MuscleMeat

Reactive Training Systems

Bezoekers in dit topic

Gewicht 91,6

Vandaag staat op de planning:
2x190kg @9 Skwuaten
2x97,5kg @9 Binchen
4x5x65kg @8 CGBP

Mijn knietjes zeuren wel wat, maar anders dan de afgelopen maanden. Ik had zaterdag met mijn GP dag was bulgarian split squats gedaan en gerekt in deze positie. Dus even zien of dat mijn skwuat gaat beinvloeden. Ook mijn ellebogen zijn wat gevoeliger en onderrug is nog niet 100%. Ik merk dat het volume nu wel wat meer is en dat geeft TRAC ook aan. Dus ik ben benieuwd hoe deze week gaat lopen en vooral hoe ik herstel.
 
Wat voor knieklachten heb je?
Ik doe sinds kort ook splitsquats en heb het idee dat coordinatie tijdens normale squat er beter door is geworden.
 
Gewicht 91,6

Vandaag staat op de planning:
2x190kg @9 Skwuaten
2x97,5kg @9 Binchen
4x5x65kg @8 CGBP

Mijn knietjes zeuren wel wat, maar anders dan de afgelopen maanden. Ik had zaterdag met mijn GP dag was bulgarian split squats gedaan en gerekt in deze positie. Dus even zien of dat mijn skwuat gaat beinvloeden. Ook mijn ellebogen zijn wat gevoeliger en onderrug is nog niet 100%. Ik merk dat het volume nu wel wat meer is en dat geeft TRAC ook aan. Dus ik ben benieuwd hoe deze week gaat lopen en vooral hoe ik herstel.
Succes! Ziet er een heavy planning uit!

Tja, die kniepijn zal je waarschijnlijk enkel kunnen bestrijden door het volume en/of intensiteit wat te laten zakken.
Als het niet te erg wordt zal het vanzelf wel weer beter worden als je door deze periode in je trainingscyclus heen bent schat ik. Mike T. gaat die overreaching zeker niet te lang laten aanhouden verwacht ik.
 
Wat voor knieklachten heb je?
Ik doe sinds kort ook splitsquats en heb het idee dat coordinatie tijdens normale squat er beter door is geworden.
Iets na mijn onderrug blessure in maart ergens begon het en werd het steeds erger totdat ik steken kreeg en krachtverlies. Toen een paar keer wat weekjes rust gepakt en lager volume schema's gaan draaien maar nu ik weer wat meer push is het toch nog gevoelig maar geen krachtverlies.
Succes! Ziet er een heavy planning uit!

Tja, die kniepijn zal je waarschijnlijk enkel kunnen bestrijden door het volume en/of intensiteit wat te laten zakken.
Als het niet te erg wordt zal het vanzelf wel weer beter worden als je door deze periode in je trainingscyclus heen bent schat ik. Mike T. gaat die overreaching zeker niet te lang laten aanhouden verwacht ik.
Ik ben benieuwd of mijn knieën het houden want het is inderdaad een vrij forse intensiteit .
 
Iets na mijn onderrug blessure in maart ergens begon het en werd het steeds erger totdat ik steken kreeg en krachtverlies. Toen een paar keer wat weekjes rust gepakt en lager volume schema's gaan draaien maar nu ik weer wat meer push is het toch nog gevoelig maar geen krachtverlies.

Ik ben benieuwd of mijn knieën het houden want het is inderdaad een vrij forse intensiteit .
Bij BBM hebben ze een knee-rehab template.
Als je ergens off-season zit zou die handig kunnen zijn.
Maar ik verwacht dat je coach er wel rekening mee zal houden als je het tijdens je updates meldt.
 
RTS Week 5 Day 1
Squats
2x170kg @7
2x180kg @8
Fx190kg
1x190kg @10
1x180kg @9.5

Godverdomme wat een anti climax was dit zeg. Ik had de safety Pas bij de 190kg ingesteld en te hoog waardoor ik door mijn scheve Squat eerst met links de safety raakte en uit balans raakte en faalde. Daarna na 1 rep besloten dat het slim.was geen tweede rep te proberen om de kans op falen te verkleinen. Wel jammer want met unracken dacht ik echt van die 2x190kg heb ik. Op een goede dag moet dit ook geen probleem zijn maar vandaag was geen goede dag.



Bench press
2x87,5kg @7
2x92,5kg @8
2x97,5kg @9 VPR
2x92,5kg @8.5

Zeer tevreden met hoe die 2x97,5kg eruit zag en duidelijk nog meer te halen.


Close grip incline bench press
5x57,5 @6
5x62,5kg @7
5x67,5kg @8
5x67,5kg @8.5
5x67,5kg @9
5z67,5kg @9

Afsluiten met wat lekker tricepwerk.
 
Laatst bewerkt:
Lifts zien er netjes uit :) goed bezig. Erg jammer van die spotters
 
Jammer van die fail.
Ik kan je filmpjes niet zien. Enkel die fail kan ik afspelen.
 
190 squat zag er easy uit man!
Er had waarschijnlijk nog een repje ingezeten, maar gezien de faalde durfde ik dat toch niet aan haha. Liever safe then sorry zo dicht op de wedstrijd.
 
Welke squat variant heeft jouw voorkeur als het gaat om positiewerk, tempo of paused?
 
Teveel naar voren komen.
Dan ligt het er aan wat de reden daarvan is. :D
1) Geen controle in de neerwaartse beweging? (zorgt vaak voor een collaps in de bodempositie waardoor de knieën naar voren schieten en er een goodmorning ontstaat bij het omkeren van de beweging)
2) Teveel met de heupen naar achteren schieten bij het uit de bodempositie komen (zwakke quads of zwakke posterior chain)

Bij 1) tempo squats
Bij 2) paused squats (en de variatie die helpt je probleem verder op te lossen: quads = SSB/front squat ; posterior chain: RDL,SLDL, goodmorning)
 
Dan ligt het er aan wat de reden daarvan is. :D
1) Geen controle in de neerwaartse beweging? (zorgt vaak voor een collaps in de bodempositie waardoor de knieën naar voren schieten en er een goodmorning ontstaat bij het omkeren van de beweging)
2) Teveel met de heupen naar achteren schieten bij het uit de bodempositie komen (zwakke quads of zwakke posterior chain)

Bij 1) tempo squats
Bij 2) paused squats (en de variatie die helpt je probleem verder op te lossen: quads = SSB/front squat ; posterior chain: RDL,SLDL, goodmorning)

Thanks.
 
Yep, nu werken ze wel.
Die squat zag er zo slecht nog niet uit.

Op bench had je volgens mij toch nog wel enkele reps in de tank. Leek erg easy.
Niet slecht, maar ga wel scheef en sinds mijn rugtweak merk ik steeds meer dat ik scheef ga. Dus ben bang dat ik niks anders meer kan doen dan na mijn wedstrijd even wat rust pakken.
Welke squat variant heeft jouw voorkeur als het gaat om positiewerk, tempo of paused?
Oei, ik denk voor mijn probleem dat de tempo squat het beste is, je moet heel bewust en goed zakken en stijgen. Paused is wel echt heerlijk als je onderin geen spanning kunt houden, dan leer je dat wel.
Teveel naar voren komen.
Dit is bewust door mijn reet naar achteren te duwen. Dit zorgt voor meer onderrug stress en minder kniestress. Omdat ik toch mijn Knieën niet genoeg rust heb gegeven (typisch ...).

Even wel belangrijk wat context te geven. Toen ik 200 of 210kg zonder knie pijn squaten had ik een hele andere techniek dan nu. Ik heb laatst nog de oude manier geprobeerd en daar ben ik echt een pak sterker, maar krijg ik wel weer last. Dus even een compromise gedaan omdat ik nu in mijn on-season zit en daarna gaan we rust pakken en terug naar de sterke techniek, mogelijk met nog wat aanpassingen.
 
Niet slecht, maar ga wel scheef en sinds mijn rugtweak merk ik steeds meer dat ik scheef ga. Dus ben bang dat ik niks anders meer kan doen dan na mijn wedstrijd even wat rust pakken.
De load wat aanpassen en zo je techniek terug recht trekken lijkt me een goed plan.
Na een wedstrijd kan je wel even de riem er af gooien en wat rustige squatjes invoeren. Zo kan je je lichaam duidelijk maken dat er zich geen rampen aan het voltrekken zijn. Dat verlicht de last vaak al een hoop. En je houdt goeie doorbloeding in de betreffende zone. Wat herstel ook ten goede komt.
 
(en de variatie die helpt je probleem verder op te lossen: quads = SSB/front squat ; posterior chain: RDL,SLDL, goodmorning)

Zou highbar squat ook een mooie variatie zijn hiervoor?
 
Back
Naar boven