XXL Nutrition

Gym vloer

Bezoekers in dit topic

vc10kl

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
7 jun 2012
Berichten
324
Waardering
74
Massa
85kg
Vetpercentage
13%
Hallo!:)

Ik ben nu bezig voor een thuisgym maar nu zit ik met het probleem van de vloer, heeft iemand tips of ideeën?:) Ik laat zo nu en dan wel eens dumbells vallen (of tijdens het deadliften de barbell) dus de vloer moet wel stevig zijn. Kan ik dan denken aan 7 millimeter zou dat niet dik genoeg zijn? Zo nu en dan zitten er wel een aantal crossfit type oefeningen tussen en dat will nog wel eens stuiteren.

Alvast bedankt voor de input:)
 
Als je ook gaat afwerpen zou ik wel voor een wat hoogwaardigere vloer kiezen. Onze Gymfloor puzzelmatten zijn een goede optie:
GymFloor Rubber Puzzelmatten 17 mm
GymFloor Rubber Puzzelmatten 20 mm

Voordeel hiervan is dat deze zijn gemaakt van gegoten/gevulkaniseerd rubber en dat is veel sterker en duurzamer dan geperst rubbergranulaat. Bovendien is dit materiaal volledig dicht/gesloten dus geen open structuur zoals bij normaal rubbergranulaat. Daarnaast zorgt de puzzelrand ervoor dat deze matten volledig naadloos aaneengesloten blijven liggen zonder dat je hoeft te verlijmen of plakken, dus er kunnen geen spleten ontstaan zoals bij losse matten of tegels het geval zou kunnen zijn.

De demping van deze matten is in ieder geval hoog genoeg voor afwerpen. Op een vloer van 7 mm zal je equipment heel wat meer te verduren krijgen.

Je kunt ook plaatselijk met afwerpmatten of een platform werken voor het afwerpen:
Professionele gewichthefplatforms koop je bij Fitness Seller - Fitness Seller

Succes!
 
Hallo!:)

Ik ben nu bezig voor een thuisgym maar nu zit ik met het probleem van de vloer, heeft iemand tips of ideeën?:) Ik laat zo nu en dan wel eens dumbells vallen (of tijdens het deadliften de barbell) dus de vloer moet wel stevig zijn. Kan ik dan denken aan 7 millimeter zou dat niet dik genoeg zijn? Zo nu en dan zitten er wel een aantal crossfit type oefeningen tussen en dat will nog wel eens stuiteren.

Alvast bedankt voor de input:)

Rubber?
 
Hallo!:)

Ik ben nu bezig voor een thuisgym maar nu zit ik met het probleem van de vloer, heeft iemand tips of ideeën?:) Ik laat zo nu en dan wel eens dumbells vallen (of tijdens het deadliften de barbell) dus de vloer moet wel stevig zijn. Kan ik dan denken aan 7 millimeter zou dat niet dik genoeg zijn? Zo nu en dan zitten er wel een aantal crossfit type oefeningen tussen en dat will nog wel eens stuiteren.

Alvast bedankt voor de input:)

Zelf deze toevallig afgelopen week besteld, ook ik laat wel iets vallen, dus dan is 30mm wel beter :). Ongetwijfeld zoals fitness seller ook zegt, zal 20mm ook genoeg zijn :). Vooral met deadliften vind ik iets dikker net iets fijner :)
Rubbertegels
 
Zelf deze toevallig afgelopen week besteld, ook ik laat wel iets vallen, dus dan is 30mm wel beter :). Ongetwijfeld zoals fitness seller ook zegt, zal 20mm ook genoeg zijn :). Vooral met deadliften vind ik iets dikker net iets fijner :)
Rubbertegels
De 30 mm tegels dempen inderdaad ook prima voor normale toepassingen zoals deadlifts en zullen geluiden misschien zelfs wat beter dempen. Maar als het om echt afwerpen van de halterstang gaat en bescherming van het materiaal zou ik toch de Gymfloor matten aanraden.

De Gymfloor matten zijn van massieve rubber in tegenstelling tot de 30 mm tegels die vrij dikke noppen aan de onderzijde hebben en van rubbergranulaat zijn gemaakt. Wat betreft de duurzaamheid is het gevulkaniseerde rubber ook een stuk sterker ten opzichte van het geperste rubbergranulaat.

Prijs per vierkante meter ligt in ieder geval nagenoeg gelijk voor de 30 mm tegels en de Gymfloor matten :)
 
Oke dankje allemaal:)
 
Fitness Seller
Hoe zit het precies met zowel die 30mm tegels als die puzzelmatten als je er op wil staan om te squatten en deadliften? Zijn ze keihard (of iig net so hard als wanneer je een combinatie van spaanplaat en rubber hebt, zoals je veel ziet), of kun je met zwaardere gewichten instabiel worden?

Die puzzelmatten lijken me geschikt om een wat grotere vloer mee te leggen en die rubbertegels (ik zie dat jullie standaardconfiguraties icm power cages hebben), zouden prima passen als er al een ander vloer ligt (of je wilt om een andere reden niet meer oppervlak).
 
Laatst bewerkt:
Fitness Seller
Hoe zit het precies met zowel die 30mm tegels als die puzzelmatten als je er op wil staan om te squatten en deadliften? Zijn ze keihard (of iig net so hard als wanneer je een combinatie van spaanplaat en rubber hebt, zoals je veel ziet), of kun je met zwaardere gewichten instabiel worden?

Die puzzelmatten lijken me geschikt om een wat grotere vloer mee te leggen en die rubbertegels (ik zie dat jullie standaardconfiguraties icm power cages hebben), zouden prima passen als er al een ander vloer ligt (of je wilt om een andere reden niet meer oppervlak).

Ik heb zelf de 17mm gymfloor matten thuis, en die zijn gewoon keihard, ga je echter niks van merken met wegzakken/instabiel worden. De 30mm tegels heb ik geen ervaring mee.
 
Hier rubbere puzzelmatten.

Echt iets heel hard laten stuiteren doe ik nooit.. denk niet dat ik mijn buren daar blij mee maak. Maar wel handig om aan te leggen.

IMG_20181031_170450.jpg
 
RubenM Heb je er een powercage op staan? En hoe zit het als je je deadlift een beetje te hard laat vallen, verliezen je buren de vullingen van hun kiezen of gaat dat nog wel?
 
RubenM Heb je er een powercage op staan? En hoe zit het als je je deadlift een beetje te hard laat vallen, verliezen je buren de vullingen van hun kiezen of gaat dat nog wel?

Kan ik helaas niet over praten, heb een half rack op een 35mm beuken plaat staan en deadliften gebeurd op 18mm multiplex + 30mm dikke matten. Staat in een garage vast aan huis en zelfs in huis heb je hier amper tot niet last van.
 
Ik heb van die 30mm tegels. Ze drukken wel wat in als je er op gaat staan om te squatten oid. Ik zou daar een stuk houten plaat oid voor gebruiken en er om heen rubber mat/tegels. Die 30mm rubber tegels zijn niet massief zoals je op de FS site kan zien, zitten noppen onder. Ze absorberen wel best goed.
 
Back
Naar boven