XXL Nutrition

Reactive Training Systems

Bezoekers in dit topic

Ook is een @9 waar je geen rep meer mee kunt geen @9 maar een @9.5 of @10?
Ik zeg dus ook een single boven @9 (een 9.5 of 10 dus). ;)

Het verschil is tegenwoordig wat kleiner, maar bij mij bench b..v is mijn 4@9 110kg. Dat resulteert in een e1RM van 127,5kg. Mijn 1RM is 132,5kg.
Maar net voor die 1RM op 132,5kg was mijn 4@9 zeker en vast geen 110kg hoor. Die lag VEEL lager (rond de 100kg of zo?). Je zou dus aan mijn zware sets voor een wedstrijd en ook aan de zware singles, nooit mijn echt 1RM kunnen afschatten, zeker niet als je een standaard RPE chart gebruikt.
Zelfde situatie was te zien bij squat en DL.
 
Ik zeg dus ook een single boven @9 (een 9.5 of 10 dus). ;)

Het verschil is tegenwoordig wat kleiner, maar bij mij bench b..v is mijn 4@9 110kg. Dat resulteert in een e1RM van 127,5kg. Mijn 1RM is 132,5kg.
Maar net voor die 1RM op 132,5kg was mijn 4@9 zeker en vast geen 110kg hoor. Die lag VEEL lager (rond de 100kg of zo?). Je zou dus aan mijn zware sets voor een wedstrijd en ook aan de zware singles, nooit mijn echt 1RM kunnen afschatten, zeker niet als je een standaard RPE chart gebruikt.
Zelfde situatie was te zien bij squat en DL.
Je schat je max op die dag? Mijn max ligt ook hoger op een wedstrijd? Ik heb dagen dat mijn e1RM daalt en dan weer stijgt. Vooral verder weg van de wedstrijd is die lager en dan bouwt die langzaam op totdat we in peak conditie zijn en dan daalt die weer. Etc. Het lijkt wel alsof je verwacht elke dag in topvorm te zijn en jezelf te verslaan en dat is gewoonweg niet. Als 4x100kg @9 die dag de topset is dan is het goed? Rpe is er om je werkset die dag juist te raken zodat er progressie ontstaat of dat nou 100kg is of 110kg. Als het maar een x4 @9 is. Ik zou me sowieso niet fixeren op dit Erm, het is gewoonweg een tool om.te weten waar je ongeveer staat die dag.

Screenshot_20190619-120218.jpg
 
Ik schat mijn e1RM op de dag zelf. Afgeleid uit de top-sets van de dag. Zelfs tot zeer dicht tegen een wedstrijd/test wijken die aardig veel af van mijn echte 1RM. Dat maakt het inschatten van b.v. openers moeilijk.
Verder van een wedstrijd/test af maakt het niet zoveel uit omdat het me daar vooral om het tracken van progress gaat en dan is een exacte bepaling van een 1RM niet zo belangrijk.
In de huidige situatie b.v. is mijn e1RM lager op de bench press dan mijn PR. Maar ik heb nog nooit zo zwaar kunnen benchen voor reps als ik nu kan. En er zit progressie in de e1RM. Dus ik kan er wel van uit gaan dan moest ik me goed voorbereiden en een test/wedstrijd doen, ik een nieuw PR kan benchen.
 
RTS Week 2 Day 3 Road to recovery part 4
Squats

Overgeslagen, omdat mijn enkel onderin compenseerde waardoor ik naar links ging leunen. Viel me vandaag al meteen op met alleen de bar squaten, dus ipv dit wat goblin squats voor de stretch gedaan. Maandag weer een nieuwe kans.

Touch and go Bench Press
1x107,5kg @8.5
5x87,5kg @7
5x87,5kg @7.5
5x87,5kg @7.5
5x87,5kg @8
5x87,5kg @8
5x87,5kg @8.5

Vorige keer 1x105kg @8 dus nu +2% en die kwam op @8.5 uit vandaag. Volgende keer nogmaals proberen dus. Daarna veilig mijn x5 ingevuld, maar die bleek ik toch nog wat harder te kunnen pushen. eerst op @7.5 gerate, maar na die andere sets kan dat onmogelijk een @7.5 zijn geweest, dus bijgesteld naar een @7. Achteraf gezien had ik dus nog +5% kunnen doen wat dus neer kwam op 90kg.maar ondanks dat tevreden over hoe easy deze reps gingen.

Push press > Strict press
10x35kg @6
10x40kg @7
10x45kg @8
10x45kg @8.5
10x45kg @8.5
10x45kg @8.5

Het blijft moeilijk rate deze oefening, omdat vaak de faal opeens komt. Voor mijn gevoel spot on qua reps en rpe. Ook geen push van gemaakt i.v.m. enkel dus strict alles gedaan.
 
"Vorige keer 1x105kg @8 dus nu +2% en die kwam op @8.5 uit vandaag."

Zo te zien is dit na aanleiding van die post van Ross. Ik snapte al niet helemaal wat er bedoeld werd. Dus als ik het goed begrijp moet je volgende week hetzelfde gewicht gebruiken voor je single?
 
Zo te zien is dit na aanleiding van die post van Ross. Ik snapte al niet helemaal wat er bedoeld werd. Dus als ik het goed begrijp moet je volgende week hetzelfde gewicht gebruiken voor je single?
Haha ja, probeer een beetje uit te leggen waarom ik keuzes maak. Inderdaad deze week moest +2% omdat het vorige week @8 was en nu dus @8.5 dus volgende week nogmaals hetzelfde gewicht proberen. En stel ik moet X8 @10 dan zou ik via de workout planner mijn gewicht invullen en dat pakken, maar als vandaag @8 was dan zou ik +2% in voeren. Komt vaak op 2,5kg extra neer.

Screenshot_20190620-125457.jpg
 
Geweldig! Die had ik nog niet gevonden. Thanks! :)

Edit: Laat ook weer zien dat die standaard RPE chart voor mij niet goed werkt.
Hij pakt voor bench b.v. de 4@10 van vorige week als basis voor de e1RM en zegt dan dat ik straks 102,5kg x4 @7 zou moeten doen, terwijl ik vorige week mijn 4@7 met 95kg deed (actual was @6,5). Van 95kg naar 102,5kg is net ietsje meer dan de 2% extra die aanbevolen wordt ... ;)
 
Laatst bewerkt:
Geweldig! Die had ik nog niet gevonden. Thanks! :)

Edit: Laat ook weer zien dat die standaard RPE chart voor mij niet goed werkt.
Hij pakt voor bench b.v. de 4@10 van vorige week als basis voor de e1RM en zegt dan dat ik straks 102,5kg x4 @7 zou moeten doen, terwijl ik vorige week mijn 4@7 met 95kg deed (actual was @6,5). Van 95kg naar 102,5kg is net ietsje meer dan de 2% extra die aanbevolen wordt ... ;)
Ik zou je echt moeten zien trainen om je rpe goed in te schatten, maar @7 goed beoordelen is moeilijk.
 
Gewicht is +1,2kg en vandaag op 89,4kg:o gisteren echt vies vol gevreten dus ga aankomende dagen iets rustiger aan doen.

RTS week 2 Day 4 Road to recovery part 4
Low pin goodmornings
10x60kg @6
10x65kg @7
10x70kg @8
10x70kg @8
10x70kg @8.5
10x70kg @9

Blijft een zware oefening en ging flink stuk in deze hitte.

Floor press
4x87,5kg @7
4x92,5kg @8
4x97,5kg @9
4x97,5kg @9

Oeps moest 92,5kg bij die laatste set doen maar 97,5kg gedaan. Ging wel lekker hard vandaag en vorm was goed.

Bent over rows
10x67,5kg @6
10x72,5kg @7
10x80kg @8
10x80kg @9
10x72,5kg @8.5
10x72,5kg @9

Helemaal knettah na deze.

Hammer curls
12x14kg @9
12x16kg @9
10x18kg @9

Nu rust tot maandag en dan lekker wat setjes squaten.
 
De meesten zouden mijn @8 als @5 inschatten. ;)
Ja als ik jouw log bekijk gaan de rpe's alle kanten op IPV omhoog haha.

Er is gisteren ook nog getraind op een bw van 88,7kg. Beetje gezakt door twee dagen in 35 graden te coachen op het Junioren NK. Twee sub junioren mogen coachen en dat is best uitdagend. Eentje was strong eigenwijs en wilde 100kg gaan benchen. Ik heb dat even uit zijn hoofd gepraat en maar goed ook want hij haalde zijn tweede beurt met 85kg en 90kg zat er never in. De andere junior luisterde erg goed en ondanks dat die de laatste weken wat trainigen gemist heeft op alle lifts behalve de Squat gePR'd. 162,5kg zag er echt easy uit, maar zijn gym PR van 170kg haalde die niet. Had ook wat pijn in zijn heup en diepte was echt borderline. Wel een 30kg totaal PR sinds de SBD cup dus dat is mooi.

RTS week 3 Day 1 Road to recovery part 4
Squats
3x130kg
3x140kg @6.5
3x150kg @7.5
3x160kg @9
3x150kg @8.5
3x140kg @8

Niet teveel letten op de rpe, aangezien ik diepte nog niet kan halen en 160kg 8 keer kan reppen als het moet. Gewicht voelde licht aan maar enkel is nog niet 100% maar voelt vandaag wel goed.

Comp bench press
1x105kg @8
1x105kg @8.5
1x105kg @9.5
1x100kg @8.5
1x100kg @9

Wilde 5x105kg maar dat werd hem vandaag niet. Ging ondanks alles nog best hard maar miste mijn extra bw wel.

Dumbell bench press
9x24kg @6
9x26kg @7
9x28kg @8
9x28kg @9
9x26kg @8.5
9x26kg @9

Klote oefening en heb nu wat last van mijn schouders. Echt veel moeite met die dingen te stabiliseren en niet te diep te gaan. Mogelijk dus een teken dat ik hier wat aan heb. Even in het achterhoofd houden als ik mijn emerging strategies ga maken.

Dadelijk wat deadlifts knallen en hopelijk 3x200kg+ knallen.
 
Ja als ik jouw log bekijk gaan de rpe's alle kanten op IPV omhoog haha.
De laatste tijd wel ja. Vraag me ook af hoe dat komt.:dunno:
Klote oefening en heb nu wat last van mijn schouders. Echt veel moeite met die dingen te stabiliseren en niet te diep te gaan. Mogelijk dus een teken dat ik hier wat aan heb.
Ik vind ze erg nuttig als bench assistance. Werkt heel goed om dikkere pecs te kweken. En je triceps zullen er zeker ook sterker van worden.
 
Laatst bewerkt:
Echt veel moeite met die dingen te stabiliseren en niet te diep te gaan.
Moeilijkste/zwaarste vind ik altijd de dumbells in start positie krijgen zonder mijn schouder te ontwrichten. Het pressen zelf gaat altijd wel goed bij mij.

Beetje gezakt door twee dagen in 35 graden te coachen op het Junioren NK.
Was aardig warm in de hal en als coach loop je blijkbaar ook wel wat, heb mijn stappendoel zelfs daar ruim gehaald :cool:

Wel een 30kg totaal PR sinds de SBD cup dus dat is mooi.
Goed gedaan coach!
 
De laatste tijd wel ja. Vraag me ook af hoe dat komt.:dunno:

Ik vind ze erg nuttig als bench assistance. Werkt heel goed om dikkere pecs te kweken. En je triceps zullen er zeker ook sterker van worden.
Door je ziekte? Want het gaat echt zoveel onlogische kanten op dat ik het niet meer begrijp haha.

Ja goede oefening alleen krijg ik hem niet lekker in positie of zo, maar doe die ook 1x per 2 maanden.
Moeilijkste/zwaarste vind ik altijd de dumbells in start positie krijgen zonder mijn schouder te ontwrichten. Het pressen zelf gaat altijd wel goed bij mij.


Was aardig warm in de hal en als coach loop je blijkbaar ook wel wat, heb mijn stappendoel zelfs daar ruim gehaald :cool:


Goed gedaan coach!
Ja die start positie vind mijn schouder niet echt super nee, dus vraag de volgende keer wel even hulp.

Ja Jezus ik ging daar stuk, laat staan als ik moest.liften dan was het niks geworden.

Jij ook coach, jammer dat hij geen record als beloning heeft gekregen, maar wat een sterke 17 jarige is het zeg! Jullie hebben veel potentieel bij fox gym!

RTS week 3 Day 2 Road to recovery
Deadlifts
3x195kg @8
3x205kg @9
3x210kg @10
3x205kg @10



Totaal niet verwacht dit maar de enkel was geen limiterende factor en kon pijnvrij alles doen dus kreeg opeens even de smaak te pakken. Beetje staan schreeuwen en doen daarna van vreugde. Feels good na 6 weken frustratie!

Close grip bench press
9x65kg @6
9x70kg @7
9x75kg @8.5
9x75kg @9
9x70kg @9.5

Moest hierna nog een setje.maar even beslist het volume.wat omlaag te doen om.mijn schouder wat te ontzien voordat die pijn gaat doen.

Split Squats
6x9xbw

Goed knie over tenen duwen.om.enkel.mobiliteit te testen. Gaat elke dag beter.
Vanavond nog naar Rammstein in Rotterdam en dan morgen wat GPP doen.
 
Door je ziekte? Want het gaat echt zoveel onlogische kanten op dat ik het niet meer begrijp haha.

Ja goede oefening alleen krijg ik hem niet lekker in positie of zo, maar doe die ook 1x per 2 maanden.
Geen idee of het door de ziekte komt. Ik hoest nog, maar voor de rest ben ik zeker niet meer ziek.

Bij zware reps is het idd moeilijk om de dumbbells in positie te krijgen. Maar als assistance is het wel handig om wat meer reps/set te doen. Zeker als ze bedoeld zijn om een dikkere chest te kweken. Dan gaat het gewicht al wat naar beneden.
 
Jij ook coach, jammer dat hij geen record als beloning heeft gekregen, maar wat een sterke 17 jarige is het zeg! Jullie hebben veel potentieel bij fox gym!
Hij heeft NR op squat net gemist idd, op deadlift wel NR gelift overigens, maar nr 1 doel was EK kwalificatie die is binnen.

Zat er echt geen extra rep meer in als het echt zou moeten?
 
Geen idee of het door de ziekte komt. Ik hoest nog, maar voor de rest ben ik zeker niet meer ziek.

Bij zware reps is het idd moeilijk om de dumbbells in positie te krijgen. Maar als assistance is het wel handig om wat meer reps/set te doen. Zeker als ze bedoeld zijn om een dikkere chest te kweken. Dan gaat het gewicht al wat naar beneden.
Hmm blijft apart.
Kom trainen dan
Ben je dan kontpijnvrij?
Hij heeft NR op squat net gemist idd, op deadlift wel NR gelift overigens, maar nr 1 doel was EK kwalificatie die is binnen.


Zat er echt geen extra rep meer in als het echt zou moeten?
Ooh kut ja die deadlift had die natuurlijk haha en dan pakt die dat Squat record op het ek! Mooi om.zo een sterke sub junior te coachen.

Uuhm als ik echt wilde waarschijnlijk wel, maar ik rate hem even @10 zodat ik volgende week niet te hoog ga inzetten:roflol: theoretische max is nu 230kg en die jumpt de komende weken weer omhoog naar 250kg+
 
Back
Naar boven