MuscleMeat

Guts Forever (5 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Kort maar krachtig;)
 
5x62,5kg MP is toch netjes :)
 
nette training vandaag :)

SQ
4x4 120kg

was eigelijk reelijk easy :P kheb wel moeten vechten maar khad meer een 'oh dayum' gevoel bij de 5x5, als de 140kg er nu niet inzit eet ik mijn spring collar op.

BENCH PRESS
6x3 92,5

eerste 2 sets wat zoeken, en vanaf de derde had ik het echt GOED te pakken, Er was hier op het forum overlaatst een discussie over benchen en iemand zei dat mensen niet genoeg vanuit hun triceps duwen, en ik probeerde het en het ging echt fantastisch!! Dus tis mss een tip :D

POWERCLEAN
5x42,5
5x50
5x57,5
5x65
5x75

ok ik vind 5 reps teveel voor PC, ik ga het naar 3 herleiden.
 
dam Guts de squat gaat lekker bij jou :) please dont p00n me on that! ;) de progressie da gij maakt, echt chapeau man!
 
dam Guts de squat gaat lekker bij jou :) please dont p00n me on that! ;) de progressie da gij maakt, echt chapeau man!

thx man!! dit is gewoon de loop van het russian Squat program dus deze progressie is gewoon 'op schema' :) en kdenk niet dat ik snel jou squat inhaal, youz got 20k on me!! :)
 
Tutut het verschil vandaag is nog altijd 25k ;)

---------- Post toegevoegd Fri 17 Feb 2012 om 22:55 ----------

Omg ik bedoel dus squat....
 
Tutut het verschil vandaag is nog altijd 25k ;)

---------- Post toegevoegd Fri 17 Feb 2012 om 22:55 ----------

Omg ik bedoel dus squat....

haha :D but youz right :(
 
Gaat lekker met dit schema. Misschien een ideetje voor na madcow:rolleyes:
 
zeker een aanrader!! Moest je het echt willen proberen kan ik je wel aanraden enkele squatdagen heen en weer te verplaatsen, want de originele ordening was af en toe een beetje onnozel
 
nieuwe training, maandag is altijd de beste dag voor mij, voel ik me altijd sterk :)

SQUAT
(normaal 3x3 127,5 maar heb dit gedaan)

3x127,5kg
5x127,5kg PR
3x130kg

voelde me sterk genoeg :) 5x130 had met voldoende psych up mss gelukt maar had geen zin om mss te failen, ik zal vrijdag wel iets extra squatten.

BENCH PRESS
6x4
92,5kg

beetje vermoeiend, laatste set beetje ongefocust en slordig maar zeker haalbaar, 6x6 zal wel lukken.

POWERCLEAN
5x3
75kg

zeker haalbaar maar had het gevoel dat mijn techniek niet echt super was, kmoet echt wat meer beginnen focussen, bij squats lukt het omdat je anders gewoon verongelukt, maar bij die presses en pulls durf ik tussen de sets met mijn gedachten wel eens af te dwalen :P


Aight we zitten nu in week 5 van het Russian Squat program en ik ben echt tevreden tot nu toe, dat hoge volume heeft wel zijn vruchten afgeworpen, en ik merk ook dat mijn ademhaling een pak verbeterd is sinds ik 'forced breathing' toepas zoals bij de 20 reppers (tijdens en na het squatten lucht in je middenrif persen door overdreven hard in te ademen) Die 130 voelde ik niet ens op mijn rug bij wijze, ik kon rustig in- en uitademen tussen de reps.
 
nice, je bent me al voorbij op squat, ik maak echt bijna geen progress op squat
binnekort smolov squaten
heb jij squatschoenen trouwens? oly shoes?
 
nu squat ik op fake Chuck Tailors, maar omdat ik een speciaal steunzooltje heb geven ze een beetje dat verhoogde-hiel-effect, maar ik ben zeker aant kijken naar echte oly schoenen, mijn voorkeur qua prijs-kwaliteit gaat naar de 'adidas power lift trainer', eigelijk bestemd voor PL'ers en Crossfitters maar kan perfect gebruikt worden voor oly lifts ook :)
Smolovs ga ik ook proberen maar eerst ga ik Bill Starr Advanced proberen, en denk je dat je bij Smolovs de squatfrequentie zou kunnen aanpassen, want 4X in de week zwaar volume, idk klinkt echt waanzin :P
 
nette training man, je gaat lekker vooruit!
 
nu squat ik op fake Chuck Tailors, maar omdat ik een speciaal steunzooltje heb geven ze een beetje dat verhoogde-hiel-effect, maar ik ben zeker aant kijken naar echte oly schoenen, mijn voorkeur qua prijs-kwaliteit gaat naar de 'adidas power lift trainer', eigelijk bestemd voor PL'ers en Crossfitters maar kan perfect gebruikt worden voor oly lifts ook :)
Smolovs ga ik ook proberen maar eerst ga ik Bill Starr Advanced proberen, en denk je dat je bij Smolovs de squatfrequentie zou kunnen aanpassen, want 4X in de week zwaar volume, idk klinkt echt waanzin :P

je doet dan alleen squat hé, dus herstel is sneller dan dat je er deads en legpress oid aan toevoegd ;)
 
maar ik doe altijd alleen maar squats :) gewoon het volume is crazy, moest het wat meer verspreid liggen zou het niet zo erg
 
Ik hou van de schema keuzes hier! Russian Squat werpt wel zen vruchten af denk ik ben benieuwd naar de pr's en het overzicht! (begrijp ook niet echt goed hoe het schema in elkaar zit; en doe je bench enz ook volgens dit schema?)
 
hehe ik probeer gewoon alles uit en dan zeg ik wat ik er van vond, zodat jullie er ook iets uit kunnen leren zonder mijn eventuele fouten te moeten maken :)

ik was begonnen met squats volgens het Russian Squat principe te doen, en in week vier ben ik ook begonnen met Benches volgens dat principe te doen, maar dan op een iets andere manier (alle poundages hetzelfde, alleen 2 dagen ipv 3), deze links maken het duidelijk:

dit is het originele Squat program:
http://www.exrx.net/WeightTraining/Weightlifting/RussianSquatProgramGenerator.html?max=145

en omdat de frequentie van dit schema redelijk zwaar is is er een vereenvoudigde versie uitgedokterd waarbij met maar 2 dagen per week de lift doet maar de poundages blijven hetzelfde:
http://www.dragondoor.com/articles/the-russian-squat-routine-for-masters/default.aspx
en dit is dus de versie die ik voor de bench toepas, als ik het succesvol afleg kan ik voor ik op vakantie ga 120kg benchen :D
 
Back
Naar boven