XXL Nutrition

Gyno blijft terug komen, geen idee what to do

Bezoekers in dit topic

mjmwillems

Cool Novice
Lid geworden
28 mrt 2011
Berichten
33
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
85kg
Vetpercentage
8%
Heey allemaal,

Ik heb in mijn 5 jarige sport carierre 4 kuurtjes gedaan.
ben zelf 22 jaar, 80 kilo, 178 cm

1e kuurtje winstrol tabs only, super gegaan
2e kuurtje dianabol tabs, alleen vocht bijgekomen en gevoelige tepels wat erna gyno's werden
( nolva geslikt volledig weg gegaan )

3e kuurtje test 500 en de eerste 3 weken winstrol. na 2 weken kreeg ik al gevoelige tepels en gyno's
meteen gestopt met winstrol, toch door gegaan met test. wel tussen door nolva geslikt en dit heeft de groei gestopt. en heb hierna ook niet meer extreem veel voorruitgang geboekt. januari was kuur afgelopen

eind mei toch nog winstrol kuurtje gedaan voor de zomer, niet nagekuurd ivm vakantie

na de zomer krijg ik weer last van gyno, word erg gevoelig en groot, 3 maanden na de kuur fotos laten maken
en was de gyno 4 cm lang. Deden er niks mee..
weer stimuleerde
weer nolva geslikt, gevoeligheid ging weg en waren ietsje kleiner geworden zeker 1,5 cm

nu kleine 2 maanden later, dik half jaar na mijn kuur beginnen ze uit het niets weer gevoelig te worden ??!
en heb t gevoel dat die weer een heel klein beetje groter is.

Wat zou ik nog voor een medicatie kunnen gebruiken om hem toch nog te laten krimpen?
arimidex, aromasin clomid of iets ??

en hoe kan het dat opeens uit het niets me tepel weer gevoelig word ?

sport en eet normaal geen gekke dingen gedaan dan normaal

beetje ten einde raad nou want zie het door me tshirts. ( is trouwens links, rechts is wel helemaal weg gegaan en niet gevoelig)

hoop iemadn met goed advies, en operatie is eigenlijk geen optie, wil eerst al het mogelijke andere proberen

of misschien iets wat ik niet meer moet doen ?

in iedergeval alvast bedankt
 
Hm, vreemd dat nolva zo weinig voor je heeft gedaan.

Het is kut spul, maar ik zou letro adviseren.
Wel opbouwen om te kijken hoe je er op reageert want ik werd me er een potje depri van. Maar alles rondom m'n tepels verdween.
 
Letrozole pakken !
 
gelijk aan de letro... Laat die jongen het eerst proberen met aromasin.. Toch wat efficienter als nolva en minder agressief als letro
 
hmmm haha, wat is het beste om te proberen nou.. aromasin of letro ? En hoeveel weken duurt zon letro kuur, werk namelijk met moeilijk opvoedbare kinderen en om daar weken lang mega depri te zijn weet niet of dat me goed zal doen haha..
of valt dat nog enigszins mee ? maar wil er echt vanaf word er continue aan herinnerd als ik er langs ga, of ik zie t door me tshirt heen.

en wie weet hoe het kan dat de gyno uit het niets weer gevoelig kan worden en gaan groeien na al een dik half jaar niksmeer gebruikt te hebben
 
Hm, vreemd dat nolva zo weinig voor je heeft gedaan.

Het is kut spul, maar ik zou letro adviseren.
Wel opbouwen om te kijken hoe je er op reageert want ik werd me er een potje depri van. Maar alles rondom m'n tepels verdween.

Gyno wat al gevormd is kan toch niet meer verdwijnen of wel?
 
Heeft een maatje van mij ook gehad.Die heeft 2x gekuurd en een jaar later oppeens dikke gyno. Gebruikt nu overigens niks meer al voor een lange periode (meer dan 1 jaar) en toch vrij flinke pijnlijke gyno.

Hoe het precies kan dat het alsnog komt opzetten weet ik niet. Maar het is oestrogeen gerelateerd natuurlijk.
 
Heeft een maatje van mij ook gehad.Die heeft 2x gekuurd en een jaar later oppeens dikke gyno. Gebruikt nu overigens niks meer al voor een lange periode (meer dan 1 jaar) en toch vrij flinke pijnlijke gyno.

Hoe het precies kan dat het alsnog komt opzetten weet ik niet. Maar het is oestrogeen gerelateerd natuurlijk.

weetje ook wat die er tegen heeft gedaan ? of zo gelaten ? want ik zie gewoon als ike en tshirt heb dat me linker tepel beetje uitsteekt vergeleken met rechts. wat een ellende kut kuurtjes :P niet voor gemaakt
 
Als nolva niets meer doet zal aro ook niets meer doen ben ik bang. Toch maar letro proberen en anders het mes erin.
 
kansloos ? ik ben met 62 kilo begonnen, heb nooit dipjes gehad ga altijd sporten dus niet zo negatief doen, de een groeit sneller als de ander, ben van mezelf maar heel smal en kom heel moeilijk aan ondanks mijn eetschema
Volgens mij lees ik dit ongeveer bij 7 van de 10 hier... slechte genetics moeilijk aankomen... Je traint pas 5 jaar en al 4 kuren waarvan bij allemaal orale gebruikt.

Maar goed probeer aromasin een tijdje en kijk of het krimpt. Bij een maatje van mij werd het een tijdje na de kuur erger, waarvan het vervolgens weer afgenomen heeft en nu niks meer voelbaar is. Hoop voor jou welzijn dat het wegtrekt!
 
Aro doet niets tegen gevormde ECHTE gyno.

Nolva en uiterst letro.
 
gelijk aan de letro... Laat die jongen het eerst proberen met aromasin.. Toch wat efficienter als nolva en minder agressief als letro
Waar baseer je op dat aromasin efficienter is dan nolva voor gyno?

Ben ik de enige die leest in TS z'n verhaal dat iedere keer wanneer hij nolva neemt dat dit gewoon werkt?
 
Waar baseer je op dat aromasin efficienter is dan nolva voor gyno?

Ben ik de enige die leest in TS z'n verhaal dat iedere keer wanneer hij nolva neemt dat dit gewoon werkt?

Op het advies van oma. Zal voor jou wel niet afdoende zijn als bron haha. Echter, ben ik hier om te leren dus vertel het eens waarom het niet zo is
 
Op het advies van oma. Zal voor jou wel niet afdoende zijn als bron haha. Echter, ben ik hier om te leren dus vertel het eens waarom het niet zo is
Er is geen enkele klinische studie die aantoont dat aromasin iets doet tegen gyno. Daarnaast is aromasin iets minder potent dan arimidex in het onderdrukken van serumoestradiol (zie de studies van Mauras et al.; https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14671195 en https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10902781). Arimidex bleek niet beter dan een placebo tegen puberale gyno: tamoxifen bleek in dezelfde studie wel effectief (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15356042). Daarnaast zijn er tal van onderzoeken die de effectiviteit van tamoxifen aantonen tegen gyno. En het is niet alsof onderzoekers niet denken aan aromataseremmers (er zijn wat niet-gecontroleerde studies die er ook naar hebben gekeken); ze zijn in de praktijk simpelweg minder effectief dan tamoxifen waardoor ze al snel niet meer de interesse hadden van onderzoekers.

Staat uitgebreider in m'n boek allemaal.
 
Er is geen enkele klinische studie die aantoont dat aromasin iets doet tegen gyno. Daarnaast is aromasin iets minder potent dan arimidex in het onderdrukken van serumoestradiol (zie de studies van Mauras et al.; https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14671195 en https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10902781). Arimidex bleek niet beter dan een placebo tegen puberale gyno: tamoxifen bleek in dezelfde studie wel effectief (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15356042). Daarnaast zijn er tal van onderzoeken die de effectiviteit van tamoxifen aantonen tegen gyno. En het is niet alsof onderzoekers niet denken aan aromataseremmers (er zijn wat niet-gecontroleerde studies die er ook naar hebben gekeken); ze zijn in de praktijk simpelweg minder effectief dan tamoxifen waardoor ze al snel niet meer de interesse hadden van onderzoekers.

Staat uitgebreider in m'n boek allemaal.

Tamoxifen is dus effectiever tegen gyno. Waarvoor kan je dan ari en aro het best pakken ten opzichte van nolva. In andere woorden waar zijn deze 2 ''beter'' in.
 
Tamoxifen is dus effectiever tegen gyno. Waarvoor kan je dan ari en aro het best pakken ten opzichte van nolva. In andere woorden waar zijn deze 2 ''beter'' in.
Ik denk dat het preventief verlagen van het serumoestradiol door gebruik van een aromataseremmer een passende optie kan zijn (mits je dus een reden hebt om je oestrogeen te verlagen).
 
Back
Naar boven