XXL Nutrition

Grote teleurstelling en motivatie is weg. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

doemijnbest

Cool Novice
Lid geworden
6 aug 2020
Berichten
36
Waardering
14
Lengte
1m83
Massa
92kg
Vetpercentage
18%
Beste allen,

Ik train al een tijdje thuis met zware gewichten en ik train vrij hard, tot gisteren was ik hard bezig en de motivatie was vrij hoog.
Maar sinds vandaag ben ik zo teleurgesteld in mezelf en ik denk dat ik iets verkeerd doe. Ik denk dat het aan de voeding ligt.

Ik heb vorige jaar op deze forum hulp gezocht over een voedingsschema en daarbij had ik de lid/gebruiker marina1975 een pm gestuurd.
Hij heeft me toen geholpen en heeft veel moeite gedaan en zo heeft hij mij netjes een voedingsschema op maat gestuurd. Deze voedingsshema
had ik een tijdje aan gehouden. Ik denk rond 5/6 maanden. Er waren soms off periodes. Maar toen ging ik na een tijdje terug naar mijn oude gewoonte, en dat is zwaar trainen en eten op gevoel en zonder schema/wegen. Want volgens een schema eten is mij tot nu toe nooit gelukt vooral als ik het druk heb op werk/weekenden/dagjes uit etc.

Ik heb een paar vragen.. het eerste is, ben ik uberhaupt breed? met andere woorden heb ik spieren?

1-Hoeveel schat je mijn vetprecentage?
2-Wat kan ik beter doen cutten/bulken, of beter stoppen met fitness..

Hebben jullie tips voor mensen die niet aan voedingsschema kunnen houden?

Deze foto's zijn direct na het training gemaakt.
 

Bijlagen

  • 1c66090d-4c68-4bda-af14-678ad9c68e36.jpg
    1c66090d-4c68-4bda-af14-678ad9c68e36.jpg
    183,6 KB · Weergaven: 174
  • 7fc16234-f667-4ca6-9071-13ff8e6f93c5.jpg
    7fc16234-f667-4ca6-9071-13ff8e6f93c5.jpg
    115,1 KB · Weergaven: 161
  • 5638a760-777a-4d0b-920d-d551553b5410.jpg
    5638a760-777a-4d0b-920d-d551553b5410.jpg
    101 KB · Weergaven: 157
  • cb66e113-2fa0-4100-8100-bfdaa4ddf610.jpg
    cb66e113-2fa0-4100-8100-bfdaa4ddf610.jpg
    143 KB · Weergaven: 160
  • ee873c52-a021-47b4-ad80-05dd2ddd4449.jpg
    ee873c52-a021-47b4-ad80-05dd2ddd4449.jpg
    145,8 KB · Weergaven: 154
Ik ben de stats vergeten.

Leeftijd 37
Lengte: 183
Gewicht: 90 kilo
 
Ik heb een paar vragen.. het eerste is, ben ik uberhaupt breed? met andere woorden heb ik spieren?
Elk mens heeft spieren en breed zijn is een nogal relatief begrip.

Je hebt een goede basis maar ik zou gewoon doorgaan met cutten. Houdt de discipline om je aan je voedingsschema te houden, blijf trainen en dan kom je er wel.

Een mooi 'gespierd' lichaam kweken gaat niet over één nacht ijs.
 
Vergeleken met Jan met de pet ben je breed. Naar onze maatstaven niet. Laat dat je niet demotiveren. Gewoon het voedingsschema aanhouden en consistent blijven trainen. Dan komt het goed.

Op basis van je foto krijg ik de indruk dat je vooral veel borst en biceps traint. Vergeet ook je rug en je benen niet.
 
Beste allen,

Ik train al een tijdje thuis met zware gewichten en ik train vrij hard, tot gisteren was ik hard bezig en de motivatie was vrij hoog.
Maar sinds vandaag ben ik zo teleurgesteld in mezelf en ik denk dat ik iets verkeerd doe. Ik denk dat het aan de voeding ligt.

Ik heb vorige jaar op deze forum hulp gezocht over een voedingsschema en daarbij had ik de lid/gebruiker marina1975 een pm gestuurd.
Hij heeft me toen geholpen en heeft veel moeite gedaan en zo heeft hij mij netjes een voedingsschema op maat gestuurd. Deze voedingsshema
had ik een tijdje aan gehouden. Ik denk rond 5/6 maanden. Er waren soms off periodes. Maar toen ging ik na een tijdje terug naar mijn oude gewoonte, en dat is zwaar trainen en eten op gevoel en zonder schema/wegen. Want volgens een schema eten is mij tot nu toe nooit gelukt vooral als ik het druk heb op werk/weekenden/dagjes uit etc.

Ik heb een paar vragen.. het eerste is, ben ik uberhaupt breed? met andere woorden heb ik spieren?

1-Hoeveel schat je mijn vetprecentage?
2-Wat kan ik beter doen cutten/bulken, of beter stoppen met fitness..

Hebben jullie tips voor mensen die niet aan voedingsschema kunnen houden?

Deze foto's zijn direct na het training gemaakt.
Nice, als ik alles op “gevoel” moest doen ging ik elke dag door de mac drive, want dat “gevoel” heb ik vaak.

Maak een plan houd je eraan 7 dagen de week en heb geduld. Indien je hier moeite mee hebt (of te weinig discipline),kan je altijd overwegen om te gaan badmintonnen ofzo 💁‍♂️
 
Je houden aan een plan en doorzetten is het lastigste wat we is.
Het trainen gaat vaak wel en de rust ook wel maar voeding blijft het grootste deel als je wil cutten.
Een schema is een basis. Je kan erin variëren en ook een pizza of friet kan je inplannen.
Maar je moet wel blijven tellen en bijhouden. Hoe lastig het ook is.
Ben je veel onderweg dan kan je dat best ook bijhouden maar anders te werk gaan. Als je weet ik eet buiten de deur dan neem je kleine eiwitrijke dingen mee zodat je wel een e ander over de dag eet.
Je moet een.ritme vinden in een schema en het inpassen van momenten en dat kan best.

Maar alles bij elkaar is het volhouden en doorzetten. Hoe lastig ook.
Je kan het echt wel.
 
Waarom zou je stoppen, je zal altijd ergens een plateau bereiken waar het wat minder snel gaat. Ziet er gewoon goed basis uit (geen idee hoelang je traint).

Focus wat meer op rug dikte en rear delts geeft je automatisch een vollere look of toch de illusie. V-taper(wijdte) begint al wat vorm te krijgen dus dat zit wel goed.
 
Was het schema gericht op vet verlies of aankomen of onderhoudsniveau? Zoveel maanden vetverlies volhouden is al erg extreem, niet gek als je dan eens wat anders wilt.

Als het dat niet was, bevatte het vooral dingen die je eigenlijk met tegenzin at of wel wat je graag wou eten?
 
Ik ben de stats vergeten.

Leeftijd 37
Lengte: 183
Gewicht: 90 kilo

Als ik een aantal dingen op voorhand aanneem:
- Je traint nu een jaartje serieus en gemotiveerd.
- Je bent 37 en hebt waarschijnlijk een druk 'volwassen' leven vol met afleidingen die je training kunnen ondermijnen.
- Je traint volledig naturel (zonder ondersteuning van AAS)

Dan ziet dit er helemaal niet slecht uit, echt niet.
Natuurlijk is het allemaal een kwestie van perceptie en vergelijking, maar in mijn optiek -als 'oude rot'- mag je hier best wel een beetje trots op zijn.

Wel is het zo dat je die mooie trainingstijd van de beginners-wittebroodsweken nu voorbij bent.
M.a.w. je loopt tegen de eerste plateaus aan en progressie zal minder snel gaan.
Deal with it!

Want dit is OOK het moment waarop de echt toegewijde doorzetters zich onderscheiden van diegenen die te veel-te snel resultaten verwachten.
Je wilt toch niet die gast zijn die bij de eerste echte tegenslag en motivatie-dip al op geeft ?
 

@apfelstrudel Thanks man! cutten zal het beste zijn voor mijn geval. Maar zoals ik al aangaf moet ik de discipline weer boven water krijgen.​


@Pren: Dank voor je input! Ik ben inderdaad een beetje gespierder dan Jan met de pet. Maar wat mij zo teleurstelt en motiviatie naar beneden drukt, is het feit dat ik voor deze vrij klein resultaat veel moeite heb over moeten doen. En dat terwijl ik weet dat het probleem aan de voeding ligt. Ik kreeg ineens de gedachten van, "waar ben ik in godsnaam mee bezig"

@ak: Mooie stats man! Daar heb je helemaal gelijk in. Om heel eerlijk te zijn ben ik nu aan het vechten om weer de discipline te krijgen en terug keren naar de ijzeren. Het is niet dat ik lui ben of dat ik niet van sporten houd. Het probleem is al jaren mijn voeding geweest. Ik weet niet of ik te weinig of te veel eet. En ik flik het weer zoals altijd, ik eet zo dat ik niet droog van wordt, en niet aankom in spiermassa. Ik weet niet hoe ik dit voor elkaar krijg. En dat terwijl ik super en super hard train. Dus elk keer mee spierpijn en goede pomp.​

 
Je houden aan een plan en doorzetten is het lastigste wat we is.
Het trainen gaat vaak wel en de rust ook wel maar voeding blijft het grootste deel als je wil cutten.
Een schema is een basis. Je kan erin variëren en ook een pizza of friet kan je inplannen.
Maar je moet wel blijven tellen en bijhouden. Hoe lastig het ook is.
Ben je veel onderweg dan kan je dat best ook bijhouden maar anders te werk gaan. Als je weet ik eet buiten de deur dan neem je kleine eiwitrijke dingen mee zodat je wel een e ander over de dag eet.
Je moet een.ritme vinden in een schema en het inpassen van momenten en dat kan best.

Maar alles bij elkaar is het volhouden en doorzetten. Hoe lastig ook.
Je kan het echt wel.

Dit heb je mooi verwoord! thanks man!

Ik heb je vorige jaar een PM gestuurd voor de schema. Ik wil zo graag weer een beroep op je kennis doen. Maar durf het bijna niet. Vind je het goed om een kleine aanpassing door te voeren in het Excel lijst? het hoeft niet vandaag af. Het mag binnen 2 weken of wanneer je de tijd ervoor hebt. Zou dat kunnen?
 

@apfelstrudel Thanks man! cutten zal het beste zijn voor mijn geval. Maar zoals ik al aangaf moet ik de discipline weer boven water krijgen.​


@Pren: Dank voor je input! Ik ben inderdaad een beetje gespierder dan Jan met de pet. Maar wat mij zo teleurstelt en motiviatie naar beneden drukt, is het feit dat ik voor deze vrij klein resultaat veel moeite heb over moeten doen. En dat terwijl ik weet dat het probleem aan de voeding ligt. Ik kreeg ineens de gedachten van, "waar ben ik in godsnaam mee bezig"

@ak: Mooie stats man! Daar heb je helemaal gelijk in. Om heel eerlijk te zijn ben ik nu aan het vechten om weer de discipline te krijgen en terug keren naar de ijzeren. Het is niet dat ik lui ben of dat ik niet van sporten houd. Het probleem is al jaren mijn voeding geweest. Ik weet niet of ik te weinig of te veel eet. En ik flik het weer zoals altijd, ik eet zo dat ik niet droog van wordt, en niet aankom in spiermassa. Ik weet niet hoe ik dit voor elkaar krijg. En dat terwijl ik super en super hard train. Dus elk keer mee spierpijn en goede pomp.​

Download fat secret

Eet elke dag vd week een x aantal calorieeen identiek evenveel elke dag.

Kom je aan dan eet je teveel, val je af dan calorieën zo houden tot je niet meer afvalt en dan weer verlagen.

Probleem is vaak dat mensen niet snappen als je op een laag calorie aantal zit je verstandige en slimme keuzes moet maken. Veel volume weinig calorieën. Leer welk eten een hoger verzadiging factor heeft aardappels >rijst bijv.

Kunt nog wel afvallen door elke dag mac donalds te eten, maar dan heb je de rest van de dag honger en na 3 dagen geef je het op.

Tips: voor afvallen; Veel groente zak wok groente 600gram is 200kcal, meng er 200gr aardappelpuree heen 200kcal en 150gr kip erbij 150kcal dan heb je een flinke maaltijd voor 550 kcal. Probeer bloemkoolrijst eens 400gr zit 100 calorieën in en eet veel fruit. Saus vermijden hoeft anno 2021 ook niet meer aangezien xxl saus verkoop 100ml 30kcal en je hebt ze zelfs bij sommige aanbieders met nog minder calorieën per 100ml.

Voeding is vaak het probleem, sporten dat lukt de meeste mensen wel, vandaar dat er veel mensen in de “perma bulk” blijven hangen.
 

@MDC: Heel mooie stats man. 100 kilo en 15% dat doe je niet verkeerd.​

Ik train al een jaar of 3/4 maar nooit gelet op de voeding en dat terwijl ik best hard train. En erg bedankt voor de tip om aan de rear delts te werken. Deze doe ik niet zo vaak en vaak vergeet ik het te doen. Ik probeer na deze topic zoveel mogelijk een boost te krijgen voor een nieuwe start en deze keer gelet op de voeding.

@chrisk

Het schema was gericht voor vet verlies of te wel cutten. Maar zoals ik al eerder aangaf. Er waren veel off periodes. Dus ik dwaalde geheel af van de schema. Schema bevatte dingen die ik lust dat had ik toen aan Marina doorgegeven.
 
Als ik een aantal dingen op voorhand aanneem:
- Je traint nu een jaartje serieus en gemotiveerd.
- Je bent 37 en hebt waarschijnlijk een druk 'volwassen' leven vol met afleidingen die je training kunnen ondermijnen.
- Je traint volledig naturel (zonder ondersteuning van AAS)

Dan ziet dit er helemaal niet slecht uit, echt niet.
Natuurlijk is het allemaal een kwestie van perceptie en vergelijking, maar in mijn optiek -als 'oude rot'- mag je hier best wel een beetje trots op zijn.

Wel is het zo dat je die mooie trainingstijd van de beginners-wittebroodsweken nu voorbij bent.
M.a.w. je loopt tegen de eerste plateaus aan en progressie zal minder snel gaan.
Deal with it!

Want dit is OOK het moment waarop de echt toegewijde doorzetters zich onderscheiden van diegenen die te veel-te snel resultaten verwachten.
Je wilt toch niet die gast zijn die bij de eerste echte tegenslag en motivatie-dip al op geeft ?

Ik train ongeveer 3/4 jaar thuis serieus en gemotiveerd. Maar nooit op de voeding gelet. In het begin nooit aan schema's gedaan. Eerste schema was via dit forum die marina1975 had gemaakt. Maar ook daar hield ik niet serieus aan. En dat is harstikke zonde van me tijd ik weet het. Maar ook stom.

Ik train volledig naturel enigste wat ik koop is een eiwitshake. Maar grotendeels eet ik gezonde dingen zoals kip/vlees/zilvervliesrijst/eiren.

Thanks man voor deze motiverende tekst!. Ik moet wel toegeven dat ik momenteel in een gezonde dip ben gevallen. Ik ben wel een doorzetter en altijd gesport. Daarom wil ik nu zoveel mogelijk informatie inwinnen qua voeding en zeker weer aan een schema houden.
 
Dit heb je mooi verwoord! thanks man!

Ik heb je vorige jaar een PM gestuurd voor de schema. Ik wil zo graag weer een beroep op je kennis doen. Maar durf het bijna niet. Vind je het goed om een kleine aanpassing door te voeren in het Excel lijst? het hoeft niet vandaag af. Het mag binnen 2 weken of wanneer je de tijd ervoor hebt. Zou dat kunnen?
Pm maar :)
 
Download fat secret

Eet elke dag vd week een x aantal calorieeen identiek evenveel elke dag.

Kom je aan dan eet je teveel, val je af dan calorieën zo houden tot je niet meer afvalt en dan weer verlagen.

Probleem is vaak dat mensen niet snappen als je op een laag calorie aantal zit je verstandige en slimme keuzes moet maken. Veel volume weinig calorieën. Leer welk eten een hoger verzadiging factor heeft aardappels >rijst bijv.

Kunt nog wel afvallen door elke dag mac donalds te eten, maar dan heb je de rest van de dag honger en na 3 dagen geef je het op.

Tips: voor afvallen; Veel groente zak wok groente 600gram is 200kcal, meng er 200gr aardappelpuree heen 200kcal en 150gr kip erbij 150kcal dan heb je een flinke maaltijd voor 550 kcal. Probeer bloemkoolrijst eens 400gr zit 100 calorieën in en eet veel fruit. Saus vermijden hoeft anno 2021 ook niet meer aangezien xxl saus verkoop 100ml 30kcal en je hebt ze zelfs bij sommige aanbieders met nog minder calorieën per 100ml.

Voeding is vaak het probleem, sporten dat lukt de meeste mensen wel, vandaar dat er veel mensen in de “perma bulk” blijven hangen.

Dit zijn super goede tips! vooral "veel volume weinig calorieën". Hier kom ik laatst veel tegen op internet. Het probleem is om deze vooraf te wegen en mee te nemen naar werk.
Maar ik heb geleerd dat eten op gevoel en zonder schema niet het juiste pad is naar succes boeken. Daarom ga ik nu voortaan focussen op voeding en ik stel mijn doel voor zomer 2022.

Nu ben ik in het Excel bestand bezig en hopelijk gaat het mij lukken om deze af te krijgen. En gelukkig is
marina1975 bereid te helpen via PM en daar ben ik super blij mee.
 
Onit Jij hebt vast wel tips

Ik heb ThaWasteland gemotiveerd om te cutten, daarom heeft hij nu eindelijk een goed fysiek. Daar in tegen heeft hij mij gemotiveerd om alles los te laten. De rollen zijn nu omgedraaid.

Als tip wil ik daarom geven; zoek iemand met een goed fysiek en probeer daarbij in de buurt te komen. En wat je zeker niet moet doen, een voorbeeld nemen aan ThaWasteland. Dan eindig je zoals mij.
 
Ik heb ThaWasteland gemotiveerd om te cutten, daarom heeft hij nu eindelijk een goed fysiek. Daar in tegen heeft hij mij gemotiveerd om alles los te laten. De rollen zijn nu omgedraaid.

Als tip wil ik daarom geven; zoek iemand met een goed fysiek en probeer daarbij in de buurt te komen. En wat je zeker niet moet doen, een voorbeeld nemen aan ThaWasteland. Dan eindig je zoals mij.
Screenshot_20211002-092200_WhatsApp.jpg
 
Back
Naar boven