MuscleMeat

Grudgie's Training Log (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

2 oefeningen lager doet ie "Standing Leg Curl (Machine)"... Dat is een hamstring curl :)
Ik heb ghr altijd gezien als opstapje naar nordic hamstr curls, vandaar mijn opmerking.
Maar idd, ik heb er overheen gelezen :duh: my bad.
 
Ik heb ghr altijd gezien als opstapje naar nordic hamstr curls, vandaar mijn opmerking.
Maar idd, ik heb er overheen gelezen :duh: my bad.
Kan gebeuren toch? :)
GHR leent zich ook goed om mensen mee te leren deadliften omdat het ook gewoon een hiphinge patroon is.
 
Is ghr niet eigenlijk dezelfde oefening als nordic ham curls, maar dan met meer 'ondersteuning'?
 
Hier leer je niet van deadliften natuurlijk

 
Hier leer je niet van deadliften natuurlijk
Natuurlijk wel. Is een perfecte tussenstap tussen de waiters bow en de RDL. Aangezien de beweging een hip hinge is. De GHR/hyperextension zijn super ideaal om mensen de hamstring stretch te laten ervaren die bij een neutrale rug positie hoort en vanuit deze houding kracht te zetten met hun heupen (glutes/Hamstrings) ipv de beweging vanuit hun onderrug te halen.

Ook ervaren ze meteen dat een hiphinge patroon niet eindigt in het zwaar overstrekken naar achteren.

GHR = glute hamstring raise. Dus het omhoog komen doormiddel van kracht zetten vanuit je glutes en hamstrings. Lijkt wel veel op de main drivers van een deadlift/RDL, vind je niet? Draai de beweging een kwartslag om.
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk wel. Is een perfecte tussenstap tussen de waiters bow en de RDL. Aangezien de beweging een hip hinge is. De GHR/hyperextension zijn super ideaal om mensen de hamstring stretch te laten ervaren die bij een neutrale rug positie hoort en vanuit deze houding kracht te zetten met hun heupen (glutes/Hamstrings) ipv de beweging vanuit hun onderrug te halen.

Ook ervaren ze meteen dat een hiphinge patroon niet eindigt in het zwaar overstrekken naar achteren.

Je leert Deadliften door te Deadliften. En vaak en correct. Dat er zgn ondersteunende oefeningen zijn is wat anders
 
Je leert Deadliften door te Deadliften. En vaak en correct. Dat er zgn ondersteunende oefeningen zijn is wat anders
Je zult mensen eerst het patroon/gevoel aan moeten leren voordat je kunt deadliften. GHR heeft maar 2 cues waar je op hoeft te letten... Het ietwat buigen van je knieën en je handen op je onderrug leggen en je onderrug mag niet van positie veranderen. De deadlift heeft zoveel aandachtspunten dat als je ze allemaal verteld aan iemand dat je er geen zak mee opschiet omdat ie over 100 dingen na moet denken.

Het is meer een oefening die je in een reeks kunt gebruiken om mensen naar de initiële deadlift te helpen. Zodra je nou eenmaal technisch kunt deadliften kun je inderdaad beter leren deadliften door te gaan deadliften.

Nergens had ik het over ondersteunen. Ik had het over het aanleren.
 
Je moet het niet moeilijker maken dan het is.
 
Pull Ups
1 10 reps
2 7 reps
3 6 reps

Incline Bench Press (Dumbbell)
1 18 kg x 10 reps
2 18 kg x 10 reps
3 18 kg x 10 reps

Push Press (Barbell)
1 20 kg x 12 reps
2 20 kg x 12 reps
3 20 kg x 12 reps

Rope Straight Arm Pulldown
1 10 kg x 15 reps
2 15 kg x 15 reps
3 20 kg x 15 reps

Push Ups
1 20 reps
2 14 reps

Bicep Curl (Barbell)
1 20 kg x 15 reps
2 20 kg x 15 reps
3 20 kg x 8 reps

Tricep Kickback (Dumbbell)
1 4 kg x 15 reps
2 4 kg x 15 reps
3 4 kg x 15 reps
 
Dankjewel.

Toen ik nog enorm last had van mijn schouder kon ik dat niet meer eens.
 
Dankjewel.

Toen ik nog enorm last had van mijn schouder kon ik dat niet meer eens.
Hoe breed pak je de stang? Ik heb tot nu chin ups gedaan en begin nu met pullups, vandaar dat ik het vraag. Heb zelf geen last van de schouder, maar struggle wel met mobiliteit dus hoor het graag van je.
 
Ik pak de stang schouder breed.

Chinups zijn inderdaad makkelijker om te doen dan pull ups omdat je veel meer kracht kan zetten.

Leg Press (Machine)
1 40 kg x 12 reps
2 50 kg x 12 reps
3 60 kg x 12 reps

Romanian Deadlift (Barbell)
1 60 kg x 10 reps
2 60 kg x 10 reps
3 60 kg x 10 reps

Shrug (Dumbbell)
1 14 kg x 15 reps
2 16 kg x 15 reps
3 18 kg x 15 reps

Leg Extension (Machine)
1 45 kg x 15 reps
2 45 kg x 15 reps
3 45 kg x 15 reps

Seated Calf Raise
1 5 kg x 20 reps
2 5 kg x 20 reps
3 5 kg x 20 reps

Hanging Leg Raise
1 20 reps
2 7 reps
3 9 reps
 
Mooi dat je weer lekker kunt trainen, zonder beperking met je schouder(s) :hedbang:
 
Ik kan wel weer goed trainen. Al heb ik nog wel kleine pijntjes bij mijn rechterschouder. Als ik bijv. de dumbbells met incline BP wil optillen dan merk ik wel dat dat meer kracht kost waardoor ik niet voluit kan trainen. Maar overall kan ik wel lekker trainen. :)
 
Ik kan wel weer goed trainen. Al heb ik nog wel kleine pijntjes bij mijn rechterschouder. Als ik bijv. de dumbbells met incline BP wil optillen dan merk ik wel dat dat meer kracht kost waardoor ik niet voluit kan trainen. Maar overall kan ik wel lekker trainen. :)
Leg de dumbbells op je knie, en ga 'liggen' gelijktijdig trek je de dumbbells tot op je borst. als je zwaar(der) gaat, wip/swing je met zgn calfraise de dumbbells op.
 
Ga ik dat de volgende keer uitproberen. Dankjewel.
 
Bench Press (Barbell)
1 57.5 kg x 8 reps
2 57.5 kg x 7 reps
3 57.5 kg x 5 reps

Bent Over Row (Barbell)
1 60 kg x 10 reps
2 60 kg x 10 reps
3 60 kg x 7 reps

Shoulder Press (Dumbbell)
1 8 kg x 12 reps
2 10 kg x 12 reps
3 12 kg x 12 reps

Lat Pulldown (Cable)
1 55 kg x 12 reps
2 55 kg x 7 reps
3 55 kg x 6 reps

Low Cable Fly Crossovers
1 5 kg x 15 reps
2 5 kg x 15 reps

Bicep Curl (Dumbbell)
1 8 kg x 15 reps
2 10 kg x 15 reps

Tricep Extension (Dumbbell)
1 12 kg x 15 reps
2 12 kg x 15 reps

Face Pull
1 10 kg x 25 reps
2 15 kg x 25 reps
 
Squat (Barbell)
1 62.5 kg x 10 reps
2 62.5 kg x 10 reps
3 62.5 kg x 10 reps

Glute Ham Raise
1 12 reps
2 12 reps
3 12 reps

Lunge (Barbell)
1 30 kg x 15 reps
2 30 kg x 15 reps
3 30 kg x 15 reps

Standing Leg Curl (Machine)
1 10 kg x 15 reps
2 10 kg x 12 reps
3 10 kg x 8 reps

Standing Calf Raise (Machine)
1 70 kg x 12 reps
2 70 kg x 12 reps
3 70 kg x 12 reps
 
Progressie gaat maar door he..lekker bezig!
 
Back
Naar boven