XXL Nutrition

Guts Forever (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

tweede week van het nieuwe schema, gewichten waren ok, maar die nieuwe hittegolf heeft me goed doen zweten

LOW BAR SQ
3x5 130kg easy enough

ROUND BACK SLDL
15x90kg

CHIN UP
4x3 12.5kg hier gaan mooie PR's op komen dit schema, voel ik nu al

OVERHEAD DOUBLE DUMBBELL PRESS
2x6 27.5kg mooie reps, al wat pittig naar het einde toe, hoopte 40kg dumbbells te pressen maar zal al blij zijn als ik de 30 op een mooie manier kan pressen lol

PLANK HOLD
1 min +16kg chain
 
training van vandaag

DL
3x5 160kg
wow verschrikkelijk lelijke reps :P nu weet ik iig zeker dat SLDL op maandag geen goed idee zijn, zijn nu verplaatst naar vrijdag

DIPS
3x5 20kg

PENDLAY ROWS
2x8 90kg mooi genoeg

ROLLING THUNDER
3x3 42.5kg
had pijn in mijn voorarmen, komt door curls, denk dat ik nooit echt zal kunnen curlen zonder pijn, ga barbell curls, EZ/straight/fat daarom gewoon laten voor wat het is en rekenen op chin ups voor biceps :sd:

HUB PINCH LIFT
3x3 12.5kg
 
Vind curls meer voor super dudes dan chins bro! :p
 
training van vandaag

CHAIN SQUAT (high bar)
20x75kg+32kg chains
knieen zijn me dankbaar

BTN PUSH PRESS
3x5 75kg

LOG BAR CURLS
3x5 45kg

dit zou wel eens de biceps oefening kunnen zijn waar ik naar zocht, ookal is het een hammer grip, zieke pomp in mijn biceps! en geen pijn in de voorarmen dus very happy

ik heb besloten dat ik echt moet stoppen met dingen doen die (me) pijn (kunnen) doen, dat wil dus zeggen alle soorten curls met een rechte barbell en spijtig genoeg ook front presses met een normale bar, tis gewoon de moeite niet om het te blijven proberen en telkens opnieuw pijn te krijgen, ongeacht hoe voorzichtig je probeert te zijn.
dus de verboden oefeningen:
- (fat) barbell curl
- EZ curl
- barbell front press (28mm barbell)
- barbell (reverse) wrist curl)
note to self om deze oefeningen nooit meer te doen :D
 
training van gisteren

LOW BAR SQUAT
2x5 140kg
2x140kg

**** dit ben er gewoon meer gekapt, ksnap echt niet waarom ik er terug mee ben begonnen die low bar squats, ga ze gewoon definitief uit mijn schema's weren denkik, die low bar positie is gewoon te onaangenaam, en geloof mij ik ben flexibel genoeg, maar met die bar zo laag op m'n rug verkampen m'n lats, kan ik slecht ademen en staat m'n kop op ontploffen, zal mss aan mijn bouw liggen of het feit dat ik het te weinig doe (zal dat wel zijn) maar ongeacht heb ik er weinig zin in om zulk een verkrampte oefening blijven doen, zeker omdat het toch niet echt een functionele beweging is tov een high bar squat of front squat.

CHIN UPS
4x3 +20kg
nice

OVERHEAD DOUBLE DUMBBELL PRESS
6x30kg
5x30kg
net geen zes, echt heel nipt :D volgende keer ga ik toch gewoon verhogen, is echt uitdagend voor de core

PLANKS
1x1min +20kg chains
 
man epic k*ttraining vandaag, herexamens en deadlifts gaat niet samen

REGULAR DL
4x170
hier gestopt, zou gewoon los mijn rug naar de klote getrokken hebben, voelde enorm zwak en had het gewicht niet onder controle, terwijl ik dit gewicht al 10x heb getrokken LANG geleden

overgestapt naar TRAP BAR DL
5x170 my god ugly reps
5x170 ging al een pak beter

DUS stoppen met reg DL, zal het terug proberen als ik uit de examens ben, nu gewoon verder gaan met trap bar DL want anders is het risico op blessures gewoon te hoog. En moest zelfs trap bar DL volgende week niet lukken laat ik het gewoon uit tot na de examens.

DIPS
3x5 +25kg dit ging dan weer wel easy

ROLLING THUNDER
3x43.25
3x43.25
2x43.25 met rechts gefaald

PINCH HUB
3x3 12.5 easy

man rolling thunder is echt een bitch, moeilijkste grip oefening die ik ooit heb gedaan.
 
Beetje raar bezig vind ik. Je wisselt periodes van high rep met low rep training af, en wisselt ook tussen varianten van oefeningen, en iedere keer als je wisselt verwacht je weer verder te kunnen gaan waar je gebleven was.
 
ja das inderdaad dom geweest, dat besef ik nu, ik had er geen rekening mee gehouden dat het tijd duurt om die carryover van andere oefeningen te laten 'settelen' om het zo te zeggen. Ik heb nochtans een break-in periode vooropgesteld maar zelfs nu is het gewoon te zwaar, kan ook gedeeltelijk door slechte voeding/afgevallen zijn, maar tis voornamelijk doordat ik te ongeduldig was. dus ja, high bar squats en regular bar DL was een beetje een flop dit schema, eigen schuld, gelukkig alleen mijn ego beschadigd :)
high rep afwisselen met low rep ga ik wel nog blijven doen, alleen ga ik mijn overstap NAAR low rep anders moeten aanpakken wss, maar op het moment nog steeds meer geintresseerd in een dikke 20RM dan een dikke 1RM :)
 
Als die 20RM je prioriteit is: prima natuurlijk. Go for it. Maar ik geloof niet meer dat het van waarde is voor reguliere krachttraining. Godzijdank, want ik moet er niet aan denken :D
 
Doe het in 12 week cycles ofzo

6 weken high volume
3 weken aanpassing
3 weken low rep pieken
 
Als die 20RM je prioriteit is: prima natuurlijk. Go for it. Maar ik geloof niet meer dat het van waarde is voor reguliere krachttraining. Godzijdank, want ik moet er niet aan denken :D

'kracht' is natuurlijk relatief, iemand die 20x180kg squat (mijn voorlopige einddoel) zal geen problemen hebben met die kracht om te zetten naar een extreem goeie powersquat max (als hij weet hoe, in tegenstelling tot mijzelf)
dus voor mij is een 20 rep max een optimale invulling van kracht, uithouding en mental toughness, das voor iedereen anders, maar ik heb nu toch al veel dingen geprobeerd en ik heb nog niks gevonden dat kwa uitdagendheid in de buurt van een set van 20 komt :)

Doe het in 12 week cycles ofzo

6 weken high volume
3 weken aanpassing
3 weken low rep pieken

ik was inderdaad aant denken om het zo te doen, had niet zo lang geleden een schema met high reps begonnen en na verloop de reps beginnen verminderen en kon zo goeie progressie maken.



het komt erop neer dat ik slimmer zou kunnen trainen, daar ben ik me zeker van bewust, maar op dit moment in mijn trainingscarriere ben ik nog te graag bezig met nieuwe dingen uitproberen/ondervinden, dus vind ik het niet zo erg dat ik mogelijke gains misloop; de stijgende tendens in mijn stats is nog niet doorbroken dus zolang dat niet gebeurt ben ik nog steeds blij, ongeacht de snelheid waarmee ik vooruitga.

op dit moment zit ik er aan te denken om Wendler eens een keer te proberen, ik voel wel een nood aan een gesctructureerd schema en zou het makkelijk kunnen combineren met high reps/HIT toestanden, dus ik denk dat ik me daarin ga verdiepen :)
 
De oefeningen die je doet kunnen effectief carryover hebben naar reg dl en reg sq, maar doe ze dan als assistance of 3 weken ter vervanging, maar een half jaar van oefeningen veranderen en dan terugkomen en denken vooruit te kunnen gaan is wishful thinking.

Als een oefening k*t is, blijf ze dan ook doen en je zal er op vooruit gaan. Als het jou tegensteekt om 1 training low reps te doen, dan switch je meteen terug naar high etc...

Guts Plz.
 
dat eerste is waar, maar ik heb dit schema niet terug naar high rep ofzo geswitched, ik heb reg DL laten vallen omdat het niet veilig was zo, en ik heb low bar laten schieten om meerdere redenen, WAARONDER het feit dat ik te zwaar was begonnen/geen tijd had gelaten voor gewenning, etc. maar voornamelijk omdat low bar weinig nut heeft voor de mijn doelen (functional movements, strongman,).
Ik had ze er ook ingestoken om mijn knieen te sparen dit schema, maar ik had evengoed gewoon de squatfrequentie kunnen laten dalen zoals ik nu ga doen en eventjes chain squats doen

iig het schema is geen complete flop, UB en chain squats gaan gewoon goed en ik heb weer een belangrijke les geleerd over training specificity en adaption en whatnot :)


ik heb gisteren de wendler pdf nog eens doorgenomen en dat ziet er wel goed uit eigelijk, ik zou het assistance schema dan soms wel een beetje aanpassen, maar de percentages en de deload blijven respecteren, zou ook gripoefeningen kunnen toevoegen en op dezelfde manier trainen, lijkt me heel leuk, alleen een beetje k*t dat je 12 weken onder je max begint, maar dat moet dan maar, mss cheat ik wel een beetje ;)
 
blablablablabla




ik heb gisteren de wendler pdf nog eens doorgenomen en dat ziet er wel goed uit eigelijk, ik zou het assistance schema dan soms wel een beetje aanpassen, maar de percentages en de deload blijven respecteren, zou ook gripoefeningen kunnen toevoegen en op dezelfde manier trainen, lijkt me heel leuk, alleen een beetje k*t dat je 12 weken onder je max begint, maar dat moet dan maar, mss cheat ik wel een beetje ;)

Eindelijk
 
oh ja jij doet ook wendler :)
eigelijk wel goed, aangezien jij voor SM traint is het mss wel leuk om te weten hoe jij het ervaart? goeie gains mee gemaakt? hoe combineer je met SM training, etc?
 
oh ja jij doet ook wendler :)
eigelijk wel goed, aangezien jij voor SM traint is het mss wel leuk om te weten hoe jij het ervaart? goeie gains mee gemaakt? hoe combineer je met SM training, etc?

1,5 jaar gedaan, nu net gestopt em overgestapt naar cube for strongmsn

Wendler is prima voor PL en BB maar als je elke week events traint is het niet je van het. Wel veel gains gemaakt
 
ok genoteerd

training van vandaag

SQ
1x20 80kg + 32kg chains

SLDL
10x95
zou voor 15 gaan maar onderrug een beetje gespaard, woensdagtraining zinderde nog na

BTN PUSH PRESS
3x5 80kg

HAMMER CURL
3x5 47.5kg
hammer curl bijna zoveel als ik gewoon curl, en met mooiere form :')
 
rustige training, niet geslapen vannacht, zwaar herexamen gehad

CHIN UP
4x3 22.5kg lukte nipt

DOUBLE DUMBBELL PRESS
1x5 32.5kg PR
1x4 32.5kg F

hard :D

PLANK HOLD
1 minuut met 24kg chains

volgende week trap bar DL en vrijdag SQ, volgend schema wordt wendler :)
 
double DB press? Gewoon staand met elke hand een DB?
 
Back
Naar boven