AndroidHealthClinic

Gyno - bloedwaarden

Bezoekers in dit topic

wimke1971

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 feb 2004
Berichten
1.237
Waardering
11
Lengte
1m89
Massa
88kg
Hallo allen, een paar weken geleden voelde ik een "bolletje" aan mijn borst, ben 48j, 1.88 en 91 kg.
Bij de dokter, mammografie gehad en blijkt een gyno te zijn, aan de andere kant had ik ook een vergroting in mijn borst, maar kleiner...
Ik neem geen drugs, nooit anabolen oid genomen, sport 5 dagen/week, ben niet "vet", eet vrij gezond enz...

Bloedwaarden: uitzonderlijk lage testosteron én nu komt het uitzonderlijk lage oestrogeen waarden én uitzonderlijk hoge tryglicerines...

De dokter maakt er niet veel woorden aan vuil, maar zelf zit ik er wel mee.
Iemand ideeën hoe of wat dit kan komen én nog beter, wat er kan aan gedaan worden om er van af te geraken?
Alvast bedankt
 
Kun je je bloedwaarden hier plaatsen? Het liefst alle waarden die gemeten zijn (LH, FSH, SHBG, ....)

Er kunnen diverse oorzaken zijn van een laag testosteron (hypogonadisme/testosterondeficiëntie). Het is in elk geval zaak om over enkele weken weer een meting ook te doen om te kijken of het geen tijdelijke verlaging was. Ook kan aanvullend bloedonderzoek nodig zijn om de oorzaak hiervan te kunnen bepalen.

Slik je medicatie? Heb je een chronische ziekte (bijv. diabetes)?
 
C94EE20F-A411-44E0-B010-4B7728E3DC04.jpeg
 
Ik zie dat het bloed in de avond is afgenomen. Dit soort bloedonderzoek hoor je eigenlijk te doen op een nuchtere maag in de ochtend vlak na het opstaan. Je triglyceriden kunnen verhoogd zijn door een vette maaltijd die je in de uren daarvoor hebt gehad.

Ik zou een nieuwe meting doen op nuchtere maag in de ochtend, en daaraan zou ik ook LH, FSH en glucose toevoegen.

Verder kunnen ziekte (en ook chronische ziekte) en gewichtsverlies (feitelijk een langdurig energietekort) de meting beïnvloeden. Al begrijp ik dat je geen chronische ziekten hebt en ook geen medicatie gebruikt.
 
Bedankt alvast!
Ik heb net een afspraak gemaakt met een endocrinoloog volgende maand.
Heb geen wijzigingen in gewicht op een paar kilo's na, noch diabetes en neem geen medicatie.
Wel heb ik wat meer stress de laatste weken... kan dit er iets mee te maken hebben?
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven