XXL Nutrition

Guts Forever (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

harde bench al man :-) en proper gerief!
 
nieuwe training

SQ

5x50
5x57.5
5x65
5x65

MP (Fat Gripz)

5x35 (per ongeluk 45kg :D)
5x40
5x45
5x52.5

DL

5x85
5x95
5x110
5x122.5

geprobeerd met fat gripz, maar dat is echt nog te zwaar :D dat zal ik rustig moeten opbouwen.
 
wat bedoel je juist met fat gripz? bedoel je dikke bar ofso?
 
wat bedoel je juist met fat gripz? bedoel je dikke bar ofso?

uhu, fat gripz zijn die kleine blauwe dingetjes, je doet ze rond de barbell en dan is het net een fat bar (5cm ong). kvoelde bij de MP niet echt iets in men voorarmen, maar het maakte de oefening wel moeilijker, wat goed is I guess :) jij doet toch ook fat bar presses niet? voel jij veel verschil met gewone?
 
Fat grips doe je maar bij curls en eventueel rows. Bij MP zie ik de meerwaarde er niet van in. Zeker niet voor een relatief beginner.
 
Fat grips doe je maar bij curls en eventueel rows. Bij MP zie ik de meerwaarde er niet van in. Zeker niet voor een relatief beginner.

ok, ik dacht gewoon eens proberen, op fotos van john davis zie je ook altijd dat hij met fat bars presste, dus ik dacht dat het wel iets zou uitmaken, maar blijkbaar toch niet zo veel ;)
 
De voornaamste reden dat ik het doe is gripkracht, onder arm ontwikkeling en omdat het cheaper is om een fatbar te lassen dan een bar/dbs te kopen.

Denk dat het wel verschil geeft dat je als ervaren krachtatleet afwisselt met fat bar presses maar als relatief beginner zie ik er geen meerwaarde tov de gewone strict press, bench en pushpress.
 
De voornaamste reden dat ik het doe is gripkracht, onder arm ontwikkeling en omdat het cheaper is om een fatbar te lassen dan een bar/dbs te kopen.

Denk dat het wel verschil geeft dat je als ervaren krachtatleet afwisselt met fat bar presses maar als relatief beginner zie ik er geen meerwaarde tov de gewone strict press, bench en pushpress.

Koef heeft 'gedeeltelijk' gelijk :p ik voel inderdaad een verschil als ik met een fat bar press, puur omdat men grip beter is. Bij een smalle (normale) bar sluiten men handen iets te ver (moeilijk uit te leggen), maar bij een fat bar kan ik goed knijpen en druk zetten op men grip. Ik heb ook eerst 57.5 MP met een fat bar gehaald en daarna met een gewone bar.

MAAR je kan wel beter de gewone bar gebruiken. De reden dat ik soms fat bar gebruik is als ons trainingskot vol zit en ik buiten in de tuin moet pressen. Dan gebruik ik de fat bar met banden (bumpers). Normaal gebruik ik steeds de normale.
 
ok bedankt voor het advies! dan ga ik de fat gripz alleen gebruiken voor al mijn dumbbell werk en alle soorten pull oefeningen
 
netjes die fat gripzz MP.:)
 
^thx :D
en hier is de training van vandaag!!

SQ

5x50
5x57.5
5x65
5x75

3x90

8x65

BP

5x47.5
5x55
5x62.5
5x72.5

3x85 (pr!)

8x62.5
pecs gaan morgen voor het eerst pijn doen heb ik zo het gevoel :D

BOR

5x37.5 (fat gripz)
5x42.5 (fat gripz)
5x47.5 (fat gripz)
5x52.5 (fat gripz)

3x60

8x42.5

triple was van de grond, (20kg schijven weet je) en dat was precies wel een pak gemakkelijker dan als je ze laat hangen, maar ik ga het nu altijd proberen zo te doen.

Barbell Curl (FG)

8x22.5
8x25
8x27.5

lichter begonnen zodat ik minder snel plateau :)

ik kijk al uit naar de maandag, volgende week woensdag zal er alvast GEEN training zijn dat kan ik zo al zeggen, dus geen DL en MP :(
 
Nice training man. Mijn rows leg ik ook altijd terug (= pendlay rows).
 
tja ik weet dat met BORs eigelijk pendlay rows werden bedoeld, maar met schijven kleiner dan 20 is dat nogal lastig :( maar ik ga het proberen zoveel mogelijk op deze manier te doen
 
sterke training man! heb vandaag ook 3x85 gebenched :-) gaat de goede richting uit!
 
sterke training man! heb vandaag ook 3x85 gebenched :-) gaat de goede richting uit!

ik had het gezien :D khoop met de bench nog 3x90 te halen, vanaf dan ga ik hoogstwss enkel nog omhoog gaan met 1kg elke training :)
 
Aangezien gij de 100 al hebt gepakt... moet de 3x90 ook wel lukken :-)
 
ah da suckt! dan ben ik juist weg :( maar d moogt ge zeker nog doen, mij uitnodigen voor SM wedstrijden, :D gaat ge zelf ( nu of in de nabije toekomst) meedoen?
 
ik ga meedoen in Asse, is een c wedstrijdje dus why not :-)
 
Abbo!
Ga vandaag zelf ook aan de slag met een programma afgeleid van Bill Starr.
 
Back
Naar boven