XXL Nutrition

Grote Fries trainingslog 'geertdv'

Bezoekers in dit topic

geertdv

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
6 jun 2012
Berichten
667
Waardering
236
Lengte
1m96
Massa
93kg
Vetpercentage
18%
Lengte: 194cm
Gewicht: 93.2kg (03-08-2016_
VP: 14.6% (Huidplooimeting)

Denk dat dit mijn 5e jaar trainen is, waarvan 2.5 jaar serieus. Vanaf april begonnen met tracken macro's ben vanaf toen van 98-93.2 kg gegaan. Zat toen overigens op 18-19% VP. Hiervoor heb ik trainingen gedaan als UB/LB, 5x5 en gewone splits. Ben echter in mijn cut ub/lb gaan doen met sets van 3x15...
Nu al spijt van, want ben superveel kracht verloren. Daarom begin ik nu met stronglifts en dan wel de versie van Elliott Hulse. Maandag begonnen met phase 1, dat houdt in progressive overload, iedere training met 2.5kg verhogen en 5kg op de deadlifts.

Schema ziet er als volgt uit:
Dag 1:
Squat 5x5
Bench Press 5x5
BOR 5x5
(Weighted) Pullup 3x5

Dag 2:
Squat 5x5
Overhead press 5x5
Deadlift 5x5
Weighted Dips 5x5

Dag 3:
Squat 5x5
Bench Press 5x5
Barbell Rows 5x5
(calve raise 3/4x 10-15) --> speciaal op de laatste dag, kuiten zijn met mijn 1.94 ecto echt klote, dus pak ze gewoon mee ^^


Training 01-08-16 (Dag 1):
Squat:
1x15 20kg
1x10 30kg
5x5 40kg, EASY AS FUCK, wel goed op techniek, dus heupen onder de knieën. Schijfje van 1cm onder mn hak anders donder ik naar achteren xD.

Bench Press:
1x15 20kg
1x10 30kg
5x5 40kg, same as above

Pullup:
5x5 BW, is nog te doen, laatste set wel heavy.

Rear delt raise:
4x 10 5kg, seconde boven gehouden iedere rep dus lekkere burn.

Training 03-08-15 (Dag 2)
Squat:
1x 15 20kg
1x 10 30kg
5x5 42,5kg Tsja nog steeds superlicht, al knakken mijn knieën soms wel, super irritant.

Overhead press:
1x 10 20kg
5x5 25kg goeie techniek gepakt geloof ik, nu wel licht nog.

Deadlift:
5x5 45kg, easy. Wel weer ff wennen aan de techniek afgelopen tijd alleen maar romanians gedaan en geen deadlifts soyea...

Dips:
5x5 BW, easy volgende keer 2.5kg.
 
Laatst bewerkt:
Succes met Elliot Hulse!
 
Succes Geert!
 
Dag 1 en 3 zijn conform het schema van Elliot Hulse ?

Waarom op dag 1 de Bor eruit ?
Een Bor lijkt me juist bij te kunnen dragen aan voorover hangende schouders (massa trapezius).

No offence verder / just curious
 
Dag 1 en 3 zijn conform het schema van Elliot Hulse ?

Waarom op dag 1 de Bor eruit ?
Een Bor lijkt me juist bij te kunnen dragen aan voorover hangende schouders (massa trapezius).

No offence verder / just curious
Ik weet eigenlijk niet! Dit kan ik ook niet teruglezen in het programma... Wat je zegt klinkt logisch maar ik denk omdat pullups ook compound is voor de rug hij deze niet op 1 dag doet.
 
Sterkte Geert, ben benieuwd naar de resultaten van dit schema.
 
Oja misschien wel goed om te vermelden: ik vreet per dag 2600-2700kcal, dat is 400-500 onder mijn onderhoud, wanneer ik merk dat het zwaar wordt ga ik mijn kcal uppen.
Ik wil namelijk nog steeds afvallen en vp verlagen, dus ben benieuwd!
 
Ik weet eigenlijk niet! Dit kan ik ook niet teruglezen in het programma... Wat je zegt klinkt logisch maar ik denk omdat pullups ook compound is voor de rug hij deze niet op 1 dag doet.

Hmmm true wat je zegt.
Maar dan zou ik toch kiezen voor in elk geval de Bor, hiemee activeer je ook meer de bovenrug.
Zou ik de pull up er gewoon bij pakken als afmakertje.

Tussen dag 1 en 3 zit gemiddeld 96 uur rust (van Workout tot Workout), dus je rust zou dan geen probleem mogen zijn.

Maar goed hoe dan ook. In
 
Hmmm true wat je zegt.
Maar dan zou ik toch kiezen voor in elk geval de Bor, hiemee activeer je ook meer de bovenrug.
Zou ik de pull up er gewoon bij pakken als afmakertje.

Tussen dag 1 en 3 zit gemiddeld 96 uur rust (van Workout tot Workout), dus je rust zou dan geen probleem mogen zijn.

Maar goed hoe dan ook. In

Goed idee, ik zal hem toevoegen ipv de real delt raises en voor de pullups gooien. Ben benieuwd hoe dat gaat :)
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Waar kom je vandaan uit friesland?
 
Waar kom je vandaan uit friesland?
Omstreken Leeuwarden.

Heb trouwens na gister alweer beginnende irritatie aan mijn rechter pols (pinkzijde/TFCC?) super irritant, kijken hoe dat gaat.
 
Vanmiddag uit het werk ineens licht in mn kop en zweten als een malle, last van keel erbij. Lekker zo voor het weekend... Vitamines gepopt en slapen. Hopen op betere dagen ^^
 
Goeie nachtrust gehad opzich, voel me goed genoeg om aan't werk te gaan dus hopelijk vanavond ook om te sporten.
Vanochtend gewogen op 91.6kg, das 't laagste sinds vorig jaar september :D

Vandaag m'n voedingsschema aanpassen naar onderhoud, daar ga ik langzaam naar toe werken volgende week (vind het echt ruk om in 1x 500kcal meer te gaan vreten).

Vanavond training 3:
Squat 5x5
Bench 5x5
BOR 5x5
(kuiten 4x10)
 
In! Zelf heb ik ook al eens overwogen om dit schema een kans te geven, dus ik ben zeer benieuwd wat het je gaat brengen.
Train je thuis of in een gym?
 
In! Zelf heb ik ook al eens overwogen om dit schema een kans te geven, dus ik ben zeer benieuwd wat het je gaat brengen.
Train je thuis of in een gym?
In een sportschooltje bij me in de buurt. Vrij klein maar hebben bijna alles wel.
 
Heb je al een plan mbt de Bor, ga je hem nu ook op dag 1 doen ?
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
In een sportschooltje bij me in de buurt. Vrij klein maar hebben bijna alles wel.

Powerrack, barbell en wat dumbells is genoeg he :D. Die enorme loodsen van BF zijn imo echt belachelijk!
 
Back
Naar boven