Fitness Seller

Guts Forever (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

ik ben van plan de BP even te laten, mijn doel is toch een sterke MP in de first place en 2x BP is een beetje te 'taxing' om lang te doen, kheb BP trouwens echt al te lang in mijn routines, zal is tijd worden om dat wat te veranderen, Dips eerst al eens naar 50kg brengen :)
Waarom vervang je een van de 2 BP voor een incline versie? Train je ook voor een deel je schouders mee, plus triceps en pecs worden minder belast.
 
  • Like
Waarderingen: Guts
mijn nieuw schema BTW,

maandag

squat (1x20)
Pullovers (1x20) (stretching)
Incline Press (1x5)
Bent Over Row (1x10)
Skull Crushers (1x10)

woensdag

Deadlifts (1x15)
Dips (1x10)
power shrugs (1x10)
Fly's (1x15) (stretching)

vrijdag

front squats (1x15)
Military press (1x5)
Fat Bar SLDL of rack pulls (1x15) (grip oefening)
EZ Curls (1x10)

Focus:
- been massa terugkrijgen
- standing Press verbeteren
- sterkere armen, grip
- eens kijken hoe de Bench vooruitgaat zonder echt te benchen :)
- wat betere form gaan toepassen, geen roekeloos gelift meer, gecontroleerd zakken bij de squats, DL's en vooral de presses. Ik bounce nogal hard van de borst bij MP's bijvoorbeeld, ik maak er goeie progressie mee en op zich niks gevaarlijks, maar het is niet productief, een 1rm begint immers van de borst en niet vanuit lockout zoals de bench
 
Laatst bewerkt:
20 reps squat! Ik heb al 20x105 gedaan, so beat me! Wil na smolov 20x130 doen.
 

jep! dit schema is gebaseerd op de methodes van Ken leistner, 1 werkset (soms 2) met een belachelijk hoog gewicht en de oefeningen zo snel mogelijk na elkaar uitvoeren (uiteraard mag je opwarmen) en het resultaat is dat je sterker, groter en fitter zou moeten worden :D hijzelf deed 20x180kg in de squat :)
 
Lijkt me niks :p maarrrr.. Veel succes! Prove me wrong! :D
 
ik weet het en ik begrijp de haat ook TOV van deze werkwijze, er zullen ook ongetwijfeld betere systemen zijn voor kracht maar ik wil zien wat dit met je lichaam doet, ik weet nog goed dat ik destijds 6 weekjes 20 rep squats deed en mijn VP was lager, mijn quads werden opeens enormous en mijn conditie was beter, het enige dat minder was waren de krachtgains maar dat was omdat het gewicht niet hoog genoeg was om echt iets teweeg te brengen :) ik wil het al zo lang proberen dus nu lijkt me een goed moment :)
 
Lijkt wat op at high intensity principe van Dorian Yates
Ben benieuwd wat dit gaat geven ;)

Tijd om je kracht op niveau van je spiermassa te brengen!
 
ik denk dat allemaal begonnen is bij arthur jones, zijn routines van VOOR nautilus machines leken hard op dit schema
 
veel succes bro
 
Maandag begin ik er aan :) kvoel me al redelijk goed genezen en ik heb ook een voedingsschema opgesteld voor de verloren massa te recupereren, als ik mezelf een beetje ken zal dat niet al te lang duren :) mijn ijskast zot nu vol kwark, eieren en diepvrieskip en de kasten staan vol melk en pasta, gaan!
 
eerste training na de lange break!

SQ
20x80kg

Incline Press (45°)
warmup
5x80kg

Bent over Rows
2x10 60kg

Skull Crushers
2x10 30kg

Barbell Crunches
2x10 30kg

ik was na deze training echt stikkapot, na die squats werd alles even zwart en voor de rest van de training was ik aan het hijgen als een hond, maar de training wel afgewerkt in een halfuurtje ofzo, incline was al iets te zwaar om mee te beginnen, kon maar net 5 reps doen, we zullen zien of het volgende week nog zo moeilijk is.
 
BTW, voor alle Tweede zitten geslaagd :D booya
 
eerste training na de lange break!

SQ
20x80kg

Incline Press (45°)
warmup
5x80kg

Bent over Rows
2x10 60kg

Skull Crushers
2x10 30kg

Barbell Crunches
2x10 30kg

ik was na deze training echt stikkapot, na die squats werd alles even zwart en voor de rest van de training was ik aan het hijgen als een hond, maar de training wel afgewerkt in een halfuurtje ofzo, incline was al iets te zwaar om mee te beginnen, kon maar net 5 reps doen, we zullen zien of het volgende week nog zo moeilijk is.
Zie dat je niet te zwaar begint.:)
Heb dit ook eens gedaan en heb dan wel lang gesukkeld. Ik start liever wat te licht dan te zwaar.:) Is ook beter voor de motivatie:D
En congratz!
 
intersante trainings methode, lijkt mij ook wel wat voor in the future.
 
2x gratz brazzer!
 
  • Like
Waarderingen: Guts
intersante trainings methode, lijkt mij ook wel wat voor in the future.

20 rep squats zijn heel goed voor massa en conditioning en ook voor mentale hardheid, alleen hebben ze weinig effect op je 1rm kracht dus het is een ander soort kracht die je bouwt,
 
pff ik word al moe als ik er aan denk
 
tis wel echt ****ed up :D er is eigelijk maar 1 regel bij 20 rep squat sets en dat is: neem alle tijd die je wil maar rack de bar pas na 20 :D ik heb van alles dat ik heb geprobeerd nog niks gevonden dat zoveel pijn doet als dit
 
Back
Naar boven