XXL Nutrition

Guts Forever (6 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

TEXAS METHOD WEEK 1 TRAINING 1

VOLUME DAY

SQUAT olympic, beltless

8x125
8x125
9x125

moest 5x5 zijn, maar aint done nobody got time for that. Tzijn 25 reps dus ok. Bij 150kg zal het wel niet in sets van 8 zijn

PUSH PRESS
6x3 80kg
voelt altijd als lood na squats, terwijl ik dit gewicht nochtans strict kan pressen

BENT OVER ROW
5x5 97.5
heel easy, good


aangezien het de eerste, 'work in' week is, heb ik de intensiteit hoog gehouden met weinig rust.
 
Laatst bewerkt:
Misschien is je overgang van legdrive naar press niet optimaal? Dit probleem zien we veel bij smtk.
 
Misschien is je overgang van legdrive naar press niet optimaal? Dit probleem zien we veel bij smtk.

de gewichten gaan heel vlotjes overhead, ik doelde eigelijk eerder op de rack positie. krijgen altijd een beating, en het enige dat ik al heb gevonden dat echt echt het ongemak verlicht is met een axle pressen :D
 
de gewichten gaan heel vlotjes overhead, ik doelde eigelijk eerder op de rack positie. krijgen altijd een beating, en het enige dat ik al heb gevonden dat echt echt het ongemak verlicht is met een axle pressen :D

hielen komen wel altijd van de grond, slaag er bijna niet in om voeten vlak op de grond te houden
 
TEXAS METHOD WEEK 1 TRAINING 2

LIGHT DAY

FRONT SQUAT

3x2 105kg

PULL UPS 3x tot failure op BW
11x
8x
6x

voila, en dit ga ik gewoon maanden volhouden totdat 3x15 een evidentie is. Ben Pull ups zo beu als kouwe pap en kga er ook niet voor programmeren want dat heeft me toch nooit iets opgebracht :D

DIPS machine assisted
20x

BACK EXTENSIONS
3x10 BW

rustige training, nu maar kijken of het helpt voor active recovery
 
Laatst bewerkt:
TEXAS METHOD WEEK 1 TRAINING 3

INTENSITY DAY

SQUAT
5x145kg

solid, moderately easy vijfje.

STRICT PRESS
5x60
5x70
5x75

3x75 (touch en go)

polsen krijgen toch altijd een beating, maar ok.

DEADLIFT
5x100
3x120
3x140
5x160
damn dat was een kutset, geen groove whatsoever.
deadlift is mijn vriend niet zo lijkt.


voila dat was de eerste week van Texas method, mijn lichaam voelt nu niet 100%, onderrug nog wel sore enzo, presses gaan sucky, maar squat voelt solide en in een squatprogramma is dat het beste waar ik op kan hopen zeker? :D Kga gewoon doorzetten en hopen dat de energie wat terugkomt, maar heb er een goed oog op.
 
Laatst bewerkt:
TEXAS METHOD WEEK 2 TRAINING 1

VOLUME DAY


SQUAT
6x135
6x135
6x135
7x135

redelijk snel tempo

PUSH PRESS (clean eerste rep)
3x85
3x85
3x85
3x85
3x85
3x95


met een paar minuutjes tussen de squat en de push press voelde die al niet meer zo zwaar voor de polsen :)

BOR
5x5 102,5

dit gaat ook relatief moeiteloos, ben benieuwd waar mijn max ligt bij deze oef


goeie tweede volume day, lichaam voelt heel goed ondanks de kutnachtshift die ik heb doorworsteld dit weekend. kheb ook een nieuw speeltje gekocht:
prod_2101512912.jpg

Omdat ik Eddy Hall en Clint Darden er al mee zag spelen, verdorie zeg wat een zalig ding :D backpumps of whatevs in een minuutje weggemasseerd.
 
TEXAS METHOD WEEK 2 TRAINING 2

LIGHT DAY

FRONT SQUAT
2x3 107.5

Blijkbaar moet light squat day altijd shit aanvoelen :D

PULL UPS
12xBW
10xBW
8xBW

dat zijn 5 reps meer dan vorige keer, good.

Not gonna lie, er zit veel pauze tussen deze drie sets.

DIPS machine assisted
20x

HYPEREXTENSIONS
3x10 BW

lichaam voelt goed, beetje stijfheid maar niks out of the ordinary.
 
Kun je je eigen rug ermee masseren?
 
Kun je je eigen rug ermee masseren?

onderrug is een beetje tricky, je kunt een kant per keer aanpakken maar echt praktisch is het niet. Recht op de ruggegraat is uberhaupt geen goed idee dus de kanten pakken lijkt me best.
 
TEXAS METHOD WEEK 2 TRAINING 3

SQUAT
5x155 solid

STRICT PRESS met clean
7x80kg PR
bam! voelde solid

DEADLIFT
3x120 NOPE
3x140 NOG NOPER
1x160 lol zo weinig kracht dat het niet grappig is, bar leek wel 5cm van de grond te liggen.
2x1 165

ja dat was het dan, wilde voor 5 singles gaan en met dit gewicht moest dat wel lukken maar dit was gewoon crap. Aangezien dit een squatprogramma is vind ik dit nu niet zo erg maar kwil niet dat dit in mijn recuperatie snijdt dus DL gaat eruit, SLDL erin op maandag.
 
TEXAS METHOD WEEK 3 TRAINING 1

VOLUME DAY

Onderrug voelde echt ruk, had al weinig zin om aan het volume te beginnen

SQUAT
5x5 145kg

op zich nog echt geen problemen, had er gerust nog een setje kunnen bijplakken dus voel me wel zeker over zwaardere dagen. Onderrug was wel echt rauw.

PUSH PRESS met clean
6x3 90kg
ging goed


hierna een beetje rows gedaan, verschillende manieren uitgeprobeerd, niets al te zwaar, wilde de onderrug niet meer belasten dan hij al was.
Tis trouwens echt gewoon de spieren, geen zenuwpijn ofzo. hopelijk zijn we er tegen vrijdag van af :3
 
TEXAS METHOD WEEK 3 TRAINING 2

LIGHT DAY

SQUAT
2x5 90kg
rug voelt prima! voelde eigelijk al perfect inorde de ochtend na de volume day, What are the rules here :D

PULL UPS
11xBW minder dan vorige week
10xBW barely
6xBW op

minder dan vorige week, maar gewoon blijven gaan op deze manier idgaf

BACK EXTENSIONS
3x10 BW

DIPS machine assisted

man van de gym zei toen ik buiten kwam 'dat was snel'.

Zalig de armen van geest, want ik zal hun gespiesde hoofden voor hun wenende kinderen zwaaien :mad:
 
TEXAS METHOD WEEK 3 TRAINING 3

INTENSITY DAY

SQUAT
3x140
1x150
5x160

kga niet zeggen dat het supergoed voelde, maar kheb het toch gehaald :D had er mss wel eentje meer kunnen uitpersen maar dat had maar nipt geweest.
Ook leuk als mensen bijna onder je barbell sleeve gaan crunches doen, darwin award much?

STRICT PRESS
3x60
2x70
1x75
6x82.5 PR

strict press gaat goed :) Push presses for the win

BOR
5x5 105kg


onderrug voelt okay, content met deze set, nu weet ik waar ik sta kwa kracht en weet ik wat volgende week realistisch is en wat niet.
 
WENDLER CYCLE 5 WEEK 4 TRAINING 1

VOLUME DAY

SQUAT
3x5 150kg

hier gestopt, voelde iets trekken in mijn onderrug en de enige reden waarom de reps nog mooi waren was omdat ik echt alles gaf met mijn abs.

PUSH PRESS
6x3 95kg dit ging nog na een pauze van 10 minuutjes

wat rehab


OK intensity day ga ik schrappen deze week, en de onderrug wat rust gunnen. Vind het niet zo erg, als ik de twee laatste sets had afgemaakt had ik mezelf mss echt bezeerd en kan me niet voorstellen dat ik de intensity day had aangekunnen.

in ieder geval, volgende week terug 5x5 proberen, zien hoe ik me voel binnen een week :)
 
WENDLER CYCLE 5 WEEK 4 TRAINING 2

LIGHT DAY

SQUAT
2x3 90kg yikes

PULL UPS
13xBW
11xBW
6xBW? niet echt geteld.
verbetering

BACK HYPEREXTENIONS
3x10 BW

DIPS machine assisted 20x
 
WENDLER CYCLE 5 WEEK 4 TRAINING 3

INTENSITY DAY (rehab)

CLEAN AND STRICT PRESS
10x40
5x60
1x80
3x90 ALL TIME PR

ging best vlotjes :) fail bij vier, dus ik weet waar ik sta, vrij content van.

SQUAT
10x30kg
30kg!! en voelde als absooluuuut shit, lol

beetje andere rehab. volgende week nog low volume, is nodig.
 
Back
Naar boven