XXL Nutrition

Gyno? Last van tepel pijnlijke tepels

Bezoekers in dit topic

Thales

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
17 feb 2017
Berichten
399
Waardering
122
Hola,

Ik weet dat er vele topics zijn over gyno maar ik kom er nu even niet meer uit. Ik heb wel vaker last van gyno maar dan neem ik 2 weken nolva op 10/15mg per dag en dan trekt het snel genoeg weg. Nu zit ik momenteel in week 4 maar er is nog niks weggetrokken het lijkt zelfs verergerd. Het grootste probleem vind ik dat het ook echt pijnlijk is (het irriteert echt bij supported rows), en dat zelfs onder mijn trui mijn tepels zichtbaar uitsteken.

Wat ik nu heb gedaan:
Wk 1-3 15 nolva ed
Wk 3-4 10 aromasin ed

Ik ga morgen week 5 in. Belangrijk is dat ik nu zelf een kuur met low test (100) bold + primo. Kuur hiervoor was ook bold + primo. Eventueel belangrijk is dat ik rond oktober 2.5 weken tren a op 25/dag heb genomen maar na 2.5 week moest ik ivm redenen stoppen. Mogelijk dat dit daar nog van afkomstig is?

Nog een toevoeging omdat ik mezelf een beetje tegen spreek hierboven. Ik heb het idee dat het aan een kant erger is geworden, en aan de andere kant lijkt het iets minder geworden. Aangezien ik veel plas, slapeloze nachten heb, moodswings en opvliegers lijkt het me qua symptomen dat ik een (te) laag oestrogeen heb? Vind het zonder bloedtest moeilijk te bepalen qua opzoeken van symptomen want hoog/laag heeft veel overeenkomsten.

Wat voor advies kunnen jullie mij hierop geven. Ik ben namelijk (omdat ik het nooit zo lang heb ervaren) niet goed ingelezen hierover. Bvd
 
Kan ook zijn dat je nolva fake/ ondergedosseerd is.
 
Kan ook zijn dat je nolva fake/ ondergedosseerd is.

Ik mag het merk niet noemen, zie het wel eens voorbij komen (geen idee of het wel nog wordt gemaakt). Het schiet me nu wel even te binnen dat het wel eens als ondergedoseerd is bestempeld. Wanneer ik dit heb gelezen is echt al een tijd terug (gok jaar of 2/3) en weet ook niet meer waar ik dat heb gelezen. Schiet me nu dus te binnen dat dat wel een mogelijkheid kan zijn, maar de eerste 3 weken nolva waren wel 3 weken vol nightsweats en belachelijk veel zweten in de gym. Dit is dacht ik een symptoom dat een hoog oestrogeen aan het verlagen is. Maar nogmaals, ik ben erg slecht thuis in de symptomen en dan blijft het de vraag of het ook zo is omdat ik geen bewijs qua bloedwerk heb.
 
Die symptomen zoals zweten zijn heel vaag, zou er niet al te veel belang aan hechten. Bloedtest kan handig zijn maar zegt niet alles, stel dat je estro en prolactine binnen de referentie waarde ligt, aan wat ligt het dan? Onlangs zo'n geval gezien:o

Ik had altijd succes met nolva maar laatst niet meer (ik vermoed ook dat het gewoon nep is), arimidex deed het ook uitstekend op 0,25mg eod
 
Die symptomen zoals zweten zijn heel vaag, zou er niet al te veel belang aan hechten. Bloedtest kan handig zijn maar zegt niet alles, stel dat je estro en prolactine binnen de referentie waarde ligt, aan wat ligt het dan? Onlangs zo'n geval gezien:o

Ik had altijd succes met nolva maar laatst niet meer (ik vermoed ook dat het gewoon nep is), arimidex deed het ook uitstekend op 0,25mg eod

Dat zweten heb ik wel vaker als ik nolva neem, het hield ook op toen ik ermee ben gestopt. Maar het kan zijn dat die nep/ondergedoseerd is waardoor ik nu twijfel om evt nolva aan te schaffen. Als ik iets van Galen lees betreffende nolva is het volgens mij dat het het beste product ertegen is etc. Het is net zoals jij ook zegt, het werkt altijd en ineens niet meer -> slechte gear gehad wss
 
Dat zweten heb ik wel vaker als ik nolva neem, het hield ook op toen ik ermee ben gestopt. Maar het kan zijn dat die nep/ondergedoseerd is waardoor ik nu twijfel om evt nolva aan te schaffen. Als ik iets van Galen lees betreffende nolva is het volgens mij dat het het beste product ertegen is etc. Het is net zoals jij ook zegt, het werkt altijd en ineens niet meer -> slechte gear gehad wss

1 woord:
Letrozole / Femara

Succes! ;)
 
1 woord:
Letrozole / Femara

Succes! ;)

Lijkt mij echt een laatste redmiddel mocht het niet weggaan?

Ik heb nog nolva aangeschaft, wil eerst even 2 weken 20mg nolva + 10mg aromasin doornemen -> werkt dit niet dan kijk ik even verder. Ik heb heet idee dat de dikte wat afneemt en het iets minder pijnlijk is.
 
Geef het tijd, als je flinke schijfjes hebt kan het best even duren voor het weg trekt.
 
Geef het tijd, als je flinke schijfjes hebt kan het best even duren voor het weg trekt.
Met schijfjes, hoeveel mg nolva is dan verstandig om te nemen en hoeveel weken moet je denken aan 'kan best even duren' ?
 
20mg ed tot het weg gaat. Weekje of 2.
 
Even een bump. Ik neem nu sinds donderdag t/m 40mg nolva + 10mg aromasin, vanaf zondag neem ik 20mg nolva + 10mg aromasin. Vandaag lijkt de pijnlijke bult achter mijn tepel al grotendeels verdwenen. Het doet nauwelijks nog pijn als ik er op druk (eerst deed dit best pijn/irritatie). Wat is nu wijsheid?

Mij lijkt mij het beste om deze week nog 20mg nolva + 10mg aromasin door te nemen -> week erna nolva + aromasin afbouwen? Ik dacht dat aromasin niet afgebouwd hoefde te worden en nolva in principe door de half life ook niet. Of zou het toch beter zijn om daarna nog +/- 2 weken met een afgebouwde dosering te doen.
 
Waarom is letro het laatste redmiddel?

Paar dagen letro en je weet zeker dan je oestrogeen weg is....dan wat nolva tegen rebound sneller kun je gyno niet wegwerken en in mijn ogen hoe sneller hoe beter.


Niet alle schijven trekken nog weg hoor ik spreek uit eigen ervaring.
 
Waarom is letro het laatste redmiddel?

Paar dagen letro en je weet zeker dan je oestrogeen weg is....dan wat nolva tegen rebound sneller kun je gyno niet wegwerken en in mijn ogen hoe sneller hoe beter.


Niet alle schijven trekken nog weg hoor ik spreek uit eigen ervaring.

Ik heb normaal nooit 'echt' last van gyno. Heb het wel relatief snel maar dan is normaal bij mij 2 weken nolva 20/ed genoeg en het is weg. Deze keer was dit niet het geval en heb daarom aromasin gepakt. Had hier wel ervaring mee. Arimidex/letro etc ken ik alleen als extreem sterk en iets wat je eigenlijk niet wilt nemen al is het maar om de side's. Ik kan er naast zitten want doordat ik het nooit nodig heb is mijn kennis erover erg beperkt.

Achteraf gezien zeg ik nu dat letro niet nodig was, maar ik loop nu best lang al te kutten met schijfjes, dus ik trek wel de conclusie dat ik het had kunnen gebruiken want de duur dat ik nu nolva/aromasin neem is nu ook niet bepaald fijn. Slaap al een hele tijd onwijs slecht etc en eigenlijk duurt het nu ook te lang. Allemaal achteraf natuurlijk weer deze conclusie.
 
Aromasin is sterker dan arimidex/letro.
Aromasin vernietigt het aromatase enzym terwijl ari/letro het enzym slechts bezetten.
 
Aromasin is sterker dan arimidex/letro.
Aromasin vernietigt het aromatase enzym terwijl ari/letro het enzym slechts bezetten.

Wel is het zo omdat aro het aromatase enzym vernietigt het niks doet met het te veel oestrogeen dat al in je lichaam zit, waar ari of nolva dit weer wel doet

Ik pak aro meestal als ik preventief iets laat meelopen en ari of letro als ik toch problemen krijg tijdens de kuur
 
  • Like
Waarderingen: Cal_
Aromasin is sterker dan arimidex/letro.
Aromasin vernietigt het aromatase enzym terwijl ari/letro het enzym slechts bezetten.

Hmm okee bedankt voor de info. Ik dacht serieus dat aromasin juist wat milder was. Vertelt weer genoeg over de kennis die ik hierover heb.

edit: deze week nog ed -> volgende week eod afbouwen is een goede optie?
 
Hmm okee bedankt voor de info. Ik dacht serieus dat aromasin juist wat milder was. Vertelt weer genoeg over de kennis die ik hierover heb.

edit: deze week nog ed -> volgende week eod afbouwen is een goede optie?

Heb je nu letro gebruikt voor je schijfjes?
 
Wel is het zo omdat aro het aromatase enzym vernietigt het niks doet met het te veel oestrogeen dat al in je lichaam zit, waar ari of nolva dit weer wel doet

Ik pak aro meestal als ik preventief iets laat meelopen en ari of letro als ik toch problemen krijg tijdens de kuur
Ari doet niets met bestaand oestrogeen..?
Nolva bezet de oestrogeenreceptor waardoor oestrogeen zich niet meer kan binden. Vandaar dat dit de effectiefste oplossing is voor gyno. Voorkoming ervan met low dose aro is in mijn optiek de beste keuze. Ari en letro zou ik persoonlijk altijd links laten liggen.
 
Back
Naar boven