Fitness Seller

Guts Forever (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

logisch, je hebt al lang geen zware gewichten aangeraakt
ik had als ik jou was ff 3x10x110kg gedaan, daarna 3 setjes op 115 (week erna) en dan op 120kg etc. en dan maxen ;)
 
ach geen zorgen :) het volgende schema zijn met genoeg zware gewichten :D
 
das niet helemaal waar hoor, maar ik ben gewoon te snel gestopt om resultaat te boeken, als je met ECHT zware gewichten gaat 20 reppen, dan ga je wel krachtgains maken, maar 100kg was nog geen 80% van mijn 1rm dus daarom had ik geen resultaat denkik, ik ga 20 reppers blijven doen, ik moet ze gewoon harder gaan werken voor een kortere periode (6weken max)

20 reps is uithouding trainen, niet kracht
 
tis nogal naief om te denken dat high reps geen kracht kunnen bouwen, zolang de intensiteit hoog genoeg is kun je er enorme kracht mee bouwen, probeer ze zelf ook maar en je zult zien dat het geen tijdverpilling is.
 
Verschil in snelheid van opbouw is zo groot dat 20 reppers niet het effect van 5jes en 3tjes hebben op maximale output.
 
tis nogal naief om te denken dat high reps geen kracht kunnen bouwen, zolang de intensiteit hoog genoeg is kun je er enorme kracht mee bouwen, probeer ze zelf ook maar en je zult zien dat het geen tijdverpilling is.

Een sprinter gaat toch ook geen langeafstandlopen doen ter ondersteuning van zijn prestaties? Als 20reppers echt zo effectief zijn qua krachtopbouw zoals je beweerd zou ik zeggen van doe gewoon zo verder en vergeet het krachtschema dat je binnenkort ging doen. Dat schema dat je wil doen staat volgens ook niet vol met 20 reppers;)
 
ik zou als ik jou was ook niet doorgaan met 20 reppers
maar die 20x100kg is wel ziek gewoon!
 
nu komt er een ander schema, maar ik ga lekker eigenwijs doen en in de toekomst TOCH 20 reppers doen, omdat ik weet wat het kan doen :) ik verplicht niemand ze te doen hoor, iedereen mag doen wat hij lekker vindt <3 (no homo)
 
ik zou die 20x blijven doen zolang form goed zit, door vele reps te maken (in mijn geval dan) voel ik goed hoe een oefening uitgevoerd moet worden. Kan dan weer z'n voordeel hebben bij een zwaar gewicht als je form al goed zit?
 
zolang het niet op een goodmorning begint te lijken zit het goed :D form onder controle houden was op zich nog niet zo'n groot probleem
 
je kan er ook gewoon 110 opgooien en kijken of je nog tot 20 komt. misschien zul je jezelf verbazen
 
Dit was gewoon mijn eerste 20 rep schema, ik wist nog niet goed hoe ik het moest aanpakken maar nu wel :) gewoon een periode van max 6 weken en veel zwaarder gaan, ik dacht dat 20x100 al badass was maar het was gewoon niet genoeg om de gewenste progressie te maken (want vergeet niet dat ik wel 5kg bij men max heb gedaan door 6 weken alleen 20 reppers te doen)

ik had gewoon hoger moeten zitten in gewicht, dat weet ik nu voor de volgende keer :)
 
je deed toch al 2x130k? dus 135 had er mss al ingezeten.
iig je hebt wel 20x100kg gedaan. ik haal dat nog lang niet! vrijdag 5x5x100kg.
 
nu komt er een ander schema, maar ik ga lekker eigenwijs doen en in de toekomst TOCH 20 reppers doen, omdat ik weet wat het kan doen :) ik verplicht niemand ze te doen hoor, iedereen mag doen wat hij lekker vindt <3 (no homo)

Ik heb nergens beweerd dat je niet mag doen, ik heb ook al 20x100 gesquat na mijn ME oefening, maar 20 reppers om kracht te winnen? Daar geloof ik niet. Ik ga de discussie hierbij afsluiten om je log niet meer verder te vervuilen:)
 
mijn log mag vervuild worden zoveel je wil hoor :) alle comments zijn meer dan welkom.
Ik zeg ook niet dat 20 reppers EFFECTIEVER zijn dan low rep training, ik zeg gewoon dat het WERKT, en dat is een vaststaand feit, Paul Anderson trainde in het pre-steroid era, en heeft squats neergezet waar de meeste nu nog niet aan kunnen typen met al hun gear aan, en hij deed ze RAW. Hij was (om maar 1 iemand op te noemen) een groot voorstaander van 20 reppers.

High rep squats doen gewoon iets met je lichaam dat low rep training NOOIT zal bereiken, het is gewoon een andere manier van je lichaam hard te laten werken, en hard werk = kracht.

Je hoeft mij niet te geloven, maar G-men doet ze ook, vraag hem anders maar eens of het kracht bouwt of niet.
 
Het resultaat valt mij ook nogal tegen. Ben het met jonggeleerd eens dat je effe in een paar trainingen weer had moeten opbouwen voordat je ging maxen, gewoon om weer aan de zware gewichten te wennen.

Ik wil best geloven dat 20 reppers werken, en sowieso zijn ze gaaf, maar ik zou ze pas over een jaar weer eens een keertje doen :)
 
Squats en milk is een schema in de eerste plaats om een man van je te maken en put some serious muscle op die benen.
Daarnaast helpt het de conditie en zal het wat kleine krachtgains meebrengen. Over het algemeen hoe sterker en gevorderd je bent, hoe minder krachtgains.
 
aight het log kan terug open!!!! Vandaag begonnen aan mijn nieuw schema gebaseerd op het 'russian squat program'!!!

SQUAT
6x2 107,5

INCLINE BP
5x32,5
5x40
5x50
5x62,5
5x75

POWERCLEAN
3x30
3x37,5
3x45
3x55
3x67,5
3x67,5


Voelde super om terug onder 'zware' gewichten te staan met squats :) Incline was ook wel leuk, de laatste keer dat ik het probeerde was mijn max ergens in de 8x55 regio dus je kunt wel uitrekenen hoe lang dat geleden is :D (ong 45 graden trouwens).

Power Cleans waren ook nice, ma nog niks speciaals, net gegeten 1xfail en de beentjes zijn eigelijk al een beetje stijf :D
 
Stel je de rest van het programma zelf samen?
 
jep, alleen de squats zijn predetermined :)
 
Back
Naar boven