AndroidHealthClinic

Grrrr ik heb wat hulp nodig met mijn afvalschema

Bezoekers in dit topic

Olivia83

Cool Novice
Lid geworden
11 feb 2015
Berichten
38
Waardering
0
Lengte
1m71
Massa
68kg
Vetpercentage
35%
Hoi!

Ik had al een logje aangemaakt afgelopen maand en een redelijk goed begin gemaakt.

Gestart op 1 januari 2015 op 74.5 kilo en vet van 41 % ( bovenlichaam is redelijk smal, maar ik heb billen en redelijk dikke bovenbenen) ik ben 1.71 en 31 jaar. Wanneer je mij ziet zou je mij geen 41% geven. Met vasculair vet bedraad 5.
Ik ben clean gaan eten, een keto/paleo dieet en resoluut met alle junk gestopt. So far goed afgekickt en nu gewend aan mijn nieuwe mindset en andere wijze van eten en leven, inclusief 3 a 4 dagen per week in de sportschool. Resultaat na 1 maand -3 kilo in gewicht en vet gedaald van 41% naar 38.8% niet alleen mijn voeding ( 10 % koolhydraten, 25 % eiwitten en 65 % vet) maar dus ook met een combinatie van RPM en Body Pump. Echt al wat progressie gemaakt maar ik vermoed ook watergewicht. Conditie is top, benen train in los ook wel op 65 kilo ( 3 setjes van 15 ) verder lekker sqauts, lunges etc.

Alleen sta ik vanaf begin februari stil! ik kom zelfs aan. Ik schommel tussen de 70.5 en 71.2 kilo en mijn vet tussen de 37.8 en 38.8. Gewogen nuchtere maag met een omron weegschaal. Ik voel mij ook 'zwaarder' en ik zie het ook wel in de spiegel. Nu had ik in eerste instantie een foutje ( denk ik) gemaakt met mijn BMR en AMR. Gemiddeld at ik tot eergisteren namelijk rond de 1500 kcal per dag. En zat ik redelijk constant in ketose. Ik heb een enkele keer een refeeddag gehad maar nooit boven de 2100 kcal en altijd nog onder de 100 gram koolhydraten. Nu heb ik mijn BMR en AMR eens goed berekent en deze gaven aan;
2200 AMR en 1500 BMR
Mijn dagelijkse kcal heb ik opgeschroefd naar 1700 per dag. Wil iemand een kijkje nemen op mijn schema. En advies geven?
DOEL: 64 kilo maar vooral mijn vet omlaag en strakker worden. Vet 1/8/2015 hopelijk op 28 %

AMR 2200 15.400 per week (incl 3 a 4 dagen sport)
BMR 1500 10.500 per week
Ongeveer 1700 gem pd. 11.900 in totaal per week.
In het rood wat ik aan kcal dus in mindering heb die week. 3500 kcal per week in mindering is toch 0,5 kilo aan vet?

zon ma dins woe don vrij zat
1246 1432 1042 1464 1336 1245 1515 9281 totaal 6119

70.1 kilo/38.3%


zon ma dins woe do vrij zat
1559 1664 1736 1165 1184 1378 1569 10.255 totaal 5145

70.2kilo/38.2%

zon ma dins woe do vrij zat
1495 1634 1440 1173 1285 1507 1643 10177 totaal 5233

71kilo/37.9% ( en oplopend die week)


zon ma dins woe do vrij zat
1487 1482 1671 1405 1916 1491 2036 11491 totaal 3909

71.4/38.5%


zon ma dins
1300 1712 1740


Voeding: vis, roodvlees, eieren, amandelen, walnoten, kip, kalkoen, groene groenten, om de dag Griekse Yogurt, blauwe bessen, water/thee, sla, 3 x pw proteïne shake B&F, avocado.
Per dag gemiddeld rond de 35 gram koolhydraten.
Ontbijt, lunch, avondeten en 2 tussendoortjes. Alles verwerk ik dagelijks in lifesum.

Wie kan mij voorzien van goed advies! :)
een dikke forum kus in return :p
 
vanwaar je keuze voor keto dieet?
 
keto door de low carbs. Over het algemeen ga ik daar wel goed op.
Normaliter altijd wel vlotte aanleg voor vet opslaan. Weekje wat meer brood resulteerde al gelijk in aankomen bij mij. Doorgaans at ik al amper pasta of aardappelen ( gemiddeld 1 x per 2 weken) vandaar.... Daarnaast darmproblemen en m'n darmen zijn op low carb ook veel rustiger ipv opgeblazen pijnlijke buik.

Vandaag is m'n vet weer gestegen. Ik snap er niets van!

---------- Toegevoegd om 11:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:51 ----------

Ok ik heb advies gekregen van m'n trainer in de sportschool.

Mijn vet inname van 65% is te hoog. Eiwitten waren netjes. Zij kwamen op 1445 BMR uit en 2145 amr uit.
En m'n koolhydraten inname is te laag. Ik verbrand voldoende voor een kilo per week kwijt te raken
Maar door de hoge inname van vet sta ik stil. Advies; ochtend en rond de lunch weer koolhydraten toevoegen.

Hopelijk boek ik weer wat vooruitgang!
 
Je antwoord waarom je keto doet is omdat je er lekker op gaat, echter post je nu een vraag omdat t afvallen niet meer (goed) lukt.
Lijkt mij dat je er dus niet zo goed op gaat.
Je zegt makkelijk vet aan te komen maar je voeding bevat 65% vet, mijn eerste gedachte is dan dus dat je het beter niet zo aan kan pakken.
Vergeet niet dat ieder lichaam anders werkt en het dus heel goed kan zijn dat keto gewoon niet geschikt is voor jou.
Ik zou in jouw geval een weekje normaal gaan eten (wel gezond natuurlijk) en daarna je voeding omgooien, hanteer voor eiwitten 1,5 tot max 2,5 per kg lichaamsgewicht / vet 1 tot 1,5gr per kg lichaamsgewicht en de rest van je kcals per dag aanvullen met koolhydraten.
Desnoods kan je daarna altijd nog gaan carbcyclen als je je daar prettiger bij voelt.
 
Laatst bewerkt:
Onder de 100 gram carbs is geen refeed dag. Vervolgens meet je het vetpercentage op een weegschaal.. Sowieso al 2 dingen die verkeerd zijn.
 
Thanks voor de reacties! Suus ik volg je advies op. Deze kwam overigens ook grotendeels overeen met de sportschool en de macro's zoals deze voor endomorfs worden gehanteerd. Rond de 120 gram eiwitten, en mijn vet flink omlaag gedaan naar 73 gram per dag ipv 120 gram per dag. Daarmee gaan mijn koolhydraten wat omhoog, maar wel verdeelt vooral over de ochtend/begin van de middag. Havermout in de ochtend, glutenvrij brood of crackers. Rest van de dag meer eiwitten. Dit werkte als een tierelier jaren terug ( atkins....) ook de eerste maand van mijn dieet. Helaas nu al 6.5 week dat ik al stil sta en geen resultaten boek.

Het weekend ben ik wegggeweest en heb ik het even helemaal los gelaten. Meer als CDK dieet, 1.5 dag mijn koolhydraten flink omhoog. Na het weekend was ik ook niets aangekomen.... terwijl ik mij wel opgeblazen voelde.
Ik zat nogsteeds aan een 4000 kcal ( sport en voeding) vermindering, helaas geen verlies op de weegschaal. Lijkt wel alsnog mijn lichaam niet onder de 70 kilo wil komen. Wel heb ik voorgenomen om meer richting CDK dieet te handelen met wat grotere carb refeeds in het weekends.
 
Als je dermate hiermee bezig bent dat je weg moet om de boel los te laten, is dat wel een teken om je even af te vragen of je wel gezond bezig bent.

Volg het andere deel van het advies ook op en maak een voedingsschema volgens de richtlijnen die eerder zijn gemaakt in plaats van strenge ketogeen diëten of varianten hierop. Als dat eenmaal staat, moet je er ook gewoon even niet meer mee bezig zijn. Dus niet om de dag meten en op basis van die non-informatie conclusies trekken en ook niet blijven sleutelen aan je schema.
 
Back
Naar boven