XXL Nutrition

Grote problemen nieuwe antiterreureenheid DSI (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Peoples

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
22 jan 2004
Berichten
12.072
Waardering
239
Lengte
1m86
Massa
116kg
Net een jaar na de officiële presentatie staat het functioneren van de speciale antiterreureenheid Dienst Speciale Interventies (DSI) al serieus onder druk. De krijgsmacht- en politieonderdelen kunnen onvoldoende personeel voor dit elitekorps leveren.

Hierdoor kunnen veel minder mensen op de been worden gebracht dan de bedoeling is. Ook verlaten relatief veel mensen de DSI uit onvrede over de in hun ogen veel te beperkte inzet van de eenheid.

Verschillende bronnen rond de DSI maken zich om deze redenen zorgen over het bestaansrecht van deze speciale dienst, die volgens politie, defensie en politiek in Nederland juist een cruciale rol speelt bij het overmeesteren van gevaarlijke terroristen of criminelen. Gerrit van de Kamp van politiebond ACP zegt dat hij deze geluiden ook uit het veld kent en herkent. Ook het Korps landelijke politiediensten (KLPD), waaronder de DSI onder valt, laat weten een aantal van deze problemen te herkennen. Hieraan wordt hard gewerkt, aldus de politiedienst.

In een reactie benadrukt het KLPD dat het wel goed is voorbereid om zijn taak uit te kunnen voeren. "De persoonlijke sterkte van de dienst is groeiende, maar blijft nog achter bij de doelstelling. Alleen indien zich meerdere calimiteiten tegelijktijd zouden voordoen, zou de DSI niet optimaal kunnen functioneren."

Bestuurlid Willem van de Pol van politiebond NPB zegt dat het hem bekend is dat Defensie haar handen van de DSI aftrekt, omdat ze zelf te weinig personeel heeft. Hij kondigt aan "het er niet bij te laten zitten".

(bron:fok.nl)

Misschien moeten ze hier eens een wervingsactie beginnen :D
 
Die gasten van de DSI zijn geen kattepis. Heb laatst een training van GSG9 meegemaakt, die doen ongeveer hetzelfde. Klagen ze nu dat ze te weinig doen? Tja, kan ik me voorstellen, de terreurdreiging is ongeveer net zo groot als de kans dat het nog zomer wordt.
 
tja die mannen willen harde actie daarvoor zijn daar bij gegaan...
 
Hehe te weinig ingezet is onzin.
3-4 x per week zijn ze per team onderweg. Werkdruk ligt juist te hoog. Ze hebben nu maar 10 teams en dat moeten er minimaal 15 worden.
En de reden dat er een aantal weg willen, heeft te maken met een missie vorig jaar in afghanistan.

En best begrijpelijk wat ik gehoord heb.
 
Ook wel grappig dat er ook word gezegd officiele presentatie. Want die eenheid was er al voordat er officieel toestemming was gegeven.
 
Die gasten van de DSI zijn geen kattepis. Heb laatst een training van GSG9 meegemaakt, die doen ongeveer hetzelfde. Klagen ze nu dat ze te weinig doen? Tja, kan ik me voorstellen, de terreurdreiging is ongeveer net zo groot als de kans dat het nog zomer wordt.

Waar heb je dit gedaan dan?
 
Intelligentie staat eveneens hoog in het vaandel. Zal een dunne spoeling worden.


Dat is zeker niet een hoge eis hoor.
Vaak zijn het jongens die zich al bewezen hebben in een andere tak (meestal mariniers/commando's en die daar exceleren).
Worden aan een hele lange screening onderworpen (ruim een jaar) zonder dat ze dit weten:D Dan krijg je een uitnodiging en word je verder uitgetest.

Leukste zijn hun trainingen. Ze oefennen op elkaar:D
 
Ik buig voor niemand, voor je het weet zit er wat in je bips:D
 
Waar heb je dit gedaan dan?

In Ossendrecht, bij het PIOG. Die gasten zijn echt bizar joh, liepen het complete oefendorp + trainingsveld af en je hoort geen kik, zo snel en geolied dat het gaat. Echt een feest om naar te kijken.
 

Soortgelijke topics

Back
Naar boven