Fitness Seller

Gut health

Bezoekers in dit topic

Bokito

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
17 apr 2012
Berichten
11.734
Waardering
15.483
Zijn er mensen die hier supps nemen voor hun 'gut health'? Gasten zoals Iain Valliere neemt bijvoorbeeld GI+ van revive maar ik ben wel benieuwd naar ervaringen hier of het iets positiefs doet.
 
- Pantomed (op voorschrift) of Pantogastrix (zonder voorschrift) tegen maagzuur.

- Pro-Biotica van XXL. Helpt wel imo. Maar goed. Ik heb sowieso wel maag- en vertering sissues.

- Animal Pak (neem ik sowieso)
Zitten digestive compounds in.
 
Laatst bewerkt:
Ik drink regelmatig kefir, paar liter per week voor het buikie.
 
Zijn er mensen die hier supps nemen voor hun 'gut health'? Gasten zoals Iain Valliere neemt bijvoorbeeld GI+ van revive maar ik ben wel benieuwd naar ervaringen hier of het iets positiefs doet.
Van alles geprobeerd en tot de conclusie gekomen dat bijna alles onzin is

Ik drink regelmatig kefir, paar liter per week voor het buikie.
Zelfgemaakte of uit de winkel, die laatste schijnt dus ook onzin te zijn en die eerste teveel werk ;)

Mijn conclusie na zo'n 15 jaar maag/reflux problemen: gut health krijg je door je voeding zo aan te passen dat je alleen dingen eet waarop je maag lekker reageert. Ook dingen een tijdje niet eten en langzaam herintroduceren kan helpen. Je maag moet soms net zoals een wond tijd krijgen om te herstellen.
 
Van alles geprobeerd en tot de conclusie gekomen dat bijna alles onzin is


Zelfgemaakte of uit de winkel, die laatste schijnt dus ook onzin te zijn en die eerste teveel werk ;)

Mijn conclusie na zo'n 15 jaar maag/reflux problemen: gut health krijg je door je voeding zo aan te passen dat je alleen dingen eet waarop je maag lekker reageert. Ook dingen een tijdje niet eten en langzaam herintroduceren kan helpen. Je maag moet soms net zoals een wond tijd krijgen om te herstellen.
Meen je, dan word ik opgelicht😭
 
Meen je, dan word ik opgelicht😭
Niet als het als placebo voor je werkt, maar besluit het vooral voor jezelf. Dacht dat radar of dokter van morgen daar volgens mij een mooie uitzending van hadden (probiotica en kefit/yakult etc.)
 
Niet als het als placebo voor je werkt, maar besluit het vooral voor jezelf. Dacht dat radar of dokter van morgen daar volgens mij een mooie uitzending van hadden (probiotica en kefit/yakult etc.)

Sinds ik die pro-biotica neem, merk ik wel dat mijn ballon buik na het eten een pak minder is.

En die Pantomed, Pastogatrix werkt gewoon tegen maagzuur. Dat is meerdermaals al bewezen.
 
Niet als het als placebo voor je werkt, maar besluit het vooral voor jezelf. Dacht dat radar of dokter van morgen daar volgens mij een mooie uitzending van hadden (probiotica en kefit/yakult etc.)
Nam ook wel eens probiotica in pilvorm, heb eigenlijk nooit last van buik problemen of opgezette buik. Vind kefir ook lekker en heeft goeie macro s.
 
Sinds ik die pro-biotica neem, merk ik wel dat mijn ballon buik na het eten een pak minder is.

En die Pantomed, Pastogatrix werkt gewoon tegen maagzuur. Dat is meerdermaals al bewezen.
Dat weet ik en ik ontken het ook zeker niet, onzin is een beetje slecht omschreven in deze. Protonremmers zie ik alleen niet als oplossing en bij langdurig gebruik zijn de nadelen ook niet mis. Destijds vond ik de gedachte om als 24 jarige de rest van mijn leven die pillen te moeten nemen geen acceptabele conclusie van de dokter. Maanden moeten herstellen van die pillen en dus heel veel niet kunnen eten/drinken en langzaam dingen opnieuw geïntroduceerd.

Voorkomen is beter dan genezen was mijn conclusie en in veel gevallen is het echt te voorkomen. Reflux, maagzuur, opgeblazen gevoel,maar zelfs diabetes medicijnen kun je zwaar verminderen bij een speciaal dieet (lees sommige producten gewoon niet meer of even niet meer eten). Het kost alleen veel tijd om het uit te zoeken en het is zo persoonlijk dat maar weinig mensen je generiek advies kunnen geven. Ik ga bijv. al helemaal kapot als ik 3 blaadjes rucola op een broodje carpaccio heb haha.

Maar goed, bepaal het vooral voor jezelf wat je werkbaar vind.
 
Back
Naar boven