AndroidHealthClinic

Guts Forever (4 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Guts

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
15 dec 2010
Berichten
6.464
Waardering
936
Lengte
1m76
Massa
99kg
hey hey, Ik train al 2 jaar serieus en heb besloten dat het nu tijd is om sterk te worden en niet enkel er sterk uit te zien!! Ik ga nu mijn trainingscarriere wijden aan strength training en dacht dat Bill Starr wel een goed schema was om mee te beginnen ( mijn powerlifting kennis is nog iets te beperkt om zelf een schemaatje in elkaar te flansen, dus ga ik me eerst richten op reeds bestaande schema's zoals BS).

- inspiratie voor de overstap naar strength training: 'Dinosaur training' van Brooks Kubik en 'Starting Strenght' van Mark Rippetoe.

- Stats: 1m76 - 77kg - 10%
BP: 2x1x100 SQ: 1x100 DL: 4x130 (Raw)
ja je ziet het zelf wel, zwaar uit verhouding. Heel laat met DL begonnen en NOG later met Squats. Maar vanaf vandaag ga ik hard werken om mijn SQ en DL op niveau te trekken. keb er iig reteveel zin in!!



---------- Post toegevoegd Mon 1 Aug 2011 om 16:00 ----------

Hier is alvast de eerste Bill Starr training van vanmiddag!!

Squat
5x77,5kg
5x65kg
5x55kg
5x47,5kg
5x40kg

Bench
5x72,5kg
5x62,5kg
5x52,5kg
5x45kg
5x37,5kg

Row
5x42,5kg
5x37,5kg
5x32,5kg
5x27,5kg
5x22,5kg

Weighted Dips
5x12,5kg
5x10kg
5x7,5kg

Tja eerste week van BS, dus alles ging héél vlotjes :) (nochtans vond ik die 5x77.5kg Squat al wel pittig, echt zielig :D)
 
Laatst bewerkt:
ik ben ook nog mr pas met squat begonnen, komt nog wel :D

Veel geluk, en goed eten eh :)
 
thx, en altijd :D
 
hier even de training van woensdag

3/07/2011 Bill Starr Week 1:

Squat

5x60kg
5x60kg
5x52,5kg
5x45kg

Deadlift

5x112,5kg
5x100kg
5x85kg
5x75kg


assistance: hanging leg raises en statische hand stands voor de core.

deadlift was zwaar :D ook al is dit licht gewicht, maar dat komt omdat ik erachter gekomen ben dat ik vroeger het gewicht altijd liet bouncen bij DL :o dat heb ik nu opgelost en ga ik nooit meer doen :mad: (plus, mijn schijven zijn lager en barbell dikker dan het materiaal waarmee ik in de gym DLte dus dat was ook even wennen) maar ik denk dat nudat ik niet meer bounce dat ik wel sneller op mijn DL ga gainen :)

BTW, hier hoort normaal Military press bij te staan, maar omdat ik last had van mijn schouder (de dag na dippen een muscle up gedaan, niet slim)
heb ik die eruit gelaten, tis toch maar de laatste dag dus ik heb de ML gewoon opgeschoven naar volgende week.

Allrighty morge de zware 1x3 training ik ben benieuwd :)
 
deadstop deadlifts doen, beter voor je onderarmen :)
 
deadstop deadlifts doen, beter voor je onderarmen :)

jup, ga ik nu doen, maar al zeg ik het zelf, mijn grip is redelijk goed hoor :P nene, hij is gewoon voldoende, ktrain al een tijdje met HGs. maar ik ga idd nu deadstop DL en ik ga ook fat gripz kopen, en dan daar vaak mee deadliften :)
 
Squat

5x65kg
5x55kg
5x47,5kg
5x40kg

3x80kg
8x55kg

Bench Press

5x62,5kg
5x52,5kg
5x45kg
5x37,5kg

3x75kg
8x52,5kg

Bent Over Row

5x37,5kg
5x32,5kg
5x27,5kg
5x22,5kg

3x45
8x32,5kg

Assistance: 3x8 Barbell Curls, 3x8 Triceps extensions (soort van bodyweight extension met de barbell in het rack)

Squats en Bench voelde ik wel, rows nog niet echt, had wat last van mijn pols (werken in de bouw is good money maar die shit is echt schering en inslag) kben benieuwd naar de zwaardere trainingen :)
 
BILL STARR WEEK 2
Monday 8/08/2011

Squat

5x80kg
5x67,5kg
5x57,5kg
5x50kg
5x42,5kg

Bench Press

5x75kg
5x65kg
5x55kg
5x47,5kg
5x40kg

Barbell Row

5x45kg
5x40kg
5x35kg
5x30kg
5x25kg

pff, die rows gaan me iets te gemakkelijk, ik denk dat ik mijn 'PR week' voor rows iets te ver in de planning heb gezet :)

Dips

3x10
3x10
3x10

ik ga met dips één week weighted (ramping weight 3x5) doen en de andere week 3x10, omdat ik anders iets te snel zou plateau'en en gewoon ook voor wat variatie
 
ziet er hier goed uit :-) ik ken het BS programma niet dus lijkt me wel eens tof om te volgen. Ik zie al zware squats en deadlifts ^^ 5x80squat is al vrij sterk en 5x112,5 DL zeker! Ik ben benieuwd naar de PR week/weken :-p
 
ziet er hier goed uit :-) ik ken het BS programma niet dus lijkt me wel eens tof om te volgen. Ik zie al zware squats en deadlifts ^^ 5x80squat is al vrij sterk en 5x112,5 DL zeker! Ik ben benieuwd naar de PR week/weken :-p

haha, good to have you here :) ja bij BS en wendler enzo begin je altijd onder je maxen, dus de eerste maand is altijd een beetje saai (buite de laatste set die toch ook wel eens pittig kan zijn) en daarna wordt het véél interessanter :D
 
Je squat ongeveer even zwaar als bp, ookal train je benen pas kort vind ik dit toch bijzonder.
Vooral na 2 jaar training, maar goed, ieder zijn - en + punten.
 
  • Like
Waarderingen: Guts
Je trainingen staan wel op zen kop, de werksets vanboven zijn later uitgevoerd dan die van daaronder :D

Maar voor de rest hou je maar goed aan dit werkend schema, en de resultaten zullen voor zich spreken! En desnoods rows al wat verhogen.
 
  • Like
Waarderingen: Guts
Je squat ongeveer even zwaar als bp, ookal train je benen pas kort vind ik dit toch bijzonder.
Vooral na 2 jaar training, maar goed, ieder zijn - en + punten.

Jup, squats zijn echt zielig tov van BP :D maar ja daar komet wel snel verandering in met dit schema omdat ik met BP (normaal gezien) veel sneller zal plateau'en EN de incliments kleiner zullen worden (+2.5%) terwijl ik bij squats nog wel eventjes goed ben met +2.5KG per week.

maar ja, ik nam mijn benentraining nooit serieus genoeg, maar nu dat ik mijn rack heb en kan squatten ben ik echt verslaafd!! :D

Je trainingen staan wel op zen kop, de werksets vanboven zijn later uitgevoerd dan die van daaronder :D

Maar voor de rest hou je maar goed aan dit werkend schema, en de resultaten zullen voor zich spreken! En desnoods rows al wat verhogen.

haha, ja dat is omdat ik het zo in mijn excel bestandje had ingevoerd :D
en ja, mss kan ik de rows wat verhogen, de rede waarom ik mij misrekend heb is omdat ik in mijn vorige gym van die gare technogym barbells had met een onbekend gewicht, dus het was altijd een beetje gissen naar het gewicht waar je met bezig was -_- blijkbaar deed ik dan wat meer dan ik dacht ;)
 
aight Bill Starr gaat voort en wordt elke training interessanter!!

Squats

5x62,5kg
5x62,5kg
5x55kg
5x47,5kg

easy peasy lemon squeezy wat dacht je nou :mad:

Military Press

5x45kg
5x37,5kg
5x32,5kg
5x27,5kg

ahh, ik was vergeten hoe graag ik deze oefening deed :D schouder is weer helemaal inorde, dus presses zouden geen probleem meer moeten zijn.

Deadlift

5x115kg
5x102,5kg
5x87,5kg
5x77,5kg

deadstop, every set, every rep. geen gecheat meer, het doel is sterk worden en niks anders! ;)

Tweede keer dat ik met chalk train, heel aangenaam!! ik heb duidelijk een veel betere grip op de bar en al mijn materiaal krijgt er zo'n stoere 'hardcore basement gym look' van :D

vrijdag is weekly Pr day! langste en zwaarste training! kijk er al naar uit
 
aighty then :)

Squats

5x67,5kg
5x57,5kg
5x50kg
5x42,5kg

3x82,5kg
8x57,5kg

Bench

5x65kg
5x55kg
5x47,5kg
5x40kg

3x77,5kg
8x55kg

Rows

5x40kg
5x35kg
5x30kg
5x25kg

3x47,5kg
8x35kg

die triples bench en squat voel je toch al wel :) Rows ga ik wat aanpassen want dit is echt pokkesaai anders. Training was niet super eigelijk, heb de voorbije 2 dagen echt ZWARE dagen gehad op het werk, en niet echt tijd gehad om te recuperen :( maar ja het weekend is altijd vrij dus dat is een echte rustperiode. Ik hoop alleen dat die werkdagen niet in de weg gaan staan van mijn progressie.
 
volhouden man! :-) en ja die rows dringend verdubbelen ;-)
 
thx :) hoe is jou row eig in verhouding met je andere oefeningen? :)
 
thx :) hoe is jou row eig in verhouding met je andere oefeningen? :)

rows is al lang geleden, ik krijg steeds last van men rechterpols. Ik doe nu vooral chinups en zou dringend nog eens dumbbell rows moeten doen :rolleyes:

Vraagje: wat gebruik jij van preworkout booster? Heb er nu al enkele getest, maar tot hiertoe nog geen echt bangelijke resultaten gehad...
 
Okay Bill Starr Week 3!!

Squat

5x82,5kg
5x70kg
5x60kg
5x52,5kg
5x45kg

haalbaar ;)

Bench

5x77,5kg
5x67,5kg
5x57,5kg
5x50kg
5x42,5kg

bench begint wel te wegen bij die laatste :o

Row

5x50kg
5x45kg
5x40kg
5x35kg
5x30kg

keb een weekje overgeslagen bij rows, dit is al iets beter maar nog altijd niet zo zwaar ;)

Dips

5x13,75kg
5x11,25 kg
5x8,75kg

assistance:
3x15 ab rollouts, shiit dat was afzien :O niks gewoon!

Na deze week en de PR week is het wel gedaan met incliments van 2.5kg, daarna gaan de gewichten slechts omhoog met 2.5% elke training, tenzij ik het gevoel heb ik nog wel even voort kan met +2.5kg.


@warres: ik heb nog nooit een hele PWO pot gekocht, ik heb altijd sampletjes gekocht of gekregen, Degene die ik echt voelde zijn devolgende:

- Unleash V3 van XXL nutrition: echt crazy veel energie!
- Noxipro: niet zoals unleash maar toch wel heftig!

dat is eig alles :o unleash was het eerste NO product dat ik ooit pakte, dus mss dat ik daarom zo hevig reageerde erop, maar ik lees altijd goeie reviews en er zijn mensen hier op DBB die het maanden pakte, en toch noet gewennig werden. Ik heb ook deze geprobeert maar voelde niet bijster veel:

- Pre workout power van B&F shop
- 1MR
- AAKG 7500 extreme Shots van Olimp
- NOX pump van dorian Yates (zo smerig dat het bijna grappig was)
- Ik vergeet er één of 2 waar ik het merk niet van terugvind

Ik heb wel ooit eens een potje 'Energize!' van XXL gekocht (ongeveer hetzelfde als de PWO pill van B&F) en dat was wel heel handig om wakker te blijven :D maar echt energie kreeg ik er niet van ^^ khoop dat ik wat heb kunnen helpen.

Ps: ik hoor alleen maar postitiefs over Crack! en Maximize V2, mss moet je die eens proberen..
 
Laatst bewerkt:
nieuwe training!

Squat

5x65kg
5x65kg
5x57,5kg
5x50kg

Military Press

5x47,5kg
5x40kg
5x35kg
5x30kg

en 1x60kg :P ik was benieuwd en dat ging goed, mss dat we dit jaar nog een BW military press gedaan lrijgen!!

Deadlift

5x117,5kg
5x105kg
5x90kg
5x80kg

deadlift was zieliger dan zielig, ik had echt moeite met deze pussyweights maar nudat ik in de bouw elke weekdag werk, krijgt mijn onderrug het het zwaarst te verduren van alle spieren, en echt tijd om te recuperen krijgt hij ook niet :o maar nog 2 weken en ik ben terug vrijen dan zal DL wel beter gaan.

assistance: badass ab work enzu
 
Back
Naar boven