MuscleMeat

Grotere spieren door eiwitsuppletie

Bezoekers in dit topic

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
20 jaar lid
Waardering
13
kwam net een interessant artikel tegen, wil het jullie dan ook niet onthouden;

Grotere spieren door eiwitsuppletie

Voor de opbouw van spieren is na inspanning niet enkel energie nodig, maar vooral aminozuren. Suppletie met eiwitten plus koolhydraten na inspanning heeft een beter effect op het herstel en de opbouw van spieren dan koolhydraten alleen.
Dit concludeert dr Deanna Levenhagen van het Vanderbilt University in Nashville in het toonaangevende tijdschrift Medicine and Science in Sports and Exercise. De auteurs onderzochten bij tien proefpersonen het effect van een voedingssupplement na inspanning op de eiwitbalans in het lichaam.
Op drie verschillende meetdagen fietsten de vrijwilligers 60 minuten lang op 60% van hun maximale zuurstofopname. De proefpersonen kregen via een infuus continu de essentiële aminozuren leucine en fenylalanine toegediend. Onmiddellijk na het fietsen namen de proefpersonen een voedingssupplement. Dit supplement had iedere dag een andere samenstelling: geen eiwitten of koolhydraten (controle), koolhydraten (geen eiwitten, acht gram koolhydraten en drie gram vetten) of eiwitten (tien gram eiwitten, acht gram koolhydraten en drie gram vetten).
In de koolhydraatgroep veranderde er na inspanning niets aan de eiwitbalans in vergelijking met de controlegroep. Bij de personen die na inspanning naast koolhydraten ook eiwitten hadden ingenomen traden er wel degelijk veranderingen op. In het been werd viermaal zoveel fenylalanine aan het bloed onttrokken, namen de cellen drieënhalfmaal zoveel glucose op en werd de opbouw van eiwitten zesmaal zo groot. Bovendien steeg de concentratie essentiële aminozuren in het bloed met 33% en de eiwitsynthese in het gehele lichaam met 15%. In de eiwitgroep nam de opname van essentiële aminozuren en de hoeveelheid eiwitten in de skeletspieren en het gehele lichaam na inspanning toe, terwijl in de overige twee groepen juist het tegenovergestelde gebeurde.
Tijdens inspanning gaat het lichaam meer aminozuren verbruiken, waardoor er na inspanning minder aminozuren beschikbaar zijn voor de opbouw van spiereiwitten.

bron; orthoeurope

dit artikel bewijst dus het tegendeel van wat de site ergogenics beweerd...

bart82 zei:
kwam net een interessant artikel tegen, wil het jullie dan ook niet onthouden;

bron; orthoeurope

dit artikel bewijst dus het tegendeel van wat de site ergogenics beweerd...

ach ja je weet nite meer wa je moet geloven..alles spreekt elkaar tegen. en dan hebben ze weer proefpersonen die niet bij de delgroep passen en gaat zo maar voort.. mar t betreft hier cardio he

vandaar dus koolhydraten ook voor de training om je amniozuren qua omzetteing naar energie te sparen..en dat is dus tegen spierafbraak!

• Topic Starter Topic Starter
dandyman zei:
ach ja je weet nite meer wa je moet geloven..alles spreekt elkaar tegen. en dan hebben ze weer proefpersonen die niet bij de delgroep passen en gaat zo maar voort.. mar t betreft hier cardio he

vandaar dus koolhydraten ook voor de training om je amniozuren qua omzetteing naar energie te sparen..en dat is dus tegen spierafbraak!

idd

het zou voor de modale BBer een stuk eenvoudiger zijn moest er niet zoveel onderzoeken zijn die elkaar tegenspreken...

:(

Ik heb het stukje niet niet echt doorgelezen. ik weet wel dat ik al 4 maanden echt stilstond en at zon 3000 kcal per dag. Tot een maand of 1,5 gelden ben ik mijn eiwitten bijna gaan verdubbelen door dagelijks 100 gram extra te nemen. en ik ben gaan groeien als kool. die kcal kunnen me echt geen **** interesseren. gewoon stevig eten en je vol pompen met eiwitten. voor mij werkt dat iig.

Juriaan zei:
Ik heb het stukje niet niet echt doorgelezen. ik weet wel dat ik al 4 maanden echt stilstond en at zon 3000 kcal per dag. Tot een maand of 1,5 gelden ben ik mijn eiwitten bijna gaan verdubbelen door dagelijks 100 gram extra te nemen. en ik ben gaan groeien als kool. die kcal kunnen me echt geen **** interesseren. gewoon stevig eten en je vol pompen met eiwitten. voor mij werkt dat iig.

daar ben ik het met je eens juriaan, eiwit staat bij mij ook centraal in m'n schema.

maar heb de inname altijd verspreid over de dag en geminimaliseerd na m'n training, ga nu eens proberen om na m'n training een lekkere dosis eiwit te nemen...

:)

bart82 zei:
daar ben ik het met je eens juriaan, eiwit staat bij mij ook centraal in m'n schema.

maar heb de inname altijd verspreid over de dag en geminimaliseerd na m'n training, ga nu eens proberen om na m'n training een lekkere dosis eiwit te nemen...

Ik ben gewoon overdag een tri pro shakie gaan nemen en direct na het trainen een whey shake. beide 50 gram en s avonds magere kwark van ravensberger 500 ml die per 100 ml 11,1 gr eiwit bevat en dan de rest van me dagelijkse eiwit en ik weeg maar 75 kg en ben droog gaan groeien echt 4 kilos min in 1,5 maand. is het een groeispurt of zijn het de proteinen

het is de periode van koolhydraten.
Ik heb onderzoeken gelezen waarin 1,6g voldoende is. Ik heb onderzoeken gelezen waarin 1,1g voldoende is.

Ik heb echter NOG NOOIT IEMAND ZIEN GROEIEN DIE ZO WEINIG EIWITTEN TOT ZICH NAM !!!

dus zout op met dat soort onderzoeken...............!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

iedereen mee eens ?

Ilya zei:
het is de periode van koolhydraten.
Ik heb onderzoeken gelezen waarin 1,6g voldoende is. Ik heb onderzoeken gelezen waarin 1,1g voldoende is.

Ik heb echter NOG NOOIT IEMAND ZIEN GROEIEN DIE ZO WEINIG EIWITTEN TOT ZICH NAM !!!

dus zout op met dat soort onderzoeken...............!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

iedereen mee eens ?

Yep zeker, imo zijn eiwitten nog steeds de grootste bron voor een goede groei

Een bodybuilder heeft niet eens zoveel carbs nodig. Je traint ocharme 4, max 5 daagjes per week met 45 minuten per training. Hoeveel energie denk je te verbruiken?

Maar het is wel de sport waarbij het meeste spierweefsel word beschadigd - maak zelf je conclusie...

En trouwens.. ik dacht niet dat wij alleen fietsten in de gym :D

Jup...als je wilt bouwen dan kan je maar 1 dingen zeggen > EIWITTEN RULES!! Dat zijn immers de enige echte bouwstoffen voor je spieren. Hoewel je je niet moet verkijken op carbs, welke de anabole omgeving creeren... (icm eiwit)

@admin : Helemaal mee eens

@Bart : Neem je niet zo workout shake na je training ? ( sorry als ik de naam fout heb ) Met Dex en whey en water?

@Iedereen anders : Zoals jur al zei dat ie toch flink aankwam door ze protein verhoging. Heeft niemand hier ooit de artikel van de Protein Cyclus gelezen in de Flex? Kan je toch mooi 4 kilo winnen in 6 weken. Wat ze beweren dan he :D Maar ik ga het ff onderzoeken in me bulk

Ryu zei:
@Bart : Neem je niet zo workout shake na je training ? ( sorry als ik de naam fout heb ) Met Dex en whey en water?

3 eetlepels honing, 300ml isostar(poeder), 1 banaan, 1 liter sinaasappelsap... (dit gespreid over een half uur)

vanaf nu ga ik daar nog whey bij plaatsen, is die dextrose nog van nut gezien de grote hoeveelheid snelle KH die ik al neem?

bart82 zei:
3 eetlepels honing, 300ml isostar(poeder), 1 banaan, 1 liter sinaasappelsap... (dit gespreid over een half uur)

vanaf nu ga ik daar nog whey bij plaatsen, is die dextrose nog van nut gezien de grote hoeveelheid snelle KH die ik al neem?

Waarom neem je nooit whey na de trainen joh?! Gewoon een paar flinke scoups whey door die shake mikken!!!

Rob G zei:
Waarom neem je nooit whey na de trainen joh?! Gewoon een paar flinke scoups whey door die shake mikken!!!

tot nu toe heb ik altijd zonder supps getraind, ik ga daar nu wat verandering in brengen door die whey maar creatine en weightgainer ga ik toch niet meer mee beginnen.

vind dat supps supps moeten blijven, ze mogen slechts een aanvulling zijn...

die les heb ik enkele jaren geleden wel geleerd, stond m'n kast vol.
Van weight gainer tot anabolic fuel, m'n hele trainingsgebeuren draaide rond de supps. Voeding was van geen belang, als ik m'n dure supps maar nam zou ik wel groeien!!!

tja, nu weet ik wel beter, had dan ook besloten om nu eerst m'n voedings- en trainingsschema op punt te stellen vooraleer ik met supps begon.

Ryu zei:
@admin : Helemaal mee eens

@Iedereen anders : Zoals jur al zei dat ie toch flink aankwam door ze protein verhoging. Heeft niemand hier ooit de artikel van de Protein Cyclus gelezen in de Flex? Kan je toch mooi 4 kilo winnen in 6 weken. Wat ze beweren dan he :D Maar ik ga het ff onderzoeken in me bulk

Yow homie, ik heb m gelezen man. steeds als ik wat bestel bij hercules-fitness krijg ik 2 flexen en altijd dezelfde 2. lol. Afgelopen maand 1 pot crea besteld hoppa 2 flexen, een doos meso tech lite repen hoppa weer eem flex, die dag erna nog 2 dozen meso tech lite repen en weer dezelfde flex erbij.

Maar on topic, ik heb die proteinen cyclus gelezen jah intresting, maar je moet wel flink eiwitten pompen

ach boeiend jur dit moet ff. Ik ga hem zekers proberen die Cyclus lijkt me wel wat. Ach ja een koolvisje meer of minder maakt niet zoveel uit toch :D Ik ga de protein in iedergeval niet uit me shake´s halen want dat word te duur. Gewoon vis bij de Liddle of hoe je dat ook schrijft .

Ryu zei:
ach boeiend jur dit moet ff. Ik ga hem zekers proberen die Cyclus lijkt me wel wat. Ach ja een koolvisje meer of minder maakt niet zoveel uit toch :D Ik ga de protein in iedergeval niet uit me shake´s halen want dat word te duur. Gewoon vis bij de Liddle of hoe je dat ook schrijft .

Yep bro,

ik haal me eiwitten uit

2 liter melk 3,5 gr eiwit per 100 ml
2 liter chocomelk 3,2 gr eiwit per 100 ml
magere kwark ravensberger 11,1 gr eiwit per 100 gr
Ontbijt brinta
100 gr kipfilet en nog wat andere rotzooi

Terug
Naar boven