XXL Nutrition

Guts Forever (4 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

kvind het raar dat je niet meer strict pakt met jouw push press cijfers?
 
Strict press is altijd een zwakker lift geweest van me, momenteel zit er een 20kg verschil tov mijn push press, die dan wel een veredelde strict press is meestal :P
 

welkom!

REHAB WEEK

Training 1

SQUAT
1x150 belt
lang geen belt meer gedragen, na veeeeel wikken en wegen toch besloten het een kans te geven, ookal zou ik het liever niet doen.

PUSH PRESS
1x100

BACK EXTENSIONS

DL
2x1 120kg zwaar? motiveert niet echt om de DL terug in te programmeren
 
Ik had toevallig net een post gemaakt in Sanca zijn log over hyperextensions, die ook van toepassing is op je vraag:

"Is er een reden waarom je nooit weighted hyperextensions doet? Zo zwaar is dat toch niet dat bodyweight voldoende kan zijn? Of is het gewoon als rehab en/of spieren opwarmen?"


Afhankelijk van wat voor blessure je hebt, kunnen hyperextensions goed of slecht zijn. Als je weefselschade hebt opgelopen is het een goeie manier om de spinal erectors te doorbloeden, als je diep gaat zal je uiteindelijk je ruggegraat bollen wat een grotere ROM geeft, en dan rekken je erectors lekker, de load is niet groot dus dan is het allemaal niet zo'n probleem.

Als je blessure in de aard van hernia's/bulging discs ligt, is spinal flexion een verschrikkelijk idee en zal een hyperextension niet super aanvoelen.

Daarom dat sommige mannen nog gemakkelijk 200kg deadliften maar na 1 hyperextension kermen van de pijn; als je genoeg kracht hebt om een perfecte isometrische contractie te behouden tijdens een 200kg DL mag je nog 5 bulging discs hebben dan zal je in principe geen pijn hebben want je ruggegraat blijft mooi neutraal.

De hyperextension kan natuurlijk wel op een manier gedaan worden dat je je bekken mooi gekanteld houdt en de ruggegraat neutraal blijft, maar dan zal de ROM ook aanzienlijk korter worden.
Persoonlijk lijkt mij dat de enige veilige manier (voor de meesten) om het uit te voeren als je gewichten gaat toevoegen

Ik heb zelf geen rugblessures dus ik ga goed diep (traag) om de erectors wat te rekken en te doorbloeden, nooit met extra gewicht.
 
REST WEEK training 3

SQUAT
x100
2x120
1x130
1x140
1x150 belt

heb een nieuwe belt bij Strengthshop besteld, een weightlifting belt (6cm vooraan, 10 vanachter) voor de squat en deadlift, powerlifting belt vind ik een beetje bulky en past niet goed om mijn middel.

Besides, de powerlifting riem die ik had was uit het tijdperk dat ik nog een 'small' had, en nu heb ik een large nodig :')

Strict press
10x40
3x60
2x80
1x85
1x90
1x95 PR
dikke grinder, maar gehaald, zonder belt. Mooi all time PR, sinds ik push presses doe maak ik de gains van mijn leven.

BOR
5x100
voelde al zwaar genoeg voor mijn rug, voor één of andere reden is BOR de oef die het meeste eist van mijn rugspieren.
 
Bij mij is het net andersom.

Als ik vaak/veel pushes doe, gaat mijn strikt eronder lijden.
Telkens die pounding van +120 op de knieën is ook niet alles, imo
 
ik doe ook nog niet zo lang push presses for volume, dus ik kan ook elke week nog gewicht bijvoegen. Ik zou ze ook nooit meer als 1x per week doen voor die knietjes, maar als je je 'dip' een beetje bedachtzaam doet valt dat dan ook weer mee.
 
Ik heb een tijdje in een boekje gelogd, blijkt dat ik schrijven haat en dat boekje constant vergeet in te vullen. Aangezien dat het meeste van mijn trainingscarriere hier staat opgeschreven zal ik toch maar hier verder loggen. Wat is er allemaal gebeurt in april:

Tijdje gesukkeld met die pijnlijke spier in mijn rug die mijn kracht verminderde, vooral bij deadstof oef zoals DL en BOR. uiteindelijk terug te boven gekomen en terug met wendler begonnen voor LB en Texas method voor Press.

Deadlift ging even beter, maar gaat gewoon vaker zo SCHIJT dat ik het gewoon volledig geschrapt heb uit mijn schema's. Als ik na de nachtshift verwacht wordt te deadliften is zelfs 140kg zwaar, en het is letterlijk de enige oefening waar ik zulke grote problemen en wispelturigheid ervaar.

daarom: alleen nog maar trap bar lifting, period. Mogelijk nog SLDL, RDL en explosieve pulls maar conventional deadlift boeit me gewoon niet meer.

Ondertussen heb ik mijn doelen van 2018 wel bereikt, namelijk
BW press: 2x100kg (11/05/2018)

En vandaag, in de deload/1RM testweek: 180kg squat! :) heel blij met de four plate squat. Met weighlifting belt.

Nudat ik deze doelen heb gehaald kan ik me iets rustiger focussen op het verderzetten van een schema dat ik weet dat werkt voor mij. Midden juni ga ik al twee weken op vakantie, daarvoor nog een volledige wendler cycle die ik hier terug zal loggen.
 
WENDLER/TEXAS METHOD CYCLE 2 WEEK 1 TRAINING 1

SQUAT belt
5x145 was niet mijn beste week :D heel stijf de dagen ervoor, beetje gezopen enzo
10x100kg

PUSH PRESS
6x3 102,5kg voelde onstabiel maar heb het gered

BOR
5x5 105kg

zweterig en moe, trap verrokken en linkerkniepijn, goed begin van de week :D
komt wel goed.
 
WENDLER/TEXAS METHOD CYCLE 2 WEEK 1 TRAINING 2

Light day

SQUAT
2x2 100kg

PULL UPS
2x10 BW

DIPS
3x10 BW

HYPEREXTENSIONS
2x10 BW
 
WENDLER/TEXAS METHOD CYCLE 2 WEEK 1 TRAINING 3

TRAP BAR DEADLIFT
5x160 easy peasy, snel verhogen

STRICT PRESS
3x90 voelde zwaar, meer zat er niet in. Verbetert wel, zware week.

FRONT SQUAT
5x120
heel hard knieen naar buiten geduwd, maakt het des te moeilijker.
 
WENDLER/TEXAS METHOD CYCLE 2 WEEK 2 TRAINING 1

SQUAT (belt)
3x155 pff ging maar net, ben helemaal op sinds de nachtshift, heb geen slaap kunnen inhalen omdat het gewoon zoo warm is in het appartement. hasjtag permazweten

PUSH PRESS
5x3 105kg ging dan wel

BOR
5x4 110kg

onderrug helemaal op na dit, voelde dan ook pas hoe ongelooflijk stijf mijn glutes waren
 
WENDLER/TEXAS METHOD CYCLE 2 WEEK 2 TRAINING 2

SQUAT
opwerken naar 3x100, gewoon doorbloeden

HYPEREXTENSIONS 3x10

DIPS 3x10

PULL UPS
1x12
1x7
 
WENDLER/TEXAS METHOD CYCLE 2 WEEK 2 TRAINING 3

TRAP BAR DEADLIFT
5x170
ging nog redelijk easy, had easier gegaan maar alles is nog goed rauw

STRICT PRESS
3x90 zou beter moeten

FRONT SQUAT
3x127.5 fuark
had eigelijk meer gekunnen, maar wijselijk gestopt.
 
WENDLER/TEXAS METHOD CYCLE 2 WEEK 3 TRAINING 1

SQUAT
3x140
3x150
1x160
meh

PUSH PRESS
4x3 107.5kg
uitdagend, maar niet onhaalbaar

BENT OVER ROW
5x3 115kg PR
ook zeker niet ondoenbaar
 
LIGHT TRAINING

SQUAT
3x3 100kg

HYPEREXTENSION
PULL UPS 13xBW 9xBW

DIPS 3x10

stijfheid enzo, tja.
 
WENDLER/TEXAS METHOD CYCLE 2 WEEK 3 TRAINING 3

TRAP BAR DEADLIFT
6x180kg ging goed

STRICT PRESS
4x90kg

FRONT SQUAT
1x120 helemaal op :)
 
Back
Naar boven