XXL Nutrition

Gruwelijk lekkere en makkelijke eiwit-pindakaas koekjes (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gast, dit is geweldig, thanks! Even ter referentie: 1 cup is toch 250g?
 
Hmmm koekjes zien er wel lekker uit, zelf ook maar ff proberen.
 
ziet er zalig uit en vrees dat het niet bij 1 koekjes blijft:(((
 
Het ziet eruit alsof het zelfs met mijn rampzalige kookkunsten te doen is. Lekker :)
 
Dit zou idd niet zo moeilijk moeten zijn :)
Ook maar eens proberen!
 
Gast, dit is geweldig, thanks! Even ter referentie: 1 cup is toch 250g?

dat ligt eraan hoeveel je in de 'cup' doet.
pindakaas is natuurlijk zwaarder dan stevia

pindakaas 1 cup = 275 gram. 275 x 0.75 = 206.25 gram

tarwebloem 1 cup = 140 gram (ik ga er even vanuit dat dit even zwaar is als whey)
140 x0.75 = 105 gram.

stevia zal dan ongeveer op 35 gram zitten. vind ik vrij veel
 
ziet er goed uit ga zelf ook proberen ben gek op pindakaas :P
 
Binnenkort ook maar eens proberen, filmpjes van die gasten zijn trouwens altijd wel lache gedaan :)
 
BUFF DUDES!

Goeie gozers ik heb subs bij hun ook bij michael kory fitness
 
Ga hem proberen!
 
Gast, dit is geweldig, thanks! Even ter referentie: 1 cup is toch 250g?

Een cup is, voor zover ik weet, eigenlijk een inhoudsmaat.
1 cup water is ongeveer gelijk aan 250ml water.
Aangezien het gewicht van water gelijk is aan het volume van water weegt 250ml ook 250g.
1 cup is dus eigenlijk (ongeveer) 250ml.
Ter illustratie:
Simple_Measuring_Cup.jpg
 
Gast, dit is geweldig, thanks! Even ter referentie: 1 cup is toch 250g?
dat ligt eraan hoeveel je in de 'cup' doet.
pindakaas is natuurlijk zwaarder dan stevia

pindakaas 1 cup = 275 gram. 275 x 0.75 = 206.25 gram

tarwebloem 1 cup = 140 gram (ik ga er even vanuit dat dit even zwaar is als whey)
140 x0.75 = 105 gram.

stevia zal dan ongeveer op 35 gram zitten. vind ik vrij veel

Zelf heb ik zo'n 200g pindakaas & 100 gr whey aangehouden.
1 cup stevia = 16 eetlepels dus voor dit recept zo'n 4-5 eetlepels (alhoewel ik de volgende keer waarschijnlijk iets meer gebruik)

Leuke tip is trouwens om de pindakaas van te voren heel kort in de magnetron te gooien, zodat 't makkelijk te roeren is.

350 F = trouwens 180 C

ziet er zalig uit en vrees dat het niet bij 1 koekjes blijft:(((

Dat blijft 't nooit!


Zelf geloof ik er ook niet zo in, maar er zijn veel mensen die denken dat je dan de whey wel beschadigd.
 
Laatst bewerkt:
Ok ik heb ze vandaag geprobeerd, ik had echt behoefte aan een gezonde snack, aangezien ik niet mag junken.

Ik heb maar de helft gebruikt van alles, aangezien ik eerst wilde uittesten of dit wel iets is. 6 minuten op 180 graden was te kort, de deeg was nog zacht, dus heb ik ze nog even 3-4 minuten op 200 graden in de oven gelaten. Je moet ze inderdaad een minuutje laten staan om het vet terug in te laten trekken. De volgende keer moet ik er meer stevia in doen (iemand enig idee waar ik grote hoeveelheden goedkoop kan krijgen?). 10g was niet genoeg, maar de koekjes waren zeker lekker.

100g AH pindakaas
50g BSN lean dessert vanilla
1 ei
10g stevia (volgende keer meer)
1 vial vanille aroma (had geen vanille extract)

Voor herhaling vatbaar, dat zeker! :)
 
Laatst bewerkt:
Ok ik heb ze vandaag geprobeerd, ik had echt behoefte aan een gezonde snack, aangezien ik niet mag junken.

Ik heb maar de helft gebruikt van alles, aangezien ik eerst wilde uittesten of dit wel iets is. 6 minuten op 180 graden was te kort, de deeg was nog zacht, dus heb ik ze nog even 3-4 minuten op 200 graden in de oven gelaten. Je moet ze inderdaad een minuutje laten staan om het vet terug in te laten trekken. De volgende keer moet ik er meer stevia in doen (iemand enig idee waar ik grote hoeveelheden goedkoop kan krijgen?). 10g was niet genoeg, maar de koekjes waren zeker lekker.

100g AH pindakaas
50g BSN lean desser vanilla
1 ei
10g stevia (volgende keer meer)
1 vial vanille aroma (had geen vanille extract)

Voor herhaling vatbaar, dat zeker! :)

Volgens mij kan je bij de tuinen wel flink wat inslaan dacht ik.. Maar gelukkig zijn ze lekker dan begin ik er ook maar is aan
 
Volgens mij kan je bij de tuinen wel flink wat inslaan dacht ik.. Maar gelukkig zijn ze lekker dan begin ik er ook maar is aan

Ok ik zal daar eens kijken, thanks voor de tip. De koekjes waren inderdaad lekker. Je kunt er ook bijv. stukjes pure chocolade in doen en chocolade whey ipv vanille. Peanutbutter-chocolate chip cookies!
 
Back
Naar boven