Fitness Seller

Gyno door bevuilde supps?

Bezoekers in dit topic

FastTwitch

Novice
Lid geworden
9 apr 2018
Berichten
15
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
80kg
Vetpercentage
12%
Hoi mensen,

Ik ben nieuw op het forum en weet niet precies waar dit onderwerp het beste bij past, hier mijn verhaal in het ‘kort’:

25 jaar 80 kilo met rond de 12-15% BF.

Ik heb het vermoeden dat ik supplementen heb gebruikt waar het een en ander aan ‘juice’ in zat.
Hoofdverdachte is creatine kre-alkalyne om precies te zijn, het merk zal ik achterwegen laten omdat ik niet weet of ik dat mag vermelden.

Heb dit spul vorig jaar aangeschaft was voor mij de eerste keer dat ik creatine gebruikte dus had op het moment geen referentiekader voor wat normaal was. Als ik nu terug kijk naar het effect en de boost die ik er van kreeg kan ik met zekerheid zeggen dat het sterker en beter was dan de ‘normale’ creatine die ik momenteel gebruik. Meer kracht, pomp eigenlijk alles wat je van creatine kunt verwachten maar te veel. Ik heb ergens gelezen dat er weleens deca in bevuilde creatine voorkomt??

Verder heb ik ook een aantal nare bijwerkingen ervaren waaronder pijn in mijn ballen, rugspasmen en leversteken. Op het moment van gebruiken had ik geen idee dat deze pijntjes met het supplement te maken konden hebben, ik heb dus het hele doosje opgemaakt met een dagelijkse dosering volgens de gebruiksaanwijzing.
Na het stoppen kwam de ***ste bijwerking, ik heb sinds een half jaar beginnende gyno. In een warme omgeving heb ik puntige/puffy tepels ook heb ik meer vet rondom mijn borst gekregen.

Naar aanleiding van al deze klachten ben ik naar een endocrinoloog gegaan, bloedonderzoek wees uit dat ik een een laag testosteron gehalte had 9,8 (260 vrij testosteron) en dat Mn FSH en LH niet in verhouding stond met mijn test waarde. LH en FSH zou hoger moeten zijn omdat je lichaam een poging doet je test te verhogen ( zo iets heb ik er uit kunnen opmaken ) ik heb alle bloedwaardes op me telefoon staan deze kan ik posten als het nodig.

Verder is er een scan gemaakt van mijn borst ze konden volgens de scan geen raar weefsel (kanker of klierweefsel) hun conclusie was pseudo-gyno. Naar mijn mening is dit bullshit ieder persoon die wat van fitness weet herkent het direct zodra ik mn borst aanspan ziet het tepel gedeelte er raar/slap uit.

Nu is de vraag wat moet ik doen??
Moet ik aan de letro? Nolva? Dus iets wat LH FSH stimuleert en gyno tegengaat of is dit te voorbarig of eventueel al al te laat?

Gyno fuckt op dit moment echt met mijn gemoedstoestand en ik wil er graag van af. Ik ben mij er van bewust dat middelen zoals nolva etc ook niet al te best zijn voor je gezondheid vandaar ook dat ik in een dilemma zit.. ik hoor graag jullie meningen en adviezen
 
Als er mammo, echo of ct gemaakt is en daarop is geen klierweefsel zichtbaar dan is het er ook niet. Ook vet is daarop goed zichtbaar, dus diagnose zal toch kloppen
 
Als er mammo, echo of ct gemaakt is en daarop is geen klierweefsel zichtbaar dan is het er ook niet. Ook vet is daarop goed zichtbaar, dus diagnose zal toch kloppen
Is zo’n scan dan altijd 100% foutloos?
Ik voel namelijk echt een schijf achter/rondom mijn tepels. Die schijfen lijken zo nu en dan ook kleiner te worden maar op dit moment is het volop aanwezig. Zal ik een foto maken van mijn borst als bewijs?
 
Nagenoeg wel.
 
Kans dat er roids in je Creatine zitten is nagenoeg 0. Denk alleen al aan de onzin wbt kosten per gram.

Er zijn ook mensen die Gyno krijgen zonder ooit iets van gear te hebben aangeraakt. Puberteit, hormoon schommelingen, etc

Deca (nandrolon) is er voor zo ver ik weet sowieso niet in orale vorm. Galen ?
 
Is zo’n scan dan altijd 100% foutloos?
Ik voel namelijk echt een schijf achter/rondom mijn tepels. Die schijfen lijken zo nu en dan ook kleiner te worden maar op dit moment is het volop aanwezig. Zal ik een foto maken van mijn borst als bewijs?
Ja, je kunt met zo'n scan goed het onderscheid maken tussen vetweefsel en andere weefsels. Als het geen klierweefsel is gaat endocriene therapie niets uithalen.

Kans dat er roids in je Creatine zitten is nagenoeg 0. Denk alleen al aan de onzin wbt kosten per gram.

Er zijn ook mensen die Gyno krijgen zonder ooit iets van gear te hebben aangeraakt. Puberteit, hormoon schommelingen, etc

Deca (nandrolon) is er voor zo ver ik weet sowieso niet in orale vorm. Galen ?
Inderdaad, nandrolon en andere niet-17a-gealkyleerde AAS worden bijna volledig al afgebroken door de lever voordat ze in de circulatie komen. (Uitzonderingen daar gelaten zoals testosteronundecanoaat.)
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Oke geen gyno maar pseudo-gyno dus. Nu rest de vraag wat kan ik er aan doen?? Want ik heb wel echt puffy nipples en een licht misvormde borst (puntig)

Dit is overigens iets van het laatste half jaar niet puberteit of iets dergelijks
 
Uitslagen van mijn bloedonderzoek:

SHBG : 17 (referentiewaarde 10-40)
Prolactine: 0.29 (referentiewaarde 0.10-0.65)
LH: 2.4 (referentiewaarde 1.0-9.0)
FSH: 4.4 (referentiewaarde 1.0-19)
Cortisol: 0.49 (geen ref)
Testosteron: 9.7 (referentiewaarde 7.0-31)
Vrij Test: 260 (referentiewaarde 230-600)
DHEA: 8.8 (referentiewaarde 3.0-17)
Oestradiol <40L (referentiewaarde 40-150)
IGF-I: 29 (referentiewaarde 15.2-38.8)
Totaal HCG: <2.0 (referentiewaarde 0-3)
 
Foto? Vetpercentage doet een hoop.
 
Foto? Vetpercentage doet een hoop.
Procent of 15 denk?
Ben op dit moment aardig uit vorm helaas. Veel spiermassa verloren door een operatie van eind januari aan mijn rechterarm.
 
Laatst bewerkt:
Procent of 15 denk?
Ben op dit moment aardig uit vorm helaas. Veel spiermassa verloren door een operatie van eind januari aan mijn rechterarm.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
PS.
Op deze foto zie je geen puffy nipples omdat ik het koud had, dan trekt het gek genoeg weg ofzo..

Ik kan ook nog foto’s maken in een warme omgeving dan zie je het duidelijk
 
Uitslagen van mijn bloedonderzoek:

SHBG : 17 (referentiewaarde 10-40)
Prolactine: 0.29 (referentiewaarde 0.10-0.65)
LH: 2.4 (referentiewaarde 1.0-9.0)
FSH: 4.4 (referentiewaarde 1.0-19)
Cortisol: 0.49 (geen ref)
Testosteron: 9.7 (referentiewaarde 7.0-31)
Vrij Test: 260 (referentiewaarde 230-600)
DHEA: 8.8 (referentiewaarde 3.0-17)
Oestradiol <40L (referentiewaarde 40-150)
IGF-I: 29 (referentiewaarde 15.2-38.8)
Totaal HCG: <2.0 (referentiewaarde 0-3)

Zijn er mensen aanwezig die verstand hebben van dit soort waarde? (Test is laag dat is duidelijk) ik hoor graag jullie meningen
 
Back
Naar boven