Fitness Seller

Reactive Training Systems (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Daarom kies je ook een tweede beurt die je 100% zeker hebt en push je de derde beurt. Ik heb al vaker 202,5kg gesquat en zelfs 210kg
Dat is nu net de uitspraak waar ik twijfels bij heb.
Ik heb al vaker 185kg en meer gesquat. Dus ik zou die zeker moeten halen als 2de beurt ... maar ik ben daar helemaal niet zeker van als ik met 170kg open.
Als ik met 177,5kg zou openen wel.
Als ik plots 15kg extra op de schouders krijg na een lift die al niet echt ligt voelt denk ik dat ik ga twijfelen.
Misschien is dat iets heel persoonlijk, maar een 170kg squat of een 185kg voelen niet echt anders aan, als ik er tussenin nog een lift doe. Als ik er geen lift tussenin steek ga ik dood ... heb ik het gevoel ... vrees ik (paniek door de plotse toename?).

Wat de e1RM betreft kan ik echt nergens op afgaan. Mijn e1RM ligt meestal 10kg onder mijn echte 1RM. Ik peak gewoon erg goed blijkbaar.
 
Dat is nu net de uitspraak waar ik twijfels bij heb.
Ik heb al vaker 185kg en meer gesquat. Dus ik zou die zeker moeten halen als 2de beurt ... maar ik ben daar helemaal niet zeker van als ik met 170kg open.
Als ik met 177,5kg zou openen wel.
Als ik plots 15kg extra op de schouders krijg na een lift die al niet echt ligt voelt denk ik dat ik ga twijfelen.
Misschien is dat iets heel persoonlijk, maar een 170kg squat of een 185kg voelen niet echt anders aan, als ik er tussenin nog een lift doe. Als ik er geen lift tussenin steek ga ik dood ... heb ik het gevoel ... vrees ik (paniek door de plotse toename?).

Wat de e1RM betreft kan ik echt nergens op afgaan. Mijn e1RM ligt meestal 10kg onder mijn echte 1RM. Ik peak gewoon erg goed blijkbaar.
Als je ERM 175kg aangeeft en je piekt rond de 10kg extra dan is 185 je derde beurt?

Je opent dan met 167,5kg en je tweede beurt is dan 177,5kg als die goed gaat en anders 172,5kg. Zie de bijlage maar voor het voorbeeld. Ik snap ook niet waarom je moeite zou hebben met 7,5-10kg jumps? Maar ik ben mentaal dan misschien een uitzondering daarin en jumpte vandaag ook van 4x125kg naar 4x150kg zonder moeite.

Screenshot_20190125-165857.jpg
 
Laatste keer dat ik testte deed ik 1@8 met 167,5kg. Dat is geeft e1RM van ~177,5kg. Ik heb toen 191kg gesquat.
Bij bench zat mijn e1RM op zo'n 112,5kg en ik deed 121kg.
Mijn DL zat op ~192,5kg en ik heb toen 200kg aan @9(,5) getrokken.

Ik zat met alle 3 de lifts dus ruim boven de verwachtingen. Maar dat merkte ik dus pas tijdens de warm-up. Omdat ik 4de beurten kon doen omdat ik thuis getest heb (heb calibrated plates, dus ik ben zeker van het gewicht en train altijd met dezelfde plaats) heb ik dus 3 PR's gezet.
Als ik dit tijdens een wedstrijd zou gedaan hebben dan was ik op 185kg, 121kg, 195kg geëindigd. Dan gooi ik toch aardig wat weg he.
Als ik vertrouwen zou hebben in het zetten van grote stappen tussen beurt 1 en 2 zou ik dat misschien hebben rechtgezet.
Ik denk dat ik het vóór mijn wedstrijd gewoon eens ga proberen. Opwerken naar een 1@8 met tussen de laatste single en de voorlaatste een aardige sprong in gewicht. B.v. van 165kg naar 180kg. Normaal steek ik daar nog 175kg tussen.
 
Laatste keer dat ik testte deed ik 1@8 met 167,5kg. Dat is geeft e1RM van ~177,5kg. Ik heb toen 191kg gesquat.
Bij bench zat mijn e1RM op zo'n 112,5kg en ik deed 121kg.
Mijn DL zat op ~192,5kg en ik heb toen 200kg aan @9(,5) getrokken.

Ik zat met alle 3 de lifts dus ruim boven de verwachtingen. Maar dat merkte ik dus pas tijdens de warm-up. Omdat ik 4de beurten kon doen omdat ik thuis getest heb (heb calibrated plates, dus ik ben zeker van het gewicht en train altijd met dezelfde plaats) heb ik dus 3 PR's gezet.
Als ik dit tijdens een wedstrijd zou gedaan hebben dan was ik op 185kg, 121kg, 195kg geëindigd. Dan gooi ik toch aardig wat weg he.
Als ik vertrouwen zou hebben in het zetten van grote stappen tussen beurt 1 en 2 zou ik dat misschien hebben rechtgezet.
Ik denk dat ik het vóór mijn wedstrijd gewoon eens ga proberen. Opwerken naar een 1@8 met tussen de laatste single en de voorlaatste een aardige sprong in gewicht. B.v. van 165kg naar 180kg. Normaal steek ik daar nog 175kg tussen.
je zou ook een dubbel kunnen doen @9 (op maandag en dinsdag) een week voor je wedstrijd. Dan weet je waar je ongeveer staat en dan 4-5 dagen out je openers doen. Zo programmeert Mike in ieder geval bij mij. Maar dan denk ik ook wel dat jij je rpe's undershoot als je zoveel verschil hebt. Beter film je de topsets en kijk je naar de snelheid van de stang om je RPE accurater te maken.
 
je zou ook een dubbel kunnen doen @9 (op maandag en dinsdag) een week voor je wedstrijd. Dan weet je waar je ongeveer staat en dan 4-5 dagen out je openers doen. Zo programmeert Mike in ieder geval bij mij. Maar dan denk ik ook wel dat jij je rpe's undershoot als je zoveel verschil hebt. Beter film je de topsets en kijk je naar de snelheid van de stang om je RPE accurater te maken.
Nee, ik undershoot mijn training RPE niet. Ik kan bouw gewoon aardig wat vermoeidheid op tijdens mijn reguliere trainingen (en kan aardig met vermoeidheid trainen) waarvan ik blijkbaar goed herstel tijdens de laatste week van een peaking cycle. Daardoor schiet mijn performance nogal omhoog die laatste week en vooral op de dag dat het er op aankomt.
Is handig als je wat ervaring hebt en weet hoeveel dat gewoonlijk is. Maar op dit moment is het aardig gokken.
 
Gewicht 91,1kg dus kan mooi blijven eten de komende week.

RTS Week 6 Day 4
Deadlifts from blocks
5x190kg @7
5x202,5kg @8
5x215kg @9 VPR
5x202,5kg @9

Zwaar maar wel heerlijk om te doen.

2 board bench press
4x87,5kg @6.5
4x92,5kg @7.5
4x100kg @8.5 VPR
4x92,5kg @7.5

Nog even een mooi VPR pakken voordat we volgende week zaterdag losgaan.

Bent over rows
6x77,5kg @6
6x82,5kg @7
6x87,5kg @8
6x87,5kg @9

Ik moest nog twee sets maar het was op en was flink gefrituurd.
 
Leuk he, zo 100kg in je handen nemen en wat repjes maken!
Voor mensen met zo'n poverty bench zoals wij, is dat toch altijd weer een speciaal gewicht om vast te pakken. :)
 
Leuk he, zo 100kg in je handen nemen en wat repjes maken!
Voor mensen met zo'n poverty bench zoals wij, is dat toch altijd weer een speciaal gewicht om vast te pakken. :)
Haha gelukkig voelt het niet extra zwaar vanaf de 100kg, omdat ik goed de lats engage, dat is wel een heel grote meevaller. Wel fijn om eindelijk weer eens goede bench gains te maken. :D
 
Vanmorgen weer de 92kg aangetikt na een weekendje vol met ongezond eten.

RTS Week 7 Day 1 Openers
Squats
1x190kg @7.5

Ging soepel en zonder sticking point maar had twee spotters nodig dus kon ze niet filmen. Ik gok een @7.5 maar het zou ook een @8 of @7 kunnen zijn.

Bench press
1x102,5kg @7.5

Beetje misgroove maar ging snoei hard omhoog en lange pauze die meer dan legit was.

Deadlift
1x220kg @7

Dit was een true easy opener, ondanks dat die technisch nog niet is waar ik wil ging die echt harder dan hard.

Casual 512 5kg gelift @92kg en niet ontevreden over hoe het ging.
 
Gisteren mijn laatste 'training' gehad en mijn warming up gewichten gedaan. Ook even mijn vet s avonds laten meten (voor wat het waard is) en kwam op een 16,4% uit en woog 's morgens 91kg en vandaag 91,7kg. When the dreamer bulk is real.

RTS Week 7 Day 2 Warming ups
Squats
tot 170kg

Bench press
tot 95kg (mijn benchmax afgelopen SBD:roflol:)

Deadlift
tot 200kg

I besef me nu dat ik op de SBD cup 2017 eindigde met deze gewichten:roflol: Als ik 210/115/245 haal dan heb ik redelijk (105kg) wat gains gemaakt in 1,5 jaar tijd. Alleen jammer dat 65kg daarvan in het eerste half jaar was en daarna alleen maar heb zitten sukkelen met blessures.

Het wordt een hele interessante wedstrijd, want de nr 2 heeft een opgegeven totaal van 565kg, de nr 11 530kg en nr 12 520kg. Het zit dus best dicht bij elkaar en na wat instagram gestalk kom ik erachter dat iedereen in training wel tussen de 550-570kg lift. Het gaat er dus op aankomen wie de meeste beurten gaat halen en ik heb daarvoor een leuk plan met mijn tweede en derde deadlift. In ieder geval valt er op deze wedstrijd iets te halen en dat motiveert me wel om er wat moois van te maken!
 
Dat zijn vette gains in 1,5 jaar.
Misschien in het begin iets te snel willen gaan?
 
Dat zijn hele mooie gains hoor man! Je kan natuurlijk niet elk half jaar 65kg op je totaal gooien :p zeker nu niet meer haha. Benieuwd naar je wedstrijd weer.
 
Dat zijn vette gains in 1,5 jaar.
Misschien in het begin iets te snel willen gaan?
Sowieso te snel willen gaan en teveel volume van Sheiko gaan draaien waardoor mijn knieen rip gingen. Maar van April tot september ben ik dus niks gegaind, daarna is het pas weer gaan lopen.
Dat zijn hele mooie gains hoor man! Je kan natuurlijk niet elk half jaar 65kg op je totaal gooien :p zeker nu niet meer haha. Benieuwd naar je wedstrijd weer.
Haha dat was zeker een eenmalig incident en als ik toen niet voor Nk kwalificatie had gelift was het 72,5kg geweest. Ik ben alleen al blij dat ik weer blessurevrij ben en nu weer langzaam maar gestaag vooruit ga. Moet zeggen dat het sparren met de RTS coachen mij goed doet en ik best wat heb bijgeleerd.
 

Vandaag eindelijk weer een meet gehad en wat voor eentje! Eerste attempt squat met 190kg ging alsof die leeg was, daarna kreeg 202,5kg hetzelfde en 210mg ging ook snoei hard waardoor ik tweede ben geworden op de Squat. Daarna 102,5kg easy gebencht en 110kg ging ook nog vrij soepel maar 115kg was teveel vandaag waardoor ik naar een 8ste plaats zakte. Daarna besloten de deadlift opener op 230kg te zetten en ook die vloog. Daarna de stap naar 240kg gezet voor een 6e plek. De nr 5 zijn lift afgewacht en hij faalde waardoor ik aan een 245kg deadlift voldoende had. Snel mijn beurt verandert en 245kg soepel getrokken voor een 565kg totaal en mooie 5e plek. Ook nog de sterkste deadlift van de dag! Een zeer mooie wedstrijd gehad en tevreden dat alle tijd en moeite niet voor niks is geweest en de stap naar de 93kg de juiste is. Nu doorbouwen naar de clubkampioenschappen bij ons en op de SBD nog harder komen. Maar nu eerst even een weekje of misschien wel twee rust.
 
Echt mooi resultaat man! Vette PR's!

Maar euh, hebben ze daar bij Northside het Calgary Barbell funny money logo gejat?
images?q=tbn:ANd9GcS0BRlKowKAxPMKYOGL6fCbUWT_2N2NExSYvN4fRfX9cZOCH1yX.jpg
 
Dude mooie wedstrijd gedraaid man!! Wat een prs weer. En elke lift leek zo easy. Geen enkele was een @10 als je de filmpjes bekijkt.
 
Back
Naar boven