XXL Nutrition

GSM diefstal tegengaan

Bezoekers in dit topic

The_Oak

Advanced Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
7 aug 2003
Berichten
1.127
Waardering
6
Beste luitjes,

Dit kreeg ik via de mail. Moet je maar ff lezen als het werkt is het super mooi natuurlijk!

Groeten,
The_Oak

GSM-serienummer

Om het serienummer van jouw GSM te weten te komen druk je achtereenvolgens de volgende toetsen in : *#06#
Je krijgt dan een nummer van 15 cijfers.
Dit is het IMEI-nummer (International Mobile Equipment Identity)
Schrijf dit op en bewaar het op een veilige plaats.
Als je GSM wordt gestolen kan je aangifte doen bij de gerechtelijke politie en vraag je om een formulier om jouw toestel op de “blacklist”te zetten.
Bezorg een kopie van dit formulier aan jouw netwerkprovider (Orange etc.).
Het toestel zal dan geblokkeerd worden, zodat de dief niets kan doen met je GSM, zelfs niet als hij de SIM-kaart verandert.
Je ziet waarschijnlijk jouw GSM nooit meer terug, maar de dief zal er ook geen plezier aan beleven.
Als iedereen dit deed zouden GSM’s niet meer gestolen worden.
Bezorg daarom dit bericht aan al je vrienden en kennissen
 
uhhhhhhhhhhhh dat doet 99% la bijna 10 jaar zo. dat serienummer vind je vaak ook op stickertjes die erbij zitten en ja met *06# kan je het opvragen maar dat weet denk ook 75% wel. maarja toch cool dat je de mensen op attend maakt. Mijn nokia 6510 werd o pde sportschool geript en ik heb het oo kzo gedaan en nee natuurlijk zag ik um niet terug.
 
Jeetje en ik denken dat ik iets had wat helemaal nieuw was voor iedereen...
 
die code staat volgens mij ook onder je batterij
 
bestaat al lang . maar veel mensen vergeten na diefstal dat te doen of ze weten hun serienummer niet meer en van die dingen . daarme evind ik het ook niet zo een goed systeem
 
Die IMEI nummers kan je toch ook veranderen? Ik had tenminste een IMEI code generator, en daarmee kon je ook flashen.
 
politie doet geen bal.. men zus haar gsm is zopas gepikt en heeft alles doorgegeven, inclusief serienr en shit, krijgt ze later te horen dat ze hier geen moeite voor doen :rolleyes:
 
Apenootje zei:
Die IMEI nummers kan je toch ook veranderen? Ik had tenminste een IMEI code generator, en daarmee kon je ook flashen.


Ik wou net zoiets gaan posten.
 
eerlijk gezegd; who gives a ****??? als ze m toch al gejat hebben maakt t me ook geen reet meer uit wat ze ermee doen:cool:
verzekering is :thumbs:
 
Welkom in 2005. ;)
Bestaat inderdaad al langer als vandaag, en het is eigenlijk iets dat te weinig gedaan wordt.
 
Verzekering keert niet zomaar uit hoor!

Of je moet sporen van braak hebben, dus geen scheur in je tas ofzo, maar meer ingetikte ruit.
Of je moet overvallen zijn, en dus een verklaring hebben van de politie.
 
Apenootje zei:
Verzekering keert niet zomaar uit hoor!

Of je moet sporen van braak hebben, dus geen scheur in je tas ofzo, maar meer ingetikte ruit.
Of je moet overvallen zijn, en dus een verklaring hebben van de politie.
ghehehe hebben we dus andere ervaringen:D
 
Apenootje zei:
Verzekering keert niet zomaar uit hoor!

Of je moet sporen van braak hebben, dus geen scheur in je tas ofzo, maar meer ingetikte ruit.
Of je moet overvallen zijn, en dus een verklaring hebben van de politie.

Verzkering afsluiten, platinum wel te verstaan... Een maat van mij heeft al 2 telefoons op die manier uitgekeerd gekregen. Waren dan wel echt in het water gevallen (fanatieke watersportfreak).
 
Back
Naar boven