MuscleMeat

Guts Forever (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

jo mannen, vraagje, ik ga na dit schema even kort een soort van recup schemaatje doen met maar 1 keer squat in de week 5x5, met toch een redelijke intensiteit, 5x5 leek mij goed omdat het perfect is voor gains op te maken maar de gewichten zijn niet superhoog (90% achtige toestanden) hetgeen dat mijn kuiten het meeste zeer deed, nu vraag ik me wel af, op welke dag zet ik de squats, ik dacht aan maandag, maar dan heb je mss het gevaar dat je kuiten nog een pounding krijgen van woensdag en vrijdag (snatches en powercleans), maar vrijdag is mss ook niet optimaal omdat je dan niet helemaal fresh bent na een hele week, mss overthink ik het, maar what's your take? alle suggesties zijn welkom
 
ik denk dat het allemaal niet zoveel zal uitmaken. Maar als je echt nog last hebt van je kuiten zou ik er toch eens naar laten kijken!
 
Zo kan je niet blijven doortrainen, ga sport dokter oid
 
ik ga nu gewoon 2 weken van de squats af, volgende week dus al zeker, en de week erop wss ook, of heeeeel licht, dan zou ik al 2.5 week niet meer gesquat hebben, als het daarna niet goed is ga ik naar de dokter :)
 
misschien ligt het probleem niet enkel bij de squat. Misschien is het een beter idee om je benen eens volledig te laten rusten.
 
Jep idd cleans en snatches zijn sowieso hard op de kuiten
 
kweetet, daarom ga ik tijdens de rust maar 1 keer snatchen en voor de rest snatch grip high pulls from hang (jongens wat een naam) om de kuiten te sparen, op zich heb ik er wel een goed gevoel bij, ik heb ze sinds woensdag nog niet veel gevoeld, kdenk dat ze wel goed komen.
 
Zelfde verhaal snatch pulls
 
ik heb nog tijd om me te bedenken, de andere optie is gewoon vier weken GEEN squats en GEEN pulls, enkel rows, dan gaan mijn beentjes wel echt krimpen, aangezien ik ook geen leg extensions kan doen ofzo, maar als dat nodig is om van die blessure af te raken so be it
 
Goodmornings, romanians = minimal ankle movement
 
GM's is wel een goed idee, die ga ik er mss wel inzetten, nog nooit gedaan maar ja welk werkgewicht ik moet gebruiken merk ik wel :D
 
You overthinking it, gewoon kappen en gaan voetballen :D
 
voetbal is toch om te kijken, kun je da ook doen dan? :(
 
Effe serieus, zou niet helemaal gaan kappen met squatten, probeer eens highbox squats, deed ik ook met mn gescheurde kuit en ik had geen last

Maar in de 1ste plaats zou ik eens naar een kinesist oid gaan bro'
 
tprobleem is, het is niet de kuit per se, het is enkel de soleus, dat focking kleine k*tspiertje dat toevallig ook bij squats gebruikt wordt. kga nu gewoon 2 weken gew niet squatten for sure en daarna terug rustig beginnen met 5x5 1 keer in de week voor vier weken, voel ik dan geen pijn kan ik de squatfrequentie terug verhogen. maar als ik dan terug pijn voel ga ik echt wel naar de dokter want dan weet ik ook niet wat ik kan doen.

ik kan beter nu even mijn trots inslikken om erger te voorkomen right? :( hoe spijtig ik het ook vind want nu lijkt de 180 squat dit jaar redelijk ver weg :S
 
****ed up man! Doe wat je het beste lijkt.
Dan maar 140 bench einde vh jaar
 
ik... heb geen keuze :sd:
 
pfoe ****ing k*ttraining vandaag!

PC

1x62,5
1x70
1x80
1x92,5
1x100

liep voor geen meter

BP

3x95
3x107,5
2x120 F

tja dikke fail dus e, deze laatste twee weken zijn een regelrechte ramp geweest, alles is naar de klote, rug doet pijn, borst doet pijn, knieen en ellebogen doen pijn, alleen de kuiten voelen beter en de MP lijkt ook nog sterk te gaan, het wordt dus dringend tijd voor een week pauze, mijn lichaam is altijd heel duidelijk wanneer het genoeg heeft gehad :D
 
Laatst bewerkt:
vandaag is mijn verjaawdag, stats op mijn 21ste verjaardag:
SQ: 150
BP: 125
MP: 80
PC: 105
PS: 75

eens kijken wat de stats zijn binnen een jaar :D
 
Back
Naar boven