Fitness Seller

Gynecomastie

Bezoekers in dit topic

Oguzhan1994

Novice
Waardering
3
Lengte
1m85
Massa
90kg
Vetpercentage
17%
Beste,

Gynecomastie is voor mij net zoals voor vele anderen die hier mee zitten of hebben gezeten een ''hinder'' in het leven. Ik schrijf deze log ook omdat ik goed kan begrijpen wat dit in het leven met je kan doen.
Sinds mijn puberjaren loop ik met dit probleem, en heeft mij gehinderd in vele activiteiten. Dragen van kleding, onzerkerheid, depressie, noem het maar op mijn gedachten waren altijd bij mijn ''probleem''.
Lang verhaal kort, dit kan echt een blok aan je been zijn in het leven als je hiermee rondloopt. Al kunnen anderen vinden dat je overdrijft, maar het gaat erom hoe jij je in je lichaam voelt.

Na lang te hebben getwijfeld ervoor gekozen om hier wat aan te gaan doen.
Op het internet veel gelezen en zo ook hier op het forum met succes. In eerdere topics kwam ik de naam tegen van Dr. Luijendijk en hier meer over gelezen te hebben wekte dit bij mij een vertrouwt gevoel op. Besloten om een afspraak in te plannen.

Informatie m.b.t. operatie

Door wie:
Dokter Luijendijk
Waar: Diakonessenhuis Utrecht
Prijs: 4450 euro

Afspraak in ziekenhuis

Langs geweest en geconstateerd dat mijn probleem het beste te handelen is doormiddel van klierverwijdering + liposuctie. Arts gaf wel aan dat mijn situatie niet heel ernstig is en ik dit goed moest overwegen. Hiermee akkoord gegaan.
Kostenplaatje klierverwijdering + liposuctie en alle toebehoren a 4450 euro. Een hoop geld maar ik had het ervoor over, gaat uiteindelijk om je lichaam en dan geef ik liever wat extra uit aan een gene waar je je vertrouwt bij voelt..

29-06-23 dag van operatie

Mijn operatie tijd was om 15:00, om 13:00 moest ik in het ziekenhuis aanwezig zijn. Tot 07:00 mocht ik nog eten en tot 11:00 drinken. Eenmaal in het ziekenhuis aangekomen werd het e.e.a. besproken en kon ik rustig mijn kleding veranderen en gaan rusten in het bed. 15:00 kwam de verpleegkundige mij ophalen en naar de operatieafdeling brengen. Hier kreeg ik wat medicatie toegediend en aangesloten aan wat machines. Arts kwam langs en vertellen wat de bedoeling was en stipte nog wat met een sticker op mijn borsten met de mededeling dit nodig was voor tijdens de operatie. Eenmaal in de operatiekamer kreeg ik anesthesie toegediend, voor de genen die dit spannend vinden je krijgt amper wat er gebeurt, je valt namelijk in alle gemak in ''slaap''.
2 uur verder werd ik versuft wakker in mijn bed, arts was langsgekomen om te mededelen dat de operatie goed verlopen is en er 150cc aan weefsel is verwijderd. In de uitslaapkamer kreeg ik nog een ijsje en wat te eten. Na 2uur kwam de verpleegster langs om te vragen hoe het ging en ik voelde me hartstikke goed, dus kon ik weer naar huis. Samen met vader weer teruggereden naar huis. Uiteindelijk om een uur of 21:00 thuis aangekomen en ik voelde me heel vermoeid dit kwam waarschijnlijk nog van de anesthesie. Om 23:00 in bed gegaan en 1000mg paracetemol genomen met 1 diclofenac.

30-06-23 Dag 1 na operatie

Wakker geworden zonder al te veel pijn, en ook goed kunnen slapen. Uit bed komen was wat moeilijk omdat ik mijn bovenlichaam niet ''goed'' kon gebruiken. Eenmaal uit bed 1000mg paracetemol genomen en ik voelde mij eigenlijk de hele dag door wel redelijk goed. Ik heb zelfs nog getwijfeld om een blokje om te lopen omdat ik me verveelde maar dit uit voorzorg niet gedaan. Mobiliteit is wat minder lichaam vind het duidelijk niet fijn als je armen hoger komen dan je schouder. Voor het slapen gaan weer paracetemol met diclofenac genomen.

1-07-23 Dag 2 na operatie

Wakker geworden zonder pijn en weer goed geslapen. De pijn stelt wat mij betreft echt niks voor, het is meer alsof je je borst echt tot het uiterst hebt getraind. Besloten om een kort rondje te lopen a 10 min dit ging redelijk je voelt tijdens lopen wel duidelijk dat je bent geopereerd maar meer dan dat is het ook niet. Mobiliteit nog steeds zelfde lopen bewegen is prima, maar boven lichaam is minder te gebruiken. Omdat ik mij redelijk goed voelde geen diclofenac genomen alleen paracetemol.

2-07-23 Dag 3 na operatie

Om het kort te houden ook deze dag was te vergelijken met Dag 2 na operatie.

3-07-23 Dag 4 na operatie

Dag 4 na operatie besloten om weer naar werk te gaan. Lichamelijk heb ik ook geen zwaar werk. Dit is prima verlopen. Mobiliteit van lichaam wordt met de dag beter en ervaar zeer weinig pijn. Vandaag voor het eerst me borstspier proberen aan te spannen en dit ging zonder pijn en moeite. Ik mocht na 24uur weer douchen maar hiermee heb ik gewacht tot vandaag, dus 4 dagen na operatie. Voorzichtig met een washandje me zelf schoongemaakt en de compressieband ervoor het eerst even afgehad. Woorden kunnen je tekort schieten als je het resultaat ziet met hoe het voorheen was, super blij...

Post operatie informatie

De dag dat je het ziekenhuis verlaat krijg je je medicatie mee en nodige uitleg m.b.t. je operatie. Drukband dien je 2 weken continu te dragen en na je vervolg afspraak nog eens 12 uur 2 week lang. Douchen mag na de dag van operatie ik heb ervoor gekozen om er 4 dagen mee te wachten. Terug naar werk is advies na 4 tot 7 dagen, ik ben donderdag geopereerd en maandag naar werk gegaan zonder problemen. Er zijn geen drains gebruikt. Medicatie bestaat uit paracetemol en diclofenac.

Tips

Zorg dat je samen met iemand naar de operatie gaat dit is echt een must. Je kan namelijk niet deelnemen aan het verkeer en dit ga je ook niet willen.
Zorg dat je je voor de operatie goed schoonmaakt zo zou je een paar dagen douchen uitkunnen stellen zonder te ruiken.
Bij het slapen gaan op je rug, zorg voor kussen voor in je zij zodat je in de nacht niet kan omdraaien.
Leg 2 kussens onder je nek en slaap als het ware meer rechtop.
Mocht je thuis niet iemand hebben die voor je kan zorgen, bereid dan van te voren alles voor. Eten, slaapkamer etc.

Foto's voor
1688409336290.jpeg
1688409522809.jpeg

Foto's na 4 dagen operatie
1688409594947.jpeg
1688409676165.jpeg

Resultaat

De arts heeft mij duidelijk vermeld dat niet alles weggehaald zou worden om een deuk in het borst te voorkomen. Hier was ik ook mee eens omdat ik liever niet zo een probleem riskeer. Met het douchen de band er even afgehaald en ik kan nog voelen dat er minimaal wat zit of dit vet of weefsel is weet ik eerlijk gezegd niet maar het harde ''knobbel'' is er niet meer. Nu na 4 dagen kan ik al wel met trots zeggen dat het voor mij een wereld van verschil is, omdat ik zonder enig probleem wat kan dragen en dit mij stoort. Hier heb ik het ook voor gedaan. Foto's voor en na zijn gemaakt zonder te sporten, en mijn vetpercentage ligt hoog dit is nu mijn doel om dit te verlagen. Ik ben wel eens ''leaner'' geweest maar omdat mijn gyno mij zo in de weg heeft gezeten heb ik weer meer zitten eten om dat minder zichtbaar te maken...

Ik deel dit puur ter info voor de genen die hier baat bij zouden kunnen hebben. Het is namelijk niet voor iedereen even makkelijk om er wat aan te gaan doen. Heeft bij mij ook jaren geduurd en nu denk ik er vaak aan waarom ik dit niet eerder heb gedaan..
Bij vragen hoor ik het graag !

Prijs: 4450 euro
Behoorlijk prijzig...ik kan heel goed begrijpen dat je er uiteindelijk voor kiest om het weg te halen, ik weet niet hoe de grootte van het klierweefsel was en/of er nog andere methoden geprobeerd zijn denk aan Nolvadex ed.
Maar fijn voor jou dat het eindelijk weg is, jij hebt het kunnen betalen maar er zijn er velen die ermee rondlopen en het niet/nooit kunnen betalen...gezien het effect op de (geestelijke) gezondheid.

Back
Naar boven