Fitness Seller

Guts Forever (4 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

SQUAT

6x2 107,5

eazy

INCLINE BP

5x37,5
5x45
5x55
5x67,5
5x80

begint al wel tough te worden :P

POWERCLEAN

3x35
3x42,5
3x62,5
3x62,5
3x72,5
3x72,5

haalbaar

DEADLIFT

1X100
1X140
1X150
1X160
1X170 PR

aww yeah :) en dat voor redelijk lang niet geDL te hebben
 

Aan je reactie achteraf te zien was het precies met hookgrip?

Over de lift zelf, ik kan het moeilijk zien maar ik heb de indruk dat je knieën wat naar binnen gaan, let daar een beetje op. Zie dat de druk goed op de buitenkant van je voeten staat. Voor de rest lijkt je ook eerst wat voorover te vallen, bij echte zware lifts gaat dit corrigeren moeilijk worden.
 
nice man :) ging redelijk vlot, zat mss wel meer in? :) karma!
 
Aan je reactie achteraf te zien was het precies met hookgrip?

Over de lift zelf, ik kan het moeilijk zien maar ik heb de indruk dat je knieën wat naar binnen gaan, let daar een beetje op. Zie dat de druk goed op de buitenkant van je voeten staat. Voor de rest lijkt je ook eerst wat voorover te vallen, bij echte zware lifts gaat dit corrigeren moeilijk worden.

Ja techniek is een beetje sloppy omdat ik al lang geen deadlifts meer heb gedaan (alleen powercleans en daarvoor hex bar DL) dus twas op zich nog wat wennen maar de rep voelde goed aan :) volgend schema terug deadlifts en dan kan ik mijn techniek terugeen beetje fine tunen.

nice man :) ging redelijk vlot, zat mss wel meer in? :) karma!

DL is zowat de enige lift waarbij ik niet graag grind of hitch, dus ik test alleen gewichten waarvan ik weet of denk dat ik ze aankan. 170 leek mij nu perfect haalbaar, NA de 170 wist ik dat 180 niet meer ging lukken, dus heb ik ze laten liggen ipv te failen :D
 
Ja techniek is een beetje sloppy omdat ik al lang geen deadlifts meer heb gedaan

niets mis met hook grip he, mss enkel de knien ja, maar vond dit persoonlijk propere lift (goede rug, i like :) )

DL is zowat de enige lift waarbij ik niet graag grind of hitch, dus ik test alleen gewichten waarvan ik weet of denk dat ik ze aankan. 170 leek mij nu perfect haalbaar, NA de 170 wist ik dat 180 niet meer ging lukken, dus heb ik ze laten liggen ipv te failen :D

dan idd best de 180 even laten voor wat het is... niets mis met grinden, zolang die rug maar strak blijft imo :)
 
Geen gebitch ! Techniek is gewoon solid. Je valt een beetje voorover inderdaad maar je corrigeert het snel. Hier en daar wat speedpulls integreren voor dit af te leren. Congrats met je PR.

ps: heb je ditmaal de goden er niet bij geroepen? :D
 
  • Like
Waarderingen: Guts
Misschien bij de LO de stang al tegen je schenen houden, hij begint nu voor je en na het lostrekken komt ie meteen tegen je schenen?
 
nette DL

alleen powerclean is een beetje licht, je had al 90kg gedaan toch? ik failde 85kg en kon makkelijk 3x50kg/3x60kg/3x70kg/3x75kg/3x80kg doen.
train wat meer tegen max aan, elke keer als je PC doet ff 80kg hitten :)
 
Ik vind het ook zekers een nette lift! Congrats met je pr.
 
thx allemaal!! Dat van die barbell naar mij toe rollen is een trukje dat ik iemand had zien doen, en op zich werkt het heel goed met lage gewichten omdat ik dan een optimale beginpositie kan aannemen zonder dat ik op voorhand teveel op mijn voetplaatsing moet letten tov de barbell, maar met zo'n hoog gewicht rolt die barbell niet zo vlot en daar had ik geen rekening mee gehouden :D dus daarom dat ik een wat rare start maakte maar op het moment zelf merkte ik er eigelijk niet veel van :)

@jonggeleerd: op zich had ik verwacht om in dit stadium nog steeds bezig te zijn met mijn powerclean techniek te verbeteren en daarom dat de gewichten niet zo hoog zijn, volgend schema vlieg ik erin, nu war rustiger aan en zeker zien dat de techniek goed zit :)

en BTW, het was geen hookgrip maar een gewone :)
 
Benedikt magnusson doet dat ook dat rollen met de bar. Ik dacht wel dat het bij sommige PL-bonden niet toegelaten was? (not sure)

In een filmpje van Mike tuscherer bij supertraining gym wordt kort uitgelegd hoe hij zich in optimale positie 'wurmt' in een soortgelijke manier. (maar dan zonder rollen)
 
^ haha toevallig, tis van benedikt magnusson dat ik het had afgekeken inderdaad :D

training van vandaag

SQ

6x6 107,5kg

Man wat een gevecht was dat, heb even knock out gelegen hierna, toch blij dat ik ze heb!

FAT BARBELL CURLS
6x30
6x35
6x42,5

Niet de beste form op de laatste 2 reps, maar care, ik was zo kapot van de squats dat ik het hierbij liet, nu stretchen om de recuperatie wat op gang te brengen, heb gemerkt dat het echt helpt!!!
 
lekker squat volume daar :) go go go ;)
 
Gek dat 6x6 zo zwaar is als je op 93% van dat gewicht 20 reps kan doen. Vind je het daarbij niet wat weinig om enkel curls te doen na je squats? Lijkt me wat weinig assistance om op langere termijn vooruitgang te blijven maken.
 

hmm kzie niks joris ??? wat hoor ik te zien in deze link?

Gek dat 6x6 zo zwaar is als je op 93% van dat gewicht 20 reps kan doen. Vind je het daarbij niet wat weinig om enkel curls te doen na je squats? Lijkt me wat weinig assistance om op langere termijn vooruitgang te blijven maken.

tja kdacht ook niet dat het zo moeilijk was maar uiteindelijk 6x6= 36 dus bijna het dubbele in reps maar op zich was het echt wel haalbaar hoor,

en ja ik doe nooit echt veel assistance, ik geloof in abbreviated training en focus volledig op de main lifts, kzie niet in hoe skull crushers mijn Bench zouden helpen weet je, mss binnen 5 jaar dat ik anders spreek maar op dit moment (als beginner) is het beste dat ik kan doen voor een lift de lift zelf (Paul Anderson :) )
 
Wat een naïviteit. Dan kan je even goed enkel squatten, benchen en deadliften. Er zal altijd een deel zijn van je sq/be/dl die moeilijker zal zijn. Vb. je lockout bij bench is moelijk, dit wil zeggen dat je triceps sterker moeten worden en dat doe je door assistance te doen voor triceps. Van boardpresses naar pushdowns.. Hetzelfde geldt voor de squat en de deadlift.
More often than not a bigger muscle is a stronger muscle ;) so don't take the assistance work for granted.
 
Back
Naar boven