AndroidHealthClinic

Reactive Training Systems (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

EigenWereld

Freaky Bodybuilder
Relnicht
Lid geworden
28 nov 2014
Berichten
4.637
Waardering
4.968
Lengte
1m83
Massa
89kg
Vetpercentage
14%
Beste dbb'ers,

Na lang twijfelen toch besloten een log te openen voor mijn eerste powerlift meet. Ik ga gebruik maken van candito's 6 weken strength program, dit om exact over 6 weken te pieken op deze meet.

Ik ben in november 2010 begonnen met liften, en heb vanaf eind 2013 tot eind 2014 voor powerlifting getraind (SL en daarna the texas method) en ben toen geëindigd op een 150 squat, 185 DL en 90 bench. tussen 2015 en 2017 voornamelijk op bodybuilding getraind en nog een dik jaar geblesseerd geweest met een schouderblessure (kwam niet door het liften ironisch genoeg). Laatst hadden we een deadliftwedstrijd in de gym en daardoor is mijn enthousiasme voor powerlifting weer helemaal terug. Ik was net vanaf 84kg naar 77kg gedieet en heb de dag voor de wedstrijd nog snel 3kg eraan gegeten. Ik heb toen (vrij makkelijk) op de wedstrijd 185,195 en 205 getrokken, wat een +15kg PR is. Met dezelfde groep als er op die wedstrijd was gaan we naar de beginnerswedstrijd van topfit toewerken. De wedstrijd is op 25 juni en ik ga mee doen in de -83kg klasse.

Stats op dit moment: 155/90/205 @80kg en op de wedstrijd hoop ik minimaal 160/95/215 @-83kg te liften.

Ik begin aankomende maandag en heb de eerste week+gewichten bijgevoegd.

first week 6 week candito.JPG
 
In! Waar is die wedstrijd? Kom ik misschien wel kijken
 
Zie nu trouwens bij onze gym een auto van Topfit Geldrop staan, dus neem aan in Geldrop? :roflol:
 
Succes. Als de inschrijvingen nog open zijn dan krijg je waarschijnlijk concurrentie van een sterke -83 kg junior van mijn gym.
 
Succes. Als de inschrijvingen nog open zijn dan krijg je waarschijnlijk concurrentie van een sterke -83 kg junior van mijn gym.
Zijn nog open, tot 2 weken vantevoren volgens mij. Winnen ga ik sws niet, de gasten van mijn gym plakken +100kg op mijn totaal. Als het goed is gaan er minimaal twee 200+ kg squaten en ook 250kg deadliften.
 
Eerste training zit erop en wat voor eentje. Ik heb voor het eerst met een belt gelift en dat heeft me gered.
Squats 4x6x125kg
Seated calf raises 3x12x65kg
Deadlift 2x6x165kg

Heb tijdens de Squat een paar keer in mijn mond over moeten geven, waarschijnlijk omdat de belt te strak zit. 71cm en mijn middel is relaxt 77cm. Laatste rep was ook een grinder, maar we hebben het gehaald. Daarna eerst calf raises moeten doen omdat iemand aan het deadliften was en tijdens het deadliften diep moeten gaan. Al met al een van de zwaarste en heerlijkste training van de afgelopen 6 jaar. 10/10 would do again.
 
Heb tijdens de Squat een paar keer in mijn mond over moeten geven, waarschijnlijk omdat de belt te strak zit.
De belt hoort idd niet zodanig strak te zitten. Pas als je je buik op spanning zet (naar 'buiten drukt') dat de riem tegendruk gaat geven moet het strak aanvoelen. En positioneer de riem onder de onderste rib en boven heupbot (vandaar o.a. verschillende breedte maten). Succes met de voorbereidingen.

P.s.
Korte weergave van wat de literatuur aangeeft:

1: Eenduidig : het dragen van een gordel verhoogt de intra-abdominale druk.
2: Wisselend : het dragen van een gordel verhoogt de stabiliteit van de rug.
3: Sterk : het dragen van een gordel heeft geen preventieve werking voor blessures.

ad 2: als je de studies doorneemt lijkt er een relatie te bestaan tussen de mate waarin een gordel bijdraagt aan de stabiliteit van de rug en de hoogte van de load; vanaf 90% 1RM vinden de meeste studies een verhoging van de stabiliteit bij het dragen van een gordel.
 
De belt hoort idd niet zodanig strak te zitten. Pas als je je buik op spanning zet (naar 'buiten drukt') dat de riem tegendruk gaat geven moet het strak aanvoelen. En positioneer de riem onder de onderste rib en boven heupbot (vandaar o.a. verschillende breedte maten). Succes met de voorbereidingen.

P.s.
Korte weergave van wat de literatuur aangeeft:

1: Eenduidig : het dragen van een gordel verhoogt de intra-abdominale druk.
2: Wisselend : het dragen van een gordel verhoogt de stabiliteit van de rug.
3: Sterk : het dragen van een gordel heeft geen preventieve werking voor blessures.

ad 2: als je de studies doorneemt lijkt er een relatie te bestaan tussen de mate waarin een gordel bijdraagt aan de stabiliteit van de rug en de hoogte van de load; vanaf 90% 1RM vinden de meeste studies een verhoging van de stabiliteit bij het dragen van een gordel.
Dankjewel voor deze informatie, ik heb hierin izzy van powerliftingtowin gevolgd en die zegt het het volgende over:
izzy zei:
As far as how tight to wear your belt, you should basically wear it as tight as is physically possible without losing the ability to fully contract your abs. Some people wear their belts so tight that they cannot even produce a full abdominal contraction anymore. You’re essentially relying on the belt to be your abs at this point and this simply isn’t as effective as a combination of both abs and belt. Likewise, there is no reason to wear your belt looser besides personal comfort. The tighter the belt, while being able to fully contract the abs, the higher your levels of intra-abdominal pressure will be. And that’s our whole goal, remember?

So get that belt tight, but not so tight you can’t fully contract and SQUEEZE the abs.
Ik kan als ik mijn buik inhoud er nog een hand tussen steken en ik duw mijn buik niet tegen de belt aan, maar span mijn abs aan. Vooral onderin de squat merk ik dat dan mijn core volledig aangespannen is. Misschien ga ik hem iets loser doen, maar het voelde eigenlijk wel goed.

bron: Powerlifting Belts
 
Zijn nog open, tot 2 weken vantevoren volgens mij. Winnen ga ik sws niet, de gasten van mijn gym plakken +100kg op mijn totaal. Als het goed is gaan er minimaal twee 200+ kg squaten en ook 250kg deadliften.
Lijkt me niet echt heel tof om dan een beginnerswedstrijd te pakken. Mockmeet of een kwalificatie wedstrijd wat beter. Succes met de voorbereiding. Ik volg.
 
Lijkt me niet echt heel tof om dan een beginnerswedstrijd te pakken. Mockmeet of een kwalificatie wedstrijd wat beter. Succes met de voorbereiding. Ik volg.
Is ook meer voor de ervaring en het proces ernaartoe. Ik moet sws nog flink gaan werken aan mijn bench wil ik iets gaan presteren.
 
Kom keertje samen compounds knallen bij Sport Arena
 
Tren van vandaag
Bench 12x45kg 12x60kg 10x67,5kg 6x70kg ging makkelijk, pauzeer ~1sec.
Barbell row 10x50kg 10x65kg 8x75kg 6x80kg. Ik doe deze vanaf de grond.
Military press 12x20kg 12x30kg 10x40kg 8x45kg ook deze easy met nog 2 reps in de tank.
Lat pulldown 12x35kg 12x49kg 10x63kg 8x77kg zat nog 1 rep in.
Normaal doe ik machine reverse flyes maar deze was constant bezet dus maar meteen bicep alternate curls gedaan 10x14kg 7x14kg. De reden dat ik deze doe is voor mijn onderarmen en grip.

Al met al een makkelijke training 6/10.
 
De training van donderdag is identiek aan die van dinsdag. Moest hem in de ochtend doen omdat de sportschool tot 13 uur open was. Ochtend trens zijn echt niks voor mij, voel mij dan zwak en moe.

Bench 12x45kg 12x60kg 10x67,5kg 6x70kg ~1sec pause, ging een stuk zwaarder dan dinsdag. Hierna ook wat ongemak in mijn elleboog()
Barbell row 10x50kg 10x65kg 8x75kg 6x80kg.
Military press 12x20kg 12x30kg 10x40kg 8x45kg Voelde weer easy, volgende keer verhogen.
Lat pulldown 12x35kg 12x49kg 10x63kg 8x77kg
3x raden wat toen weer de hele tijd bezet was... Dus maar beete gecurreld voor dem bicaps vainz. Daarna de hele dag tangains gemaakt, dus vandaar dat ik vandaag pas log en ik was het vergeten. :$

Zal straks de tren van vanavond loggen, lijkt me best makkelijk 4x8x110 squatten is niet 10kg onder mijn vpr. daarna nog 2x8x145kg dl, moet ook easy zijn.
 
Hoe vond je het gaan, dinsdag en donderdag dezelfde training afwerken?
 
Hoe vond je het gaan, dinsdag en donderdag dezelfde training afwerken?
Het was wel wat zwaarder, maar toch niet zo zwaar als verwacht, ondanks dat zijn dinsdag training 's avonds was en die van donderdag in de ochtend. Als ik op woensdag mijn legday van maandag had moeten herhalen was het een ander verhaal geweest.
 
in!
Hoelang had jij the texas method ongeveer gevolgd?
 
Jippie meer mensen in de -83! Succes met de prep :)
Dankjewel! Een zeer sterke line-up voor een beginnerswedstrijd.
in!
Hoelang had jij the texas method ongeveer gevolgd?
1-1,5 jaar.

De training van vandaag, een op het oog redelijk lichte lower day.
Squats 4x8x110kg ging makkelijk en voelde goed
Deadlifts 2x8x145kg laatste set was wel zwaar, maar niet zo RIP als maandag
Seated calf raises 3x12x70kg lekkere pomp in dem chicken calves
Ab machine 2x12x35kg blijft een bodybuild brah.

Al met al een lekkere training met flink wat spierpijn in mijn onderrug en rondom mijn knieën. 7/10 would do again. Morgen 72,5kg zo vaak als ik kan bankdrukken.
 
Back
Naar boven