Fitness Seller

Gynaecomastie operatie.

Bezoekers in dit topic

DutchCheese

Novice
Lid geworden
24 nov 2014
Berichten
24
Waardering
6
Lengte
1m78
Massa
74kg
Vetpercentage
10%
Goedemorgen,

Heel lang niet actief geweest naar wil toch graag mijn ervaring delen.
Ik heb afgelopen woensdag (31/07) aan bijde kanten lipo laten uitvoeren en klierweefsel weg snijden.
Ik ben geopereerd door Prof. Dr. Dietmar Ulrich bij Velthuis Kliniek te Velp (gld).
Operatie heeft mij €2500,- gekost incl intake, niks vergoed door verzekering.

Ik heb in mijn pubertijd al gevoelige/puffy tepels gehad. 4/5 jaar geleden meerdere kuren gebruikt, over het algemeen tijdens het kuren weinig complicaties. Nakuur altijd netjes genomen en afgerond. Onrustige klieren namen tijden nakuur altijd af.
Ruim anderhalf jaar geleden begonnen mijn klieren weer op te spelen, ik ben niet meer actief in de sportschool en gebruik al zeker geen anabolen meer. Sinds ik andere werkzaamheden heb zit ik veel stil, ben slechter gaan eten daarmee is de elende voor mij begonnen. Mijn linker tepel werd alsmaar groter en puntiger. Bij de huisarts geweest bloed laten prikken op hormonen zag er allemaal netjes uit. Volgens huisarts zou het na zo lang niet door het kuren kunnen komen. Daarna besloten om zelf naar een kliniek te gaan om het te laten verwijderen.

Mijn ervaring met Velthuis Kliniek, meer zal volgen gezien ik nu nog aan het herstellen ben.

Woensdag 24/07 Intake gesprek met consulente en chirurg.
Prettig contact, heel persoonlijk en duidelijk.
Samen met de consulente besproken wat mijn wensen zijn hierna met de chirurg nogmaals mijn wensen? de te behalen resultaten en eventuele risico's. Advies van chirurg om aan bijde kanten te opereren en lipo te laten uitvoeren om symetrie te behouden.
Consulent gaf aan een week later plek te hebben ivm uitvallen van een patient, alleen als ik zelf wou zonder aan te dringen.

Donderdag 25/07.
Akkoord gegaan met operatie datum 31/07.
Vragenlijsten na intakegesprek al ingevuld.
Contact was wederom prettig en persoonlijk.

Woensdag 31/07.
12:00 aankomst kliniek samen met mijn partner, laatste dingen doorgenomen, behandeling betaald en daarna foto's gemaakt.
12:30 aankomst uitslaapzaal. Bij aankomst omkleden, schortje om en slippers aan. Een comfortabel netjes opgemaakt bed stond voor mij klaar. Doktoren en verpleegsters kwamen zich voorstellen. Infuus werd geplaats, bloeddruk gemeten en hard monitor aangesloten.
12:45. Antibiotica via infuus.
13:00 Chirurg komt langs en meld dat operatie zo van start kan gaan.
13:20 Lopend naar OK toe, laatste check en controle. Narcose middel werd toegediend. Heerlijk gevoel, lichaam lekker zwaar. Heeft even geduurd voor ik weg was maar was zeker aangenaam.
14:40. Wakker en mijn eerste appje naar mijn partner. Ik was gelijk fit en praate veel. Lekker ijsje gekregen van de verpleegster. Geen benoemswaardige pijn.
15:00. Beschuitje kaas en kopje koffie. Chirurg kwam langs om te melden dat alles prima was verlopen. 250ml vet links en 150ml vet rechts weg. Foto's van de klieren en vet te zien gekregen. Klier links was zeker 5x5cm en 2/3cm dik. Hierna kreeg ik een compressie shirt aangemeten en werd deze aangedaan. Voorspelling was dat ik rond 5 uur naar huis mocht. Verpleegsters vonden mij zo spraakzaam en actief dat ik rond half 4 mijn partner mocht bellen dat ze me kan ophalen. Moest hierna nog verplicht 1 uur op bed liggen.
15:45 in de auto gestapt en rond
15:50 thuis. 2 tosti's gegeten en daarna anderhalf uur op bed gelegen.

Dag later mocht ik de gaasjes van de wonden verwijderen mits deze droog waren. Deze waren droog dus nu alleen nog hechtpleistertjes op de wonden. Eerste nacht ging wat moeizaam, kon mijn draai niet helemaal vinden. Weinig pijn, meer een dof gevoel.

Vrijdag. Weer een onrustige nacht, last van rusteloze benen tot ergeren toe. Nachtje op de bank bij de ventilator geslapen. Contact gehad met de kliniek, geen pijn, zwelling neemt af en geen verkleuring die wijzen op ontsteking. Advies was om te stoppen met pijn medicatie. Kleine huishoudelijke taken vericht zonder pijn. Savonds auto gereden zonder problemen.

Zaterdag. Weer een onrustige nacht, heb me laten vertellen dat dit komt door de narcose. Heel erg vervelend. Smiddags naar house of billiarts poulen en airhockey. Na een aantal potjes wel een zeurend gevoel in mijn borst maar niet hinderlijk. Zelfs nog een versterker en subwoofer ingebouwd zonder enkel probleem.

Zondag. Slaapritme helemaal kapot, snachts dochtertje uit bed getild (ruim 10kg) om flesje te geven. Ook dit gaf geen pijn. Plijsters verwijderd en daarna voor de 2de keer gedoucht. Wonden zien er netjes en rustig uit. Zwelling begint ook al af te nemen.

Maandag (vandaag).
Hele nacht al op de bank, 3 uurtjes geslapen. Ga nu proberen om overdag niet in te dutten en vanavond rond een normale tijd te gaan slapen. Aankomende vrijdag heb ik een afspraak bij de consulent ter controle. Updates zullen volgen.


Foto bijgevoegd is van vanmorgen (dag 5).
Stel vragen gerust, meer foto's op verzoek.

20190805_072856.jpg
 
Mooi uitgebreid verslag :thumbs:

Succes met je verdere herstel!
 
Foto's.

Snapchat-513292118.jpg


Snapchat-762677230.jpg


Snapchat-391149982.jpg
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
mocht je de piering gewoon laten zitten?
als je dat er na de operatie weer in moet doen lijkt me echt heel erg pijnlijk...

ziet er wel netjes uit :thumb:
 
mocht je de piering gewoon laten zitten?
als je dat er na de operatie weer in moet doen lijkt me echt heel erg pijnlijk...

ziet er wel netjes uit :thumb:

Piercing mocht niet blijven zitten, heb hem er gelijk weer in gedaan toen in thuis kwam.
Tepels zijn haast gevoelloos door de operatie, komt met de weken/maanden weer terug volgens chirurg.

Dankjewel! :flexgrin:
 
Back
Naar boven