MuscleMeat

Reactive Training Systems (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Het is gek, maar ik heb de afgelopen 2 weken front squats gedaan gedurende mijn pivot/wash-out en ik vroeg me al af hoe het kwam dat mijn glutes zo gevoelig waren. De quads ook maar idd de posterior chain werd ook stevig getraind.

Holy shit, wat een volume aan 303 tempo squats!

Mooie DL PR's ook. :)
Ja, ik zal wel terugreporten als Mike meer weet. Hij draait nu zelf ook een wekelijks blok met front squats erin en ik mis ze héél soms wel een beetje.

Haha ja volume was wel lekker, maar niet het volume wat ik eigenlijk wilde, maar soms besluit ik eens wat minder te pushen. Iets wat ik na mijn Sheiko cycles wel geleerd heb. :o

Mijn DL gaat weer lekker, theoretisch ligt mijn max nu ergens rond de 245kg, dus dat is wel mooi meegenomen. Als ik dat til op de wedstrijd dan ben ik meer dan tevreden.
 
Mike tuschscherer maakte laatst een post dat front Squats goed zijn voor je posterior chain en die veel carryover heeft naar je deadlift. Hij is nu wat dingetjes aan het testen bij zijn lifters om te kijken of het bij hen ook werkt. Maar hij zag dit verband bij veel van zijn lifters.

Ik zag hiervan ook wat post voorbij komen in zijn instagram stories. Ik heb ook last van zoals Mike T het noemt chestfall in de squat. Wellicht toch eens de front squat een serieuze kans geven.
Is het trouwens een onderdeel van de coaching die je krijgt, dat hij info deelt over experimenten die hij doet bij zijn lifters?
 
Ik zag hiervan ook wat post voorbij komen in zijn instagram stories. Ik heb ook last van zoals Mike T het noemt chestfall in de squat. Wellicht toch eens de front squat een serieuze kans geven.
Is het trouwens een onderdeel van de coaching die je krijgt, dat hij info deelt over experimenten die hij doet bij zijn lifters?
Voor chestfall schrijven de meeste coaches (Mike T en Sheiko) dan ook front squats voor dus ik raad het zeer zeker aan.

Onderdeel van de coaching is dat ik hem kan lastig vallen met alle vragen die ik wil en dan binnen 1 á 2 werkdagen hierop antwoord krijg. Voor de rest kijkt hij naar mijn schema en past waar nodig aan. Mentaal geeft dit veel rust, omdat iemand met 15 jaar liftervaring en volgens mij al bijna 10 jaar coachervaring naar je training kijkt en dit aanpast volgens de informatie die hij heeft. Ook is de TRAC onmisbaar, omdat dit meet hoe goed ik herstel, etc. waardoor ik een goede indicatie heb wanneer ik iets te fanatiek ben en wanneer niet.

Los daarvan probeer ik alle artikelen en videos van RTS, Sheiko, BBM, etc. te kijken om zelf ook de meest actuele informatie te hebben.
 
Gisteren woog ik 90,7kg dus dat is mooi nu langzaam nog iets zwaarder worden en ik ben tevreden.

RTS Week 5 Day 3
Low Pin Squats
3x147,5kg @6.5
3x155kg @7.5
3x165kg @8 VPR
3x155kg @8

Gingen hard en ironisch genoeg een theoretische max van rond de 190kg...

Touch and go bench press
6x80kg @8
6x85kg @9
6x90kg @10 VPR
6x85kg @9.5

Ongelofelijk blij met dit VPR! Niet verwacht dat het zo lekker zou gaan en een mooie opsteker richting de NSB cup toe.

3 board close grip bench press
5x80kg @6
5x85kg @7
5x90kg @8
5x90kg @9
5x85kg @8.5
5x85kg @9

Leuke variatie en ram zwaar.
 
Gisteren prioriteiten moeten stellen en Harry Potter gekeken IPV trainen en dat was een goede keuze.

RTS Week 5 Day 4 + GPP
2 sec paused deadlifts
3x170kg @7
3x180kg @8
3x180kg @8
3x190kg @8.5

Godverdomme deed ik 2x3x180kg.. maar wel een easy 190kg gelift en 2 sec laten tellen door iemand dus legit.

2 board (=6cm) bench press
5x85kg @7
5x90kg @8
5x95kg @8.5
5x90kg @8

Deze ging easy as fuck en mijn ellebogen gaven me geen shit vandaag dus zeer tevreden.

Bent over rows
7x75kg @7
7x80kg @8
7x85kg @8
7x85kg @9
7x85kg @9
7x80kg @9

Weer een beetje op niveau bors doen maar na die deadlifts flink gefrituurd.
 
Zo mag ik het horen! Welke heb je gekeken?
Ik ben nu bij deel 3 en ga de andere delen ook nog kijken. Ik sta er wel van te kijken hoelang geleden die films zijn gemaakt en nog steeds top kwaliteit!
 
Nog advies voor goede dl assistance? Ik doe momenteel al rows (zowel dumbell als stang). Het plan is om nu even alles uit te proberen en te kijken wat wel/niet werkt.
 
Nog advies voor goede dl assistance? Ik doe momenteel al rows (zowel dumbell als stang). Het plan is om nu even alles uit te proberen en te kijken wat wel/niet werkt.
Sumo of conventional? Ligt eraan waar je zwakke punten liggen. Ik had bijvoorbeeld altijd moeite met de stang boven de knieen dicht tegen mijn lichaam aan te houden. Box deadlifts heeft me hierin het correcte bewegingspatroon aangeleerd. Als je sumo doet kan bijvoorbeeld een deficit goed helpen of zelfs een front squat. Of een 2 sec paused deadlifts meteen van de grond, is ook een heerlijke accessoires.

Of als je helemaal gek wil doen moet je Sheiko 1 x 1+1/2 deadlifts of zo doen. Heel veel mogelijkheden in ieder geval!
 
Sumo of conventional? Ligt eraan waar je zwakke punten liggen. Ik had bijvoorbeeld altijd moeite met de stang boven de knieen dicht tegen mijn lichaam aan te houden. Box deadlifts heeft me hierin het correcte bewegingspatroon aangeleerd. Als je sumo doet kan bijvoorbeeld een deficit goed helpen of zelfs een front squat. Of een 2 sec paused deadlifts meteen van de grond, is ook een heerlijke accessoires.

Of als je helemaal gek wil doen moet je Sheiko 1 x 1+1/2 deadlifts of zo doen. Heel veel mogelijkheden in ieder geval!

Conventional, sinds dat ik een pijntje heb in mijn lies, lijkt mijn form een beetje off. Ik neig teveel naar voren bij de liftoff, waardoor de start erg moeizaam gaat en daarbij ook de rest van de lift. Komt er misschien op neer dat de stang over de algehele lift wat meer naar mij toe moet.
 
Conventional, sinds dat ik een pijntje heb in mijn lies, lijkt mijn form een beetje off. Ik neig teveel naar voren bij de liftoff, waardoor de start erg moeizaam gaat en daarbij ook de rest van de lift. Komt er misschien op neer dat de stang over de algehele lift wat meer naar mij toe moet.
Dan lijkt mij een deficit ideaal om je te dwingen in de juiste positie te komen. Of een twee seconden paused deadlift.

Enfin er werd ook na een hele zondag kotsen, door drankmisbruik, getraind.

RTS Week 6 Day 1
Squat
4x157,5kg @7
4x167,5kg @8
4x167,5kg @8.5 FUCK
3X172,5KG @9.5

Gehyped voor die 4x177,5kg @9 en ik had er net iets teveel zin in waardoor ik vergat 10kg toe te voegen aan de stang... Gelukkig wel gefilmd en was maximaal een 8.5 misschien zelfs een 8.


1 sec paused bench press
4x80kg @7
4x85kg @8
4x92,5kg @9 VPR
4x85kg @8

Toen maar wraak genomen op de bench en wat een heerlijke setjes weer! Die 112,5kg gaat echt hard omhoog dat weet ik zeker.

Military press
4x50kg @6
4x55kg @7
4x60kg @8 VPR?
4x60kg @9
4x55kg @8
4x55kg @8

Volgens RTS was dit een VPR en heb eerlijk gezegd geen idee of dat waar is of niet, in ieder geval mooi meegenomen.

Ondanks de vele drankjes en het kotsen toch, na een dagje extra rust, een goede training neergezet en vrijdag neem ik wraak op die squats.
 
Gewicht zit op een mooie 91,7kg.

RTS Week 6 Day 2
Deadlifts
4x185kg @7
4x197,5kg @8
4x210kg @9
4x197,5kg @9

Alles Hookgrip omdat ik misselijk was en daardoor moeilijk spanning kon behouden met belt om. Daardoor werden het moeilijkere reps dan gepland want ik had niet de goede spanning. Na mijn derde rep met 210kg ook even 10 sec moeten wachten en wat kots moeten doorslikken. Uiteindelijk wel gehaald maar verre van de mooie techniek van vorige week.


2 sec paused bench press
4x85kg @7
4x90kg @8
4x95kg @9 VPR
4x90kg @9

Deze gingen lekker en weer een bench pr?! Benieuwd waar dit gaat eindigen de komende tijd. In ieder geval nog nooit zoveel plezier gehad in bench als nu.

2 sec paused squats
4x120kg @6
4x127,5kg @7
4x135kg @8
4x135kg @8
4x135kg @8.5
4x135kg @8.5

Wat zitten spelen met mijn hand positie en daardoor wat pijn in mijn onderarm. Uiteindelijk teruggegaan naar mijn normale handpositie en dat maakte het beter. In ieder geval een wijze les om niet een week out zulke dingen te veranderen.
 
Vanmorgen de melding om te wegen mooi weggeduwd en daarna vergeten. Dus geen idee wat ik woog maar het was wel weer PR time.

RTS week 6 Day 3
Skwuats
5x150kg @7
5x160kg @8
5x170kg @9
5x160kg @8.5

Mooie VPR gepakt, al had die natuurlijk nog wat zwaarder gekunnen maar na die vieze 4x210kg deadlift en 8 uur minder recovery was ik hier al dik tevreden mee.

Touch and go binch
4x87,5kg @7
4x92,5kg @8
4x97,5kg @8.5 VPR
4x92,5kg @8

Geen idee wat er met die bench aan de hand is maar dit is weer een VPR... Hierna ook besloten mijn derde attempt op 115kg te zetten, want dat moet echt easy worden.

Close grip floor press
4x75kg @6
4x80kg @7
4x85kg @7.5
4x85kg @8
4x85kg @8.5
4x85kg @9

Deze gingen ook lekker en een mooie tricep pomp er na gekregen.

Weer een goede training en zeer blij met de progressie die ik op dit moment maak. Echt heel erg zin in om dit uit te buiten volgende week zaterdag.

Gameplan NSB Cup
Squat
190kg opener
202,5kg
207,5-210kg

Zou die 202,5kg echt zwaar voelen en ook zo eruit zien dan drop ik het gewicht naar 207,5kg anders wordt het sowieso 210kg.

Bench
102,5kg opener
110kg
115kg

110kg heb ik sowieso dus durf mijn derde beurt op 115kg te zetten. Daar waar ik eerst voor 107,5kg> 112,5kg wilde gaan.

Deadlift
220kg opener
235kg
240-245kg

De derde beurt wordt wat ik nodig heb voor een top 5 of 3 plaats. Ik verwacht dat ik eerder 245kg daarvoor nodig heb en heb er goed vertrouwen in dat deze lukt, vooral na een 210kg Squat. Het wordt in ieder geval een leuke wedstrijd voor mij waar ik in het beste geval 570kg haal, maar de kans is aanwezig dat het ook zo 560kg of lager kan zijn.
 
Leuke cijfers, wel relatief zwakke bench tegenover overige lifts of niet? Gameplan na de nsb om hier aan te werken of, zo ja hoe?
 
Mooie doelen!
Je maakt wel veel grotere sprongen in je lifts dan wat ik zou toepassen.
Is er een reden waarom je van die grote stappen neemt tussen je opener en je 2de poging?
 
Leuke cijfers, wel relatief zwakke bench tegenover overige lifts of niet? Gameplan na de nsb om hier aan te werken of, zo ja hoe?
Bench is altijd een probleem kindje geweest, maar loopt sinds RTS weer goed en hopelijk een 115kg wat een 7,5kg bench pr in 7 weken betekent. Ga omdat het nu loopt ook niks veranderen, dat doe sowieso Mike T. al voor mij.
Mooie doelen!
Je maakt wel veel grotere sprongen in je lifts dan wat ik zou toepassen.
Is er een reden waarom je van die grote stappen neemt tussen je opener en je 2de poging?
Ik heb van RTS hun attempt selection template en de opener is altijd safe een rpe 7 of 3 repper. Ook bewaar je dan wat kracht als je van je tweede naar je derde attempt gaat. Mijn tweede beurten zijn sowieso 300% zeker good lifts. En dan jump je dus redelijk ''veel'.
 
Ik heb van RTS hun attempt selection template en de opener is altijd safe een rpe 7 of 3 repper. Ook bewaar je dan wat kracht als je van je tweede naar je derde attempt gaat. Mijn tweede beurten zijn sowieso 300% zeker good lifts. En dan jump je dus redelijk ''veel'.
Interessante strategie.
Heb je die al vaker toegepast? Hoe ging dat?
Ik pas eigenlijk nooit grote sprongen toe tijdens mijn trainingen en zou bang zijn dat ik mijn 2de zou missen, gewoon omdat de jump te groot zou zijn.
Dat doet me zelf een beetje twijfelen aan de openers die ik zou kiezen voor mijn eerste wedstrijd. Ofwel redelijk hoog openen en wat kleinere stappen nemen of het toch riskeren en heel safe openen en een grotere sprong maken naar een gewicht dat ik normaal wel zou moeten kunnen pakken. (maar waar ik in training nog een beurt zou hebben tussen gestoken)
 
Interessante strategie.
Heb je die al vaker toegepast? Hoe ging dat?
Ik pas eigenlijk nooit grote sprongen toe tijdens mijn trainingen en zou bang zijn dat ik mijn 2de zou missen, gewoon omdat de jump te groot zou zijn.
Dat doet me zelf een beetje twijfelen aan de openers die ik zou kiezen voor mijn eerste wedstrijd. Ofwel redelijk hoog openen en wat kleinere stappen nemen of het toch riskeren en heel safe openen en een grotere sprong maken naar een gewicht dat ik normaal wel zou moeten kunnen pakken. (maar waar ik in training nog een beurt zou hebben tussen gestoken)
Ja ik open altijd licht met iets wat ik onder alle omstandigheden ga halen. Sheiko raadt dit aan en Mike T. ook. De grootste fout die ik zie gemaakt worden is te hoog openen en mini jumps nemen waardoor je teveel energie verspild. Je bent fitter als je 190 > 202,5kg > 210kg doet voor die 210 dan als je 200 > 205 en 210kg doet.
 
Ja ik open altijd licht met iets wat ik onder alle omstandigheden ga halen. Sheiko raadt dit aan en Mike T. ook. De grootste fout die ik zie gemaakt worden is te hoog openen en mini jumps nemen waardoor je teveel energie verspild. Je bent fitter als je 190 > 202,5kg > 210kg doet voor die 210 dan als je 200 > 205 en 210kg doet.
Ja, dat snap ik wel. Maar als je die 202,5kg zou missen omdat de sprong veel groter is dan wat je gewoon bent win je nog niks. Als je'm wel zou halen als je b.v. 195kg > 202,5kg zou gedaan hebben.
Ik weet niet goed wat het grootste risico is. Beetje energie missen op je 3de DL of lifts missen omdat je niet klaar bent voor die grote sprong.

...misschien moet ik volgende keer gewoon een beetje trainen op grotere sprongen tussen beurten maken. :o
 
Ja, dat snap ik wel. Maar als je die 202,5kg zou missen omdat de sprong veel groter is dan wat je gewoon bent win je nog niks. Als je'm wel zou halen als je b.v. 195kg > 202,5kg zou gedaan hebben.
Ik weet niet goed wat het grootste risico is. Beetje energie missen op je 3de DL of lifts missen omdat je niet klaar bent voor die grote sprong.

...misschien moet ik volgende keer gewoon een beetje trainen op grotere sprongen tussen beurten maken. :o
Daarom kies je ook een tweede beurt die je 100% zeker hebt en push je de derde beurt. Ik heb al vaker 202,5kg gesquat en zelfs 210kg ( in training rond april). Ook was mijn 200kg Squat op de DRC een RPE 9 dus mijn 202,5kg is low risk. Die 210kg daarentegen kan spannend worden, maar mentaal boeit het mij niet want ik weet zeker dat ik die heb. Die 115kg bench is daarentegen 7,5kg meer dan ik ooit in mijn handen heb gehad, maar de training geeft wel aan dat die gaat lukken plus de 107,5kg van de DRC ging RPE 9.5. Dan nog de deadlift dit zou een 10kg PR betekenen, maar die 235kg ging easy op de DRC en mijn estimated one rep max volgens de RTS methode is 245kg wat een mooie vertrouwens boost is. En deze is dan weer gebaseerd op die 2x217,5kg @9.

Het punt wat ik wil maken is dat je best safe je beurten kunt kiezen door je training, etc te analyseren en dat de derde beurt de enige niet zekere beurt is.
 
Back
Naar boven