XXL Nutrition

Reactive Training Systems

Bezoekers in dit topic

Thx voor je reactie. Ja je hebt een interessante log. Ik zal jou en je progress zeker nog verder in het oog houden. En hopelijk brij je er nog een leuk vervolg aan .

Ik heb nu 4 weken betaald. Maar is toch maandelijks eh en loopt gewoon verder toch? Omdat je zegt een 4 weken programma is kort. Ik heb wel nog geen start up of welcome packet gehad. Dus mss moet ik daar nog mijn meer dates doorgeven?
 
Thx voor je reactie. Ja je hebt een interessante log. Ik zal jou en je progress zeker nog verder in het oog houden. En hopelijk brij je er nog een leuk vervolg aan .

Ik heb nu 4 weken betaald. Maar is toch maandelijks eh en loopt gewoon verder toch? Omdat je zegt een 4 weken programma is kort. Ik heb wel nog geen start up of welcome packet gehad. Dus mss moet ik daar nog mijn meer dates doorgeven?
Dankjewel, als ik blessurevrij ben verwacht ik nog wel wat gains te maken en op de sbd te verrassen.

Aah ja ik heb via PayPal betaald en dan schrijft die het niet maandelijks af maar moet ik elke maand zelf betalen.

Als het goed is heb je in dat document je meet date aangegeven en gaat het programma daar naartoe werken. Sowieso is als je niet rpe gebaseerd getraind hebt even wennen. In ieder geval succes en ik hoop dat het bevalt!
 
RTS Week 9 Day 1
Squats
2x140kg
2x150kg
2x160kg
2x160kg

Durfde 170kg nog niet aan. Moet even wat reps Gaan draaien want techniek is all over the place. Wel weer pijnloos wat telt.

Bench press
1x102,5kg @8
1x107,5kg @9.5
1x102,5kg @8
1x102,5kg @8
1x102,5kg @8

Net niet de gehoopte @9 maar ging wel hard. Ook de 3 singles daarna waren echt heerlijk.

Dips
7xbw @6
7xbw+5kg @7
4x7xbw+10kg @8

Niet mijn favoriete oefening maar wel de goede gewichten gekozen en lekker volume gedraaid.
 
RTS Week 9 Day 2
Deadlifts
2x185kg @7
2x200kg @8
2x210kg @9
2x2x200kg @9

True rpe deze keer, moet nog echt wennen weer maar dat komt nog wel. Vorige cycle 2x217,5kg @9 gedaan dus dat gaat nog wel goedkomen.

Feet up bench press
7x67 5kg @5
7x72,5kg @6
7x77,5kg @7
7x77x5kg @7.5
7x77x5kg @8
7x77,5kg @8.5
7x77,5kg @9

Track zei dat ik vandaag braaf een setje extra moest op alle oefeningen dus maar geluisterd. Ging best hard en kan de volgende keer wel verhogen gok ik.

Safety bar squats
7x17kg @5
7x27kg @6
5x7x37kg @7

Flink wat bloed erin pompen en geen pijn dus zeer blij!
 
Doen die SSB squats normaal zoveel pijn aan je knieën dan? Meer dan een gewone (LB) squat?
Dat ze nu geen pijn deden is uiteraard super. :)
 
Doen die SSB squats normaal zoveel pijn aan je knieën dan? Meer dan een gewone (LB) squat?
Dat ze nu geen pijn deden is uiteraard super. :)
Uuh we hebben pas sinds twee weken een SSB squat en dat ding is echt GOUD! Had niet verwacht zo blij met dat ding te zijn. Hierdoor zijn split squats en lunges echt 300x makkelijker en leuker. In het verleden zat ik vooral te kutte met mijn balans en viel ik steeds omver en dat heb ik nu niet. Ook deed het dan wel eens pijn, omdat mijn knie geen onverwachte bewegingen wil. Nu doet mijn knie dus geen pijn, maar ik voel ze vanmorgen wel. De pijn is nu een 3 of 4 en dat is perfect, hoger dan dit is in ieder geval niet goed, maar tijdens het herstel kan het af en toe nog wat meer pijn doen. Na die zwaardere deadlifts en nog wat single leg work had ik wel dit verwacht dus dat is goed. Nu herstellen en donderdag nog wat gekke high bar squats doen.
 
Uuh we hebben pas sinds twee weken een SSB squat en dat ding is echt GOUD! Had niet verwacht zo blij met dat ding te zijn. Hierdoor zijn split squats en lunges echt 300x makkelijker en leuker. In het verleden zat ik vooral te kutte met mijn balans en viel ik steeds omver en dat heb ik nu niet. Ook deed het dan wel eens pijn, omdat mijn knie geen onverwachte bewegingen wil. Nu doet mijn knie dus geen pijn, maar ik voel ze vanmorgen wel. De pijn is nu een 3 of 4 en dat is perfect, hoger dan dit is in ieder geval niet goed, maar tijdens het herstel kan het af en toe nog wat meer pijn doen. Na die zwaardere deadlifts en nog wat single leg work had ik wel dit verwacht dus dat is goed. Nu herstellen en donderdag nog wat gekke high bar squats doen.
Heb vorige week ook voor t eerst de ssb gebruikt voor de split squats. Nog even en ik ga ze echt leuk vinden:P
 
Goeiemorgens met de ssb
 
Uuh we hebben pas sinds twee weken een SSB squat en dat ding is echt GOUD! Had niet verwacht zo blij met dat ding te zijn. Hierdoor zijn split squats en lunges echt 300x makkelijker en leuker. In het verleden zat ik vooral te kutte met mijn balans en viel ik steeds omver en dat heb ik nu niet. Ook deed het dan wel eens pijn, omdat mijn knie geen onverwachte bewegingen wil. Nu doet mijn knie dus geen pijn, maar ik voel ze vanmorgen wel. De pijn is nu een 3 of 4 en dat is perfect, hoger dan dit is in ieder geval niet goed, maar tijdens het herstel kan het af en toe nog wat meer pijn doen. Na die zwaardere deadlifts en nog wat single leg work had ik wel dit verwacht dus dat is goed. Nu herstellen en donderdag nog wat gekke high bar squats doen.
Oh, je had nog geen ervaring met een SSB. Dat wist ik niet.

Hmmm... dus een dag na een training mag de pijn weer wat hoger zijn? Goed om te weten. Zelfde situatie met mijn heup nu. Da's dus normaal. :)
 
Heb vorige week ook voor t eerst de ssb gebruikt voor de split squats. Nog even en ik ga ze echt leuk vinden:P
Haha maakt ze in ieder geval een stuk makkelijker! Heb je die bij ons geprobeerd of heeft jouw gym die ook?
Goeiemorgens met de ssb
Vrijdag weer goedemorgens doen ja.
Oh, je had nog geen ervaring met een SSB. Dat wist ik niet.

Hmmm... dus een dag na een training mag de pijn weer wat hoger zijn? Goed om te weten. Zelfde situatie met mijn heup nu. Da's dus normaal. :)
Haha nee, we hadden die nog niet dus deed mijn goodmornings, etc. altijd met de normale barbell. Dat maakte het in ieder geval niet makkelijker.

Ja in de herstelperiode is het normaal dat je pijn iets kan toenemen en vooral bij tendinitis. Die blijft nog tot een half jaar voelbaar. De regel is wel dat de pijn tot maximaal 4 oploopt, anders moet je minderen qua volume. Dus het is even de sweetspot zoeken. Heb gisteren ook, omdat trac het aangaf, op alle oefening een extra setje gedaan, dus ben vandaag ook iets vermoeider.
 
Haha nee, we hadden die nog niet dus deed mijn goodmornings, etc. altijd met de normale barbell. Dat maakte het in ieder geval niet makkelijker.

Ja in de herstelperiode is het normaal dat je pijn iets kan toenemen en vooral bij tendinitis. Die blijft nog tot een half jaar voelbaar. De regel is wel dat de pijn tot maximaal 4 oploopt, anders moet je minderen qua volume. Dus het is even de sweetspot zoeken. Heb gisteren ook, omdat trac het aangaf, op alle oefening een extra setje gedaan, dus ben vandaag ook iets vermoeider.
Ja, voor GM etc. is een SSB veel aangenamer dan een gewone barbell. Ik heb 'm al een tijdje in mijn home-gym. :)

Mijn pijn-schaal is compleet verandert sinds ik eens een niercrisis had. Dan schuift de 10 ver op naar boven. Damn, dat was afzien.
 
Haha maakt ze in ieder geval een stuk makkelijker! Heb je die bij ons geprobeerd of heeft jouw gym die ook?

Vrijdag weer goedemorgens doen ja.

Haha nee, we hadden die nog niet dus deed mijn goodmornings, etc. altijd met de normale barbell. Dat maakte het in ieder geval niet makkelijker.

Ja in de herstelperiode is het normaal dat je pijn iets kan toenemen en vooral bij tendinitis. Die blijft nog tot een half jaar voelbaar. De regel is wel dat de pijn tot maximaal 4 oploopt, anders moet je minderen qua volume. Dus het is even de sweetspot zoeken. Heb gisteren ook, omdat trac het aangaf, op alle oefening een extra setje gedaan, dus ben vandaag ook iets vermoeider.
Hebben sinds een tijdje ook 1 in de gym:engel:
 
Gewicht 88,6 exact hetzelfde als vorige week dus:janken: evene beter mijn best doen.

RTS Week 9 Day 3
High bar Squats
7x105kg @5.5
7x112,5kg @6.5
4x7x120kg @7-8

Boah dit vond mijn linker knie echt niet leuk. Ik denk dat ik deze morgen ga voelen. Beter voor 115kg moeten gaan.

Touch and go bench press
107,5kg @8.5
@8 -12% Voor 6x5 dus kwam op 87,5kg uit
5x87,5kg @8.5
5x87,5kg @7
5x87,5kg @8
5x87,5kg @8.5
5x87,5kg @8
5x87,5kg @8.5

90kg was ook wel gelukt maar dacht doe conservatief en pak net iets minder. Elleboog is nu ook al even goed dus dat is mooi. Nu nog die knie onzin weg en ik ben weer eens pujnvrij.

Mitary press
7x45kg @6
7x47,5kg @7
7x50kg @8
3x7x50kg @8.5

Lekker het laatste beetje energie eruit gepompt en met een voldaan gevoel naar huis.
 
Toch mooie high bars voor iemand die steeds vergat dat bij high bar de barbell hoger moet liggen dan bij low bar
 
Fuck, wat een volume zeg!
Ik krijg al pijn aan mijn knieën als ik er aan denk dat ik dat zou moeten squatten!

Heb vandaag 3x8 gedaan en dat vond ik wel genoeg.:D
 
Toch mooie high bars voor iemand die steeds vergat dat bij high bar de barbell hoger moet liggen dan bij low bar
Hihi te lang niet gedaan :$ wilde hem eerst overhead pressen en dan squaten. Dat is pas high bar!
Fuck, wat een volume zeg!
Ik krijg al pijn aan mijn knieën als ik er aan denk dat ik dat zou moeten squatten!

Heb vandaag 3x8 gedaan en dat vond ik wel genoeg.:D
Haha en dan gaf trac eigenlijk nog +1 setje op alles aan maar besloten dat even niet te volgen en denk dat een extra setje net teveel zou zijn geweest bij de Squat. Ik voel nu wel dat mijn knietjes gewerkt hebben maar de pijn is er nog niet dus dat is.mooi!

3x8 is ook echt klote ja, minst favoriete repranges voor squats
 
Laatst bewerkt:
3x8 is ook echt klote ja, minst favoriete repranges voor squats
Normaal ben ik ook van dat idee, maar om 1 of andere reden vond ik ze heerlijk deze keer.
Wel nog veel teveel puffen en hijgen na de sets. Hopelijk mindert dat ook de komende weken.
 
RTS Week 9 Day 4
Good mornings
7x70kg @6
7x75kg @7
4x7x80kg @7 VPR

Gingen wel lekker, alleen moet echt goed mijn rechter elleboog tegen mijn lichaam gaan aanduwen want daardoor ga ik scheef.

2 board bench press
4x90kg @6
4x97,5kg @8
4x102,5kg @9
4x97,5kg @8.5
4x97,5kg @8

Gingen nog verrassend hard en lekker en zeer tevreden met de 4x102,5kg! Hier zit nog wel meer in de komende tijd.

Bent over rows
7x75kg @6
7x80kg @7
5x7x85kg @8

Voor het eerst in tijden weer gedaan met nieuwe motivatie en daardoor gingen ze weer eens goed. Het ging sowieso voor een vrijdag training erg lekker.
 
RTS Week 9 GPP
10min pull ups
10min ab wheel
10min mobility
10min lopen
Beetje curlen in Squat rack
 
Back
Naar boven