.
Gaat worden aangepast staat op hun besloten fb groep. Er was een plankier kapot gegaan afgelopen weekend en in plaats van een beter plankier te maken hebben ze besloten dat de gewichten "quietly" omlaag moeten worden gelaten.:roflol: even los van alle anderen rare beslissingen die jouw Engelse collega's hebben genomen.

Mijn punt is dat jouw hobby federatie niks voorstelt alsook jullie wedstrijden en records niet. Het is heel schattig dat jij als bench only mannetje voor een master record gaat (eerlijk, niemand boeit die records?) En daardoor denk dat je iets gepresteerd hebt om in een bench only meet 200kg @160kg the drukken, maar dat stelt niet super veel voor op zo een belachelijk hoog bw. Toont wel aan hoe niet gedisciplineerd jij bent qua eten en waarom je niet echt powerlift maar kiest voor de zwakke bench only way. Daarbij zou ik alle NL records pakken plus winnen als ik meedeed aan jullie Belgisch Nederlands kampioenschap. Heb ik dan wel iets gepresteerd? Nee hè.

Mijn punt, wat ik voor het laatst ga maken, is; het versplinteren van powerlifing in allemaal onzin federaties waar iedereen eerste wordt en je zo records pakt is niet goed voor de groei van de sport. Het beste zou zijn als alles verenigd zou worden in een federatie, want dan heb je meer geld om echt de sport te laten groeien. De ipf is hier al redelijk mee bezig en zal uiteindelijk de grootste blijven met het meeste prestige. Hopelijk komt er ook zeer snel wat prijzengeld in de sport en gaan we een serieuze sport worden. Ik ben bang dat jouw federatie dat nooit zal klaarspelen, maar je hebt wel een lekker master 3 bench only record.:roflol:

/Out
 
met die redenatie kan je met geen enkele wedstrijd meedoen en nooit legitiem iets winnen, jou verhaal gaat op voor elke sport.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
met die redenatie kan je met geen enkele wedstrijd meedoen en nooit legitiem iets winnen, jou verhaal gaat op voor elke sport.

Hij leeft ook in zijn eigen wereld :badum:
 
met die redenatie kan je met geen enkele wedstrijd meedoen en nooit legitiem iets winnen, jou verhaal gaat op voor elke sport.

Hoe bedoel je dat? Je kan toch nog gewoon de sterkste zijn van bijeengevoegde groep federaties? Legitiemer dan dat ga je niet krijgen imo.
 
In principe, maar ik denk dat je het nooit voor elkaar gaat krijgen dat je gehele groep zich kan vinden in de regels van 1federatie, veel deelnemers, veel visies en standpunten.
 
In principe, maar ik denk dat je het nooit voor elkaar gaat krijgen dat je gehele groep zich kan vinden in de regels van 1federatie, veel deelnemers, veel visies en standpunten.

Dat zijn precies de redenen waarom er zoveel federaties zijn :roflol:
 
Vonk dan klopt mijn standpunt toch? :) al heb ik tbh totaal geen ervaring met federaties of bonden of wat dan ook :p mij boeit het vooral dat ik er goed uitzie voor moeder de vrouw :p maar dat is weeral een ander verhaal :)
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
In principe, maar ik denk dat je het nooit voor elkaar gaat krijgen dat je gehele groep zich kan vinden in de regels van 1federatie, veel deelnemers, veel visies en standpunten.

Is bij het boksen op een manier wel gelukt, nu bij de heavy weights weer een unified champ is, dus kampioen van de 4 grootste bonden, vind ik het gelijk weer een stuk interessanter.
 
Beowulf dat zijn inderdaad geen al te hoge records op die site, bench mannen <100kg haalt de 150kg nog niet. Dat lijkt mij best weinig of het kuren heeft mij de grip op de realiteit wat doen verliezen..
 
die staan op de site van wrppf http://www.bdfpf.be/dfpfnl.htm. Die zijn best laag, ik zou zowat alle records in NL en Europa pakken, in de senioren en M1 klasse. Daarnaast ook nog een paar WR's.
Misschien doe ik dat ooit nog eens :cool:
Voor de single lifts staan ze er bij maar voor de full power meet niet.
Voor de single lifts zou zelfs ik ook wat records kunnen zetten. Maar da komt volgens mij vooral omdat de bond zo jong is.
Een Belgisch record zetten is al heel wat moeilijker. Ik heb b.v. geen 265kg squat 182,5kg bench en 287,5kg DL in me.
Een M1 record squat zou er misschien nog wel in zitten op een magische dag.
 
Beowulf dat zijn inderdaad geen al te hoge records op die site, bench mannen <100kg haalt de 150kg nog niet. Dat lijkt mij best weinig of het kuren heeft mij de grip op de realiteit wat doen verliezen..
Volkomen realistisch, voor alle lifts zijn de minimum eisen belachelijk laag. Maar dat komt helemaal goed als een paar mensen de overstap maken van IPF naar deze bond gaan maken dan zal de lat behoorlijk hoog gelegd gaan worden.


Voor de single lifts staan ze er bij maar voor de full power meet niet.
Ja je hebt gelijk staan er idd niet bij. Ik vind persoonlijk dat single lift wedstrijden of records sowieso afgeschaft mogen worden maar dat is een heel ander onderwerp.
 
met die redenatie kan je met geen enkele wedstrijd meedoen en nooit legitiem iets winnen, jou verhaal gaat op voor elke sport.
Elke andere sport heeft toch één federatie? Denk aan voetbal, bastketbal, etc. Wij zijn bij het powerliften een van de weinige die 7 á 8 'serieuzere' bonden hebben. Hierdoor wint bijna 50% hun wedstrijd.


Hoe bedoel je dat? Je kan toch nog gewoon de sterkste zijn van bijeengevoegde groep federaties? Legitiemer dan dat ga je niet krijgen imo.
Lijkt me eerder raar als dit niet kan?
Er staat nog geen enkel NL record, dus hoe weet je dat?
Heb jij de minima ergens gevonden?
Je moet even op de belgische website kijken dan vind je dit http://www.bdfpf.be/index_htm_files/8 NED POW UNEQ REC.pdf maar ik zie inderdaad geen minima, al interesseert mij dat ook niet.
In principe, maar ik denk dat je het nooit voor elkaar gaat krijgen dat je gehele groep zich kan vinden in de regels van 1federatie, veel deelnemers, veel visies en standpunten.
En daarom moet je een goede federatie hebben waar het geld zit, dan trekt iedereen vanzelf daar wel naartoe. Als iemand dan nog wat wil hobby liften in een andere federatie dan kan dat gewoon.
 
Back
Naar boven