Fitness Seller

Guts Forever (4 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

2 night stands zijn beter, dan kun je aan elke kant van het bed eentje zetten
 
  • Like
Waarderingen: Guts
Heeft die squat hold significant effect voor je gewone squats?
Vind wel heerlijk je simplistische aanpak! :thumbs:
 
  • Like
Waarderingen: Guts
2 night stands zijn beter, dan kun je aan elke kant van het bed eentje zetten

See+later+comments+before+you+try+to+be+a+smart+_02efabc4fabc1a5d9f8e30d7feebc901.gif


Heeft die squat hold significant effect voor je gewone squats?
Vind wel heerlijk je simplistische aanpak! :thumbs:

wel yoke runs zullen sws betere carryover hebben maar dit helpt zeker ook, bij SQ is beenkracht zelden de limiterende factor, core kracht wel en met deze oefening heb je je core aan het schreeuwen in no time :)
 
Nice e-hero story bro :)

Haha en nice train ondanks je kater. Wanneer ga je deloaden?

En pak je dan volledige rust of bijvoorbeeld 60% van je 1 RM?
 
Nice e-hero story bro :)

Haha en nice train ondanks je kater. Wanneer ga je deloaden?

En pak je dan volledige rust of bijvoorbeeld 60% van je 1 RM?

wel de deload verloopt volledig volgens wendler, dus idd 50-60% vijfjes, vroeger nam ik altijd een hele week gewoon vrij, en ik weet zeker dat dat een goed idee is geweest, maar ik denk dat je met een gewone percentuele/volume deload ongeveer hetzelfde bekomt
 
wel de deload verloopt volledig volgens wendler, dus idd 50-60% vijfjes, vroeger nam ik altijd een hele week gewoon vrij, en ik weet zeker dat dat een goed idee is geweest, maar ik denk dat je met een gewone percentuele/volume deload ongeveer hetzelfde bekomt

Dus voor de mindset ga je toch trainen alleen dan met mindere gewichten?

Ik pak over een week een hele week rust. Gaat me zwaar tegen vallen weet ik nu al. Maarja ik wil goed het concept van HST volgen.
 
nee niet voor mindset, voornamelijk omdat dat soort gewichten het CNS amper belasten maar wel doorbloeding verschaffen

beide manieren werken, maar nu ga ik de wendler manier eens proberen
 
20 reps op de hip trust niet gelogd? :D
 
WENDLER W3 T1

SQ
5x120
3x135
1x150kg belt

ging niet zo goed als het zou moeten, groove was ver te zoeken, moet wss nog wennen aan 1x per week squat

SQ
1x20 80kg

DB ROW
20x35kg ging goed

BARBELL SLEEVE WRIST CURL
19x12.5 L
18x12.5 R

HUB LIFT
10x10kg

school begint morgen weer, zal goed zijn voor mijn ritme terug een beetje te krijgen,
 
Hey Guts,

Ik heb daarnet dat artikel van de round back stiff legged deadlift nog eens gelezen.

Maar hoe heb jij dat opgebouwd? Als ik het zo lees lijkt het mij een perfecte oefening voor:
- heupflexibiliteit, met name de hamstrings;
- krachtige rugextensoren;
- full ROM training.

Ik ga denk ook wat meer flexie toelaten in mijn cable rows. En eventueel zo'n rotation row toevoegen. Nogmaals bedankt voor de goede link ;)

Enne, best lekker getraind toch zo? Ook al viel in jouw opzicht je squat wat tegen.
 
wel alles wat je zegt klopt, daarom heb ik het beginnen doen en totnutoe nog niks van last gehad, alleen verbeterde flexibiliteit, krachtoverdracht kan ik niks van zeggen, zou subjectief zijn van me om te zeggen dat ik er sterker ben van geworden want er is geen manier om het te zeggen, maar ik weet wel dat mijn squat/DL form er indirect beter van zijn geworden dus dat telt toch wel zeker voor iets

ik ben begonnen met een lege bar, maar zat al heel snel aan 90kg door elke week 5kg erbij te doen, omdat je sws al sterk bent van gewone DL, maar uiteraard blijft het belangrijkste trage, gecontroleerde bewegingen en nooit tot failure gaan
 
wel alles wat je zegt klopt, daarom heb ik het beginnen doen en totnutoe nog niks van last gehad, alleen verbeterde flexibiliteit, krachtoverdracht kan ik niks van zeggen, zou subjectief zijn van me om te zeggen dat ik er sterker ben van geworden want er is geen manier om het te zeggen, maar ik weet wel dat mijn squat/DL form er indirect beter van zijn geworden dus dat telt toch wel zeker voor iets

ik ben begonnen met een lege bar, maar zat al heel snel aan 90kg door elke week 5kg erbij te doen, omdat je sws al sterk bent van gewone DL, maar uiteraard blijft het belangrijkste trage, gecontroleerde bewegingen en nooit tot failure gaan

Vanavond toch maar eens mee beginnen dan. Sta jij op een verhoging? Zodat de stang echt ongeveer ter hoogte komt van je tenen?

Ik ga vandaag beginnen met HST, dus dan voeg ik die mooi toe in plaats van stiff legged deadlift.

Het lijkt mij sowieso veel beter dan bijvoorbeeld richting failure gaan met een regular deadlift waar bij je toch die rechte rug niet meer kan handhaven. Dan laat ik liever wat gecontroleerde flexie toe door middel van deze oefening ;)

Thanks!
 
ja dat laatste denk ik dus ook, ik heb een houten box waar ik op sta en laat de barbell helemaal tot op mijn voeten komen ja, veel succes
 
WENDLER W3 T2

MP
5x55
3x62.5
5x70kg

PLZ, dat ging gemakkelijk :) zou een single moeten zijn :D

DIPS

1x19 BW dang :D
1x10 BW
superset verschillende grip pull ups
10x overhand
9x hammer grip
7x underhand
had beter gemoeten

dat dere UB pump

morgen deadlift single en daarna deload, zal nodig zijn want lower body begint te klagen :)

ohja eerst nog SMTK training op zondag :'D
 
Hehe mooi als je je single x5 kunt doen!

Dat dere pump inderdaad als je dips met pull ups combineert :)

Ik ga morgen die MP proberen te evenaren :p
 
WENDLER W3 T3

DL
5x140
3x155
1x175

mijn onder-en bovenrug moeten nog hard wennen aan gewone deads :P komt wel goed, na de deload
linkerquad doet wel al een hele week pijn, en van die vreemde twitches als ik zit

SLDL
20x75kg

klaar, geen SM achtige dingen omdat ik zondag naar SMTK ga, zou niet slim zijn.
 
is it though? :(
 
Niemand weet de planning op vooraf. Is het beste zo
Anders zou er mensen nog wel durven afhaken !
 
Back
Naar boven