Fitness Seller

Gyno advies aub

Bezoekers in dit topic

Tamoxifen (nolvadex) en raloxifen zijn tot op heden de enige twee middelen die meermaals effectief blijken te zijn bij de behandeling van gyno in mannen, waarbij van de eerste de meeste klinische studies zijn uitgevoerd. De effectieve dosering onder fysiologische omstandigheden is 10 tot 20 mg per dag, maar kan hoger liggen bij gelijktijdig gebruik van AAS, gezien het fungeert als competitieve remmer op receptorniveau. Van anastrozol (arimidex) ken ik 1 klinische studie m.b.t. gynecomastie, waarbij het vergeleken met tamoxifen (en placebo). Het werkte slechter dan tamoxifen, en niet beter dan placebo. Verder blijkt uit een andere klinische studie dat zowel 0.5 mg als 1.0 mg evenveel het serum oestradiol onderdrukken (circa 50%; fysiologische omstandigheden). Van exemestaan (aromasin) ken ik geen klinische studie m.b.t. gynecomastie. Wel heeft het als voordeel door z'n steroidestructuur, dat het een sterke (covalente) binding maakt met het aromatase enzym, hetgeen de binding onomkeerbaar maakt, dit i.t.t. anastrozol. Hierdoor kun je dus geen rebound krijgen door een omkeerbare binding. Daarnaast leidt anastrozol tot stabilisatie van het aromatase-ligand complex, terwijl exemestaan deze destabiliseert; bij anastrozol stijgt de eiwitconcentratie van aromatase dus. Bovendien lijkt het erop dat anastrozol ook de mRNA expressie van aromatase verhoogt (en exemestaan niet). Samengenomen ben ik pro-tamoxifen in geval van gynecomastie. Voor caber zie ik absoluut geen plek in de behandeling voor gynecomastie; het is een dopamine receptor agonist.

Duidelijke taal! Vraag me wel af of je niet met een AI kan concluderen dat dit op langer termijn wel een gunstige invloed kan hebben op gyno omdat dit de omzetting naar E beperkt en dus de totale E levels ook uiteindelijk verlaagt en dus de gyno kan doen afnemen?

(btw, hoelang was de termijn waarbij die onderzoeken werd gecontroleerd op verschil in effectivieit nolva/ari/placebo? kan dat nog relevant zijn? lijkt me toch wel bij ari?)
 
Duidelijke taal! Vraag me wel af of je niet met een AI kan concluderen dat dit op langer termijn wel een gunstige invloed kan hebben op gyno omdat dit de omzetting naar E beperkt en dus de totale E levels ook uiteindelijk verlaagt en dus de gyno kan doen afnemen?

(btw, hoelang was de termijn waarbij die onderzoeken werd gecontroleerd op verschil in effectivieit nolva/ari/placebo? kan dat nog relevant zijn? lijkt me toch wel bij ari?)
Even opgezocht, ziet ernaar uit dat ik studies door elkaar haal en een nieuwe heb verzonnen :o

Anastrozol werd vergeleken met placebo (dubbelblind uitgevoerd) voor behandeling van puberale gyno bij een dosering van 1.0 mg per dag voor 6 maanden (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15356042). De reden waarom het niet beter werkte dan placebo komt misschien doordat anastrozol te 'zwak' is om bestaande gynecomastie te laten reduceren (instandhouding van het weefsel vereist ongetwijfeld mindere oestrogene activiteit dan groei van het weefsel).

Deze studie heb ik in m'n hoofd gemingled met deze:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15681525

Waarbij er werd gekeken naar preventie van gyno bij bicalutamide therapie (een anti-androgeen). Daar was tamoxifen effectief, en eveneens anastrozol niet (behandelingsduur van 48 d), de conclusie is daar vrij duidelijk in:
Anastrozole did not significantly reduce the incidence of bicalutamide-induced gynecomastia and breast pain. In contrast, tamoxifen was effective, without increasing adverse events, at least in the short-term follow-up.

Alleszins wordt er naar anastrozol eigenlijk geen onderzoek meer gedaan m.b.t. gyno, omdat de resultaten teleurstellen. Waarom is nog niet goed duidelijk.

Is alweer ruim een jaar geleden dat ik ze heb gelezen, dus excuus voor de foute berichtgeving in de vorige post.
 
Thanks mannen. Ik ben maar meteen begonnen met nolva en aro, omdat ik deze toch al thuis had liggen. Mocht dat niet werken dan kan ik nog altijd ari bestellen
 
Update: ik ben nu een paar dagen bezig met nolva en Aromasin.

Ik merk dat het knobbeltje vrijwel geen pijn meer doet als ik er flink op duw. Het kleine knobbeltje zit er nog wel, al lijkt het al een beetje kleiner. Ik ga nog even door met nolva en Aromasin en ik hoop over een iets langere periode betere conclusies te kunnen trekken.
 
Zit zelf ook aan 10mg aromasin en 20mg nolva, het is duidelijk kleiner geworden en doet veel minder pijn. Dit is pas mijn 4e dag, ik ga ervan uit dat het na een week wel allemaal weg is.
Kuur is 250mg test-e en 500mg tren-e.
 
Zit zelf ook aan 10mg aromasin en 20mg nolva, het is duidelijk kleiner geworden en doet veel minder pijn. Dit is pas mijn 4e dag, ik ga ervan uit dat het na een week wel allemaal weg is.
Kuur is 250mg test-e en 500mg tren-e.


Lekker Johan. Ik neem ook 20mg nolva en 10mg aro.
 
Ik zit nu op 1mg letro en 40mg nolva per dag.
Pijn is weg en het knobbeltje is iets geslonken na anderhalve week. Ik verwacht dat als ik gestopt ben met de tren, dat het geheel weg trekt... Hoop ik.
 
Back
Naar boven