XXL Nutrition

Grotere schouders (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

chicko

Novice
Lid geworden
4 sep 2011
Berichten
21
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
78kg
Vetpercentage
9%
Hey beste leden,

mijn schouders lopen achter bij de andere gedeeltes van mijn lichaam

kan het kwaad om de schouders (tijdelijk) 2x per week te trainen?
 
welke oefeningen doe je voor schouders?
 
Als je het aan kan en je hebt al verschillende dingen geprobeerd, waarom niet? Vergeet niet dat je ze met borst ook flink meepakt, voor mij werkt 2x in de week in ieder geval niet.
 
Ik dacht juist dat een spiergroep 2 keer per week trainen ideaal is. Voor elke spiergroep trouwens.

Volume en rust moet wel passend zijn natuurlijk, maar 1 keer per week lijkt me te weinig en 3 keer te veel behalve als absolute beginner.
 
Post anders ff je trainingsschema van schouders. Zullen we hem wel ff aanpassen.
 
Tuurlijk kan dat! moet natuurlijk wel minimaal 2 dagen rust tussen zitten he! maar dat spreekt voorzich. ben idd benieuwd naar je schematje!
 
Hey beste leden,

mijn schouders lopen achter bij de andere gedeeltes van mijn lichaam

kan het kwaad om de schouders (tijdelijk) 2x per week te trainen?

Vergeet niet dat je schouders een meewerkende groep is bij banken en dergelijke oefeningen.
Je kunt ze gemakkelijk overtrainen zonder dat je het weet. ;)
 
welke oefeningen doe je voor schouders?

- Achterkant schouders machine 4x
- Voorkant Dumpels 4x
- Zijwaarts heffen 3x
- Trapezius 3x
- Arnold press 3x
 
Mil. press of dumbbell press is sowieso een basis oefening die er tussen moet staan!
 
- Achterkant schouders machine 4x
- Voorkant Dumpels 4x
- Zijwaarts heffen 3x
- Trapezius 3x
- Arnold press 3x

Overkill voor je schouders. Aangezien je de schouders al bij andere spiergroepen genoeg meepakt zou ik het beperken tot een 10 setjes max.
Waarvan 4 setjes zeker van een overhead press(staand, barbell), voor velen een massabouwer dus geloof ook wel voor jou.
 
Ik dacht juist dat een spiergroep 2 keer per week trainen ideaal is. Voor elke spiergroep trouwens.

Volume en rust moet wel passend zijn natuurlijk, maar 1 keer per week lijkt me te weinig en 3 keer te veel behalve als absolute beginner.
Hoeft niet perse te zijn. Daarnaast vergroot het de kans op overtraining ook weer. Als beginner is elke spiergroep 1 keer per week meer dan zat.
 
Ok het hoeft niet perse te zijn, maar dat geld dan ook voor alle opties van 1 keer tot 5 (7?) keer per week. Die hoeven ook niet ideaal te zijn.

Laat ik het zo zeggen: ik dacht dat methodes waarbij een spiergroep 2 keer per week getraind wordt meestal het beste resultaat geven, dus het kan in een willekeurig geval goed mogelijk zijn dat een spiergroep 2 keer i.p.v. 1 keer trainen geen kwaad kan.

We kunnen dus het effect ervan niet voorspellen, maar wel aanmoedigen deze mogelijkheid uit te proberen.

Zo goed? :)
 
Ik dacht juist dat een spiergroep 2 keer per week trainen ideaal is. Voor elke spiergroep trouwens.

Volume en rust moet wel passend zijn natuurlijk, maar 1 keer per week lijkt me te weinig en 3 keer te veel behalve als absolute beginner.

Hoeft niet perse te zijn. Daarnaast vergroot het de kans op overtraining ook weer. Als beginner is elke spiergroep 1 keer per week meer dan zat.

Volgens Rippetoe hangt het ervan af hoe gevorderd je bent; ben je novice (lukt je nog steeds elke week gewichten te verhogen) dan ben je volgens hem nog niet sterk genoeg je CNS te overbelasten. Je kunt dan full body doen en 3 x per week dezelfde spiergroep belasten. Duurt vaak 3 tot 9 maanden.

Ben je intermediate (je vorderingen wbt elke week gewichten verhogen stagneert) dan moet je in een 1 weekse cyclus gaan trainen; anders ga je jezelf overtrainen. Je bent sterk genoeg namelijk om je CNS te overbelasten.

Bij advanced of elite ben je zo sterk geworden dat het je met een wekelijkse cyclus niet meer lukt op tijd te herstellen. Je gaat dan, naar eigen gevoel in een cyclus van 3 weken of zelfs een maand trainen. In ieder geval je schema veel complexer maken en lichtere trainingen met zware trainingen afwisselen ect. om ervoor te zorgen dat je sneller blijft herstellen dan dat je "schade aanricht".

Interessante shit! :). Je moet het goed aanvoelen zelf natuurlijk. Zelf kan ik nog best wat extra doen in mijn 3 daagse split en daar goeie gains mee maken.

Persoonlijk zou ik met de schouders oppassen qua extra trainingen inlassen...
 
Laatst bewerkt:
Ok het hoeft niet perse te zijn, maar dat geld dan ook voor alle opties van 1 keer tot 5 (7?) keer per week. Die hoeven ook niet ideaal te zijn.

Laat ik het zo zeggen: ik dacht dat methodes waarbij een spiergroep 2 keer per week getraind wordt meestal het beste resultaat geven, dus het kan in een willekeurig geval goed mogelijk zijn dat een spiergroep 2 keer i.p.v. 1 keer trainen geen kwaad kan.

We kunnen dus het effect ervan niet voorspellen, maar wel aanmoedigen deze mogelijkheid uit te proberen.

Zo goed? :)
Natuurlijk, niets mis met iets proberen, maar ik raad dit systeem (6 of zelfs 7 dagen per week trainen) niet aan, en zeker niet aan een beginner.
Daarnaast word dit vaak zomaar rond geroepen, ik heb hier nog geen onderzoeken of whatsoever over gezien. En als deze onderzoeken er wel zouden zijn is de kans groot dat deze met getrainde atleten worden uitgevoerd.

Bij een absolute beginner zal 2 keer per week trainen ook een gigantische inslag hebben op zijn CNS, daarnaast is het juist belangrijk voor deze om te letten op zijn/haar motoriek (en deze te trainen). En dan hebben we het er nog niet eens over gehad dat een beginner waarschijnlijk dood gaat van de spierpijn :D

Verder snap ik je wel, hoor. Heb dit zelf ook een tijdje gedaan, maar streeft gehaaid af op overtraining als je dit volhoudt.
Maargoed; zoals er in 3XL's sig staat: ''Geloof niet, probeer alles!''
 
Vergis aantal trainingen per week niet met aantal trainingen per spiergroep per week. 2 keer per week een spiergroep trainen vereist helemaal geen 6 of 7 keer per week trainen, als je dat bedoelt.

Een 3 keer per week fullbody kan ook 2 keer per week je pecs trainen.
 
Bij een absolute beginner zal 2 keer per week trainen ook een gigantische inslag hebben op zijn CNS, daarnaast is het juist belangrijk voor deze om te letten op zijn/haar motoriek (en deze te trainen). En dan hebben we het er nog niet eens over gehad dat een beginner waarschijnlijk dood gaat van de spierpijn :D

Een beginner kan zijn CNS lang niet optimaal belasten en herstelt veel sneller dan iemand die al langer traint, daar kan je van profiteren als je 2 of 3 keer per week traint.
Ook leert je CNS de bewegingen sneller als je ze vaker per week uitvoert.
 
Vergis aantal trainingen per week niet met aantal trainingen per spiergroep per week. 2 keer per week een spiergroep trainen vereist helemaal geen 6 of 7 keer per week trainen, als je dat bedoelt.

Een 3 keer per week fullbody kan ook 2 keer per week je pecs trainen.
Ah nee zat even met mijn hoofd bij een split, my bad :D Maargoed, zoals ik al zei, zelf vind ik 1 keer per week meer dan zat.
Een beginner kan zijn CNS lang niet optimaal belasten en herstelt veel sneller dan iemand die al langer traint, daar kan je van profiteren als je 2 of 3 keer per week traint.
Ook leert je CNS de bewegingen sneller als je ze vaker per week uitvoert.
Bron?
 
Het is laat (behalve BlaRock) lazen jullie over mijn post heen lijkt het. Daarom nog eens.

Volgens Rippetoe hangt het ervan af hoe gevorderd je bent; ben je novice (lukt je nog steeds elke week gewichten te verhogen) dan ben je volgens hem nog niet sterk genoeg je CNS te overbelasten. Je kunt dan full body doen en 3 x per week dezelfde spiergroep belasten. Duurt vaak 3 tot 9 maanden.

Ben je intermediate (je vorderingen wbt elke week gewichten verhogen stagneert) dan moet je in een 1 weekse cyclus gaan trainen; anders ga je jezelf overtrainen. Je bent sterk genoeg namelijk om je CNS te overbelasten.

Bij advanced of elite ben je zo sterk geworden dat het je met een wekelijkse cyclus niet meer lukt op tijd te herstellen. Je gaat dan, naar eigen gevoel in een cyclus van 3 weken of zelfs een maand trainen. In ieder geval je schema veel complexer maken en lichtere trainingen met zware trainingen afwisselen ect. om ervoor te zorgen dat je sneller blijft herstellen dan dat je "schade aanricht".
 
Dit is dan weer anders dan ik heb gelezen.. Ben altijd wel benieuwd naar de referenties van de desbetreffende boeken :D
 
Back
Naar boven